2013-12-26, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Om utrymmet finns så saknas knappast förklaringar eller namn i Marinafallet, eller hur ?
Den utredning du frågar efter finns ju inte, har du glömt att FU är gärningsmannastyrd ?

Vilket innebär att man tex. inte följt upp Hollandspåret, när advokaten frågade efter materialet fick han inget. Det menade Hansson på är ett tecken på gärningsmannastyrd utredning. Nu råkar jag veta att man knåpat ihop ett eget litet PM 2013 i frågan, inte illa

Så nu frågar jag dig, vart är utredningen av Linköpingsspåret ?
SMS, vittnen, vacker röst HEJ & HÅ ?!?

Fick jag en skriven definition av "gärningsmannastyrd"? Fick jag en källa på att denna utredning är gärningsmannastyrd?

Det handlar om att få FS fälld utom rimligt tvivel. Det tror jag man klarar utan att utreda "kundtjänst" eller varje individ på jorden. Det har åtminstone fungerat förr.

Men det var förstås innan stjärnadvokaten skrivit sitt PM 2013.
Citera
2013-12-26, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Fick jag en skriven definition av "gärningsmannastyrd"? Fick jag en källa på att denna utredning är gärningsmannastyrd?

Det handlar om att få FS fälld utom rimligt tvivel. Det tror jag man klarar utan att utreda "kundtjänst" eller varje individ på jorden. Det har åtminstone fungerat förr.

Men det var förstås innan stjärnadvokaten skrivit sitt PM 2013.

Ja du fick en källa.
Advokat Hansson frågade efter materialet och fick inget. Källan är alltså frånvaron av utredning kring spår - Det betyder att FU är gärningsmannastyrd.

Nu 2013 har POLISEN knåpat ett PM. Återstår att se innehållet, jag tror inte vi kommer häpnas av objektivitet.

Så om man gjort utredning kring Hollandsspåret, utökat charten med x2,5 <= där är källan.

Nu har ju du sagt att det finns utrymme för alternativ, men du säger att du inte sett någon utredning.
Avsaknaden av utredning skapar rimligt tvivel.

Har du sett utredningen om dejten i Linköping ?
Citera
2013-12-26, 19:19
Medlem
Citat:
Ja du fick en källa.
Advokat Hansson frågade efter materialet och fick inget. Källan är alltså frånvaron av utredning kring spår - Det betyder att FU är gärningsmannastyrd.

Nu 2013 har POLISEN knåpat ett PM. Återstår att se innehållet, jag tror inte vi kommer häpnas av objektivitet.

Så om man gjort utredning kring Hollandsspåret, utökat charten med x2,5 <= där är källan.

Nu har ju du sagt att det finns utrymme för alternativ, men du säger att du inte sett någon utredning.
Avsaknaden av utredning skapar rimligt tvivel.

Har du sett utredningen om dejten i Linköping ?

Ok.
Du menar att jag ska ta den misstänktes advokats ord som definition? Glöm det.
Att denna utredning är "gärningsmannastyrd" motsägs av det faktum att många personer är hörda och ointressanta/avförda.

Eftersom det inte finns några konkreta bevis, skapar det såklart tvivel.
Frågan, om det är rimligt, skall domstol avgöra nästa år.
Citera
2013-12-26, 19:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Finlisa
Varför ska man lägga ner tid, pengar och energi på något som är helt otänkbart i fallet? Det några postare ältar om och om igen är sånt som är så långt från verkligheten. Det är därför det inte heller utreds då det inte har med fallet att göra, men det tycks inte dessa postare fatta Tycker du man ska slösa med skattepengar helt i onödan?

Detta har kostat oss skattebetalare tillräckligt mycket och kommer att kosta ytterligare miljoner, för du vet väl vad fs kommer att kosta per dygn när han sitter inne. Dock kan det vara värt det så inte fler oskyldiga personer behöver mördas

Menar du att 4 oberoende vittnen hittat på något otänkbart ?

Bara för att du bestämt dig kollektivt, betyder det inte att rätten resonerar annorlunda. En tredje gång.
Faktum är att mycket talar för det.
Förenklade resonemang och bonnlogik är inget en domstol ägnar sig åt.
Citera
2013-12-26, 19:33
Bannlyst
Citat:
Ok.
Att denna utredning är "gärningsmannastyrd" motsägs av det faktum att många personer är hörda och ointressanta/avförda.

Menar du att Hansson haft fel ?

Jag visade just att antal utredda kontakter har ökat med x2,5 ändå vidhåller du att man inte haft fokus på en person, jag kan inte hjälpa dig mer där.

Min grundfråga är viktig, jag har inte sett någon utredning som hoppat över vad 4 samstämmiga vittnen och ett tekniskt bevis som talar i en specifik riktning. Än mindre en domstol som bortsett från det.

Var är Linköpingsspåret ?

- Ställ det mot att ÅK hittar på en tes att FS skall ha jiggat i kalsonger efter en tidssresa, tagit ut pengar, skickat flertal SMS, lyckats städa huset och bilen utan ett spår av städning etc.

- Ställ det mot fingeravtryck och hårstrån.

- Ställ det mot smygmobilen.

- Ställ det mot KH och snorkelutrustning

Det är fanimej rimligt tvivel och gärningsmannastyrt. Om något.
Citera
2013-12-26, 19:35
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ok.

Inför TR & HR 2011 var antalet hörda mycket begränsat. Inför resningsansökan hade 33 avförts. Nu har en mobil med ett flerdubbelt antal kontakter dykt upp. När kommer dessa ha avförts? Inför resningsansökan 2?
Citera
2013-12-26, 19:37
Medlem
Citat:
Menar du att Hansson haft fel ?

Jag visade just att antal utredda kontakter har ökat med x2,5 ändå vidhåller du att man inte haft fokus på en person, jag kan inte hjälpa dig mer där.

Min grundfråga är viktig, jag har inte sett någon utredning som hoppat över vad 4 samstämmiga vittnen och ett tekniskt bevis som talar i en specifik riktning. Än mindre en domstol som bortsett från det.

Var är Linköpingsspåret ?

- Ställ det mot att ÅK hittar på en tes att FS skall ha jiggat i kalsonger efter en tidssresa, tagit ut pengar, skickat flertal SMS, lyckats städa huset och bilen utan ett spår av städning etc.

- Ställ det mot fingeravtryck och hårstrån.

- Ställ det mot smygmobilen.

- Ställ det mot KH och snorkelutrustning

Det är fanimej rimligt tvivel och gärningsmannastyrt. Om något.

Tja, dåså...
Då har du ingenting att oroa dig för, även om jag märker en viss osäkerhet hos MH/FS.
Citera
2013-12-26, 19:51
Bannlyst
Citat:
Tja, dåså...
Då har du ingenting att oroa dig för, även om jag märker en viss osäkerhet hos MH/FS.

Den enda osäkerhet jag läst av var i senaste förhöret. Nejding har fått en förhörslärling (stackars Pernilla) upplärd av Sveriges finest

"Jag tror du mår väldigt dåligt här Fredrik"
Citera
2013-12-26, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Inför TR & HR 2011 var antalet hörda mycket begränsat. Inför resningsansökan hade 33 avförts. Nu har en mobil med ett flerdubbelt antal kontakter dykt upp. När kommer dessa ha avförts? Inför resningsansökan 2?

Man kommer aldrig att utreda och avföra alla Marinas kontakter!

Den salta satsen får du, FS och stjärnadvokaten spotta ut nu.
Eller svälja om det föredras.

I Ida-fallet lyckades polisen inte öppna Idas telefon. DÄR är det inte många som ifrågasatt polisens arbete.
Vad är skillnaden mot här?
Citera
2013-12-26, 19:54
Bannlyst
Citat:

I Ida-fallet lyckades polisen inte öppna Idas telefon. DÄR är det inte många som ifrågasatt polisens arbete.

Vittnen som säger att dunsar och skrik hördes när GM var hos BO ?
Undersökta och nagelfarna alt. gm ?
Uppbrända kläder i kombination med övervakningskameror ?
Identifierad bok ?
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-26 kl. 20:01.
Citera
2013-12-26, 19:55
Medlem
Quarrels avatar
Citat:

Vem dömdes för mordet på Ida?
Citera
2013-12-26, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Vem dömdes för mordet på Ida?

Vad jag vet är ingen dömd ännu.
Men fu är klar, och det är väldigt lite lipande om alternativa gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in