2013-12-25, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denosynlige

Den när beskrivningen av Bernys röst stämmer ju in alldeles utmärkt, särskilt när hon mummlar fram att hon är ett polskt luder. Stockholmska - check, slirigt/sluddrigt - check, whiskyröst - check.

Hon låter väldigt annorlunda i dokumentären jämfört med nu tycker jag. Där lät hon ju snarare flickaktig på rösten, framförallt när hon pratar med myndigheter eller ringer till psyk.
Citera
2013-12-25, 22:53
Medlem
Ville jämföra Berys röst från innan med videon på fb så jag satte mig och började kolla. Alltså det är så många detaljer som stör mig i efterhand.

1. När hon ringer till psyk och klagar över vattnet som pratar med henne, så har hon haft tid att tända ett jävla ljus?! Va?! Varför skulle hon göra det om hon sedan blir inlagd och mår så dåligt?

2. Varför kallar hon Jonas för sin mentalskötare? Varför inte bara säga vårdare?

3. Hur hon i en sekvens inte har någon bh och lite nonchalant låtit ena axelbandet åka ner så hon nästan blottar pattarna. Jag orkar inte ens, så jävla genomskinligt. (nu verkar hon ju inte äga några kläder på den tiden som inte visar allting men ändå)

4. Hur jävla arg hon blir när personal säger till henne att hon borde ha hämtat sina mediciner. Askul hur hon reagerar när hon blir tillsagd. Hantera kritik? Nähähähä. Sen skriker hon om att hon är en vuxen person som kan ta sina egna beslut. Lolololol!

5. Hur hon verkar sova (nodda) med tända ljus. Hoppas filmteamet släckte dem.

6. Minen vårdaren får när han ser Berny med ett filmteam stå framför dörren till avgiftningen. Priceless!

Så mycket kul man ser när man tittar med andra ögon så långt efter.
Citera
2013-12-26, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gafflen
Undrar vem av Berny och Emma som tjänar mest pengar, Emma måste få ganska tanigt eftersom hon inte är så populär på sinner, och Berny ligger ju i en hög av skulder men ändå kan dom bekosta sig massor grejer.

Samma sak med Elisa, vart fan får hon alla pengar från?
Jaja, viktdiskussionen aside.. Tycker också det är skumt hur de har råd med allt men kollar man intäkterna från sinnergirls så är det ju inte direkt som på Scandalbeauties där de tog en tjuga för en veckas medlemsskap lr vad det var. Här får man ju punga ut med uppåt 5-600:- Iaf för ett halvårs medlemsskap.

http://www.sinnergirls.com/visitors/signup
Citera
2013-12-26, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av estb89
https://www.facebook.com/photo.php?v=270748473073094&set=vb.100004138290843 &type=2&theater

https://www.facebook.com/photo.php?v=270721036409171&set=vb.100004138290843 &type=2&theater

Förvånad över att ni inte diskuterat det här än
TAAACK! Det där var nattens garv. Höga som hus oxå! Säger ju det: Bernyn har humor! Love ya, B! Men seriöst, Emma är en sann Malmöit, hörs direkt på den inbitna dialekten.
Citera
2013-12-26, 09:08
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackkatt
Ville jämföra Berys röst från innan med videon på fb så jag satte mig och började kolla. Alltså det är så många detaljer som stör mig i efterhand.

1. När hon ringer till psyk och klagar över vattnet som pratar med henne, så har hon haft tid att tända ett jävla ljus?! Va?! Varför skulle hon göra det om hon sedan blir inlagd och mår så dåligt?

2. Varför kallar hon Jonas för sin mentalskötare? Varför inte bara säga vårdare?

3. Hur hon i en sekvens inte har någon bh och lite nonchalant låtit ena axelbandet åka ner så hon nästan blottar pattarna. Jag orkar inte ens, så jävla genomskinligt. (nu verkar hon ju inte äga några kläder på den tiden som inte visar allting men ändå)

4. Hur jävla arg hon blir när personal säger till henne att hon borde ha hämtat sina mediciner. Askul hur hon reagerar när hon blir tillsagd. Hantera kritik? Nähähähä. Sen skriker hon om att hon är en vuxen person som kan ta sina egna beslut. Lolololol!

5. Hur hon verkar sova (nodda) med tända ljus. Hoppas filmteamet släckte dem.

6. Minen vårdaren får när han ser Berny med ett filmteam stå framför dörren till avgiftningen. Priceless!

Så mycket kul man ser när man tittar med andra ögon så långt efter.

Det har nog med att göra att man säger mentalskötare på avdelningar, i alla fall i min del av Sverige. Där har jag aldrig hört någon säga vårdare istället för mentalskötare, och att det ofta står mentalskötare/msk på deras namnskyltar på sjukhuskläderna.
Resten av kommentarerna ställer jag mig lika frågande till som dig.
Citera
2013-12-26, 12:28
Medlem
Artreyaras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av attackkatt
Hon låter väldigt annorlunda i dokumentären jämfört med nu tycker jag. Där lät hon ju snarare flickaktig på rösten, framförallt när hon pratar med myndigheter eller ringer till psyk.
Jag tycker hennes röst både nu och då är väldigt fin! (nej ingen Bernyan)
Undrar om det har varit en tillgång att kunna låta så ynklig i vissa fall..
När ändå är i farten, Tycker inte alls hon ser så otroligt sliten och härjad ut med tanke på hur hon levt, Kunde varit mycket värre
Citera
2013-12-26, 12:58
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Det har nog med att göra att man säger mentalskötare på avdelningar, i alla fall i min del av Sverige. Där har jag aldrig hört någon säga vårdare istället för mentalskötare, och att det ofta står mentalskötare/msk på deras namnskyltar på sjukhuskläderna.
Resten av kommentarerna ställer jag mig lika frågande till som dig.

4 reals? För mig är mentalvårdare lika förlegat som mentalsjukhus. Aldrig hört någon annan än B och hennes gelikar yttra dessa orden. I vårdguiden benämns det "skötare inom psykiatrin".
Citera
2013-12-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
4 reals? För mig är mentalvårdare lika förlegat som mentalsjukhus. Aldrig hört någon annan än B och hennes gelikar yttra dessa orden. I vårdguiden benämns det "skötare inom psykiatrin".

Jag håller med. Det låter sjukt tillgjort.
Citera
2013-12-26, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artreyara
Jag tycker hennes röst både nu och då är väldigt fin! (nej ingen Bernyan)
Undrar om det har varit en tillgång att kunna låta så ynklig i vissa fall..
När ändå är i farten, Tycker inte alls hon ser så otroligt sliten och härjad ut med tanke på hur hon levt, Kunde varit mycket värre

Fast det är annorlunda i verkligheten, tro mig. Hon ser inte alls ut som på bilderna i bloggen.
Citera
2013-12-26, 16:28
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal

Hur det är just nu kan jag faktiskt inte svara på, men jag jobbade som det -06/07 (inom Landstinget) och då var det just den benämningen, och skötare i talspråk. Mentalskötare på allt i skrift.
Citera
2013-12-26, 19:24
Medlem
lilysues avatar
Herrejävlagud. Nya videon på fb. Hånglar hon med farfar eller?
Citera
2013-12-26, 19:25
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilysue
Herrejävlagud. Nya videon på fb. Hånglar hon med farfar eller?

Länka...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in