2013-12-26, 16:36
Awaiting Email Confirmation
Gissar på depression och någon typ av psykisk skada som eskalerade under julaftonen när pappa blev orolig över sonens hälsa och skulle titta förbi. Han var väl drogad och skjöt farsan istället för sig själv som var tanken först.
Citera
2013-12-26, 16:52
Medlem
Tomatos avatar
Kan han nyligen ha separerat?
Eller började studierna i Lund sedan han misslyckats med en politisk karriär?
Var han anställd doktorand vid LU? Eller endast studerande sådan?

På riksdagslistan till Centerpartiet 2010 står det att han bor i Fridlevstad.

http://www.centerpartiet.se/Lokal/Ronneby/Val/Val-2010/Riksdag/
Han stod även på 14:e platsen till Karlskrona kommunfullmäktige.
Citera
2013-12-26, 17:07
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Kan det vara MDPV involverat, eller det kanske inte är så utbrett i Skåne som i Östergötland?
Citera
2013-12-26, 17:08
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CCK
Jag ser inget om att han bara bott där ett kortare tag. Längst ner på listan över bostäder man vill ha är väl rimligen korridorrum. Jag känner många som bodde hela sin studietid i en 1a på kämnärsrätten utan att tycka det var ett problem, känner en del som bodde hela tiden på korridor också.

Att bli doktorand skiljer sig till en början (t.ex. lönemässigt) inte jättemycket från att vara student heller och många av mina kompisar bodde kvar ett ganska bra tag i sina studentbostäder efter att de börjat doktorera.

"Den anhållne 26-åringen har bott i studentlägenheten i Lund sedan början av året. "

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article18081548.ab

Det märkliga är alltså inte att han bor på Kämnärs, men att han flyttat dit såpass nyligen, med tanke på att han läst i Lund sedan många år tillbaka. Kanske ett förhållande som spruckit, de som "hatar" korridorlivet brukar nämligen flytta ganska omgående till lägenhet - om denna person bott på korridor i 5 år så borde han rimligen valt ett mer attraktivt område än dötråkiga Kämnärs...
Citera
2013-12-26, 17:18
Medlem
Skidaddles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard

Det märkliga är alltså inte att han bor på Kämnärs, men att han flyttat dit såpass nyligen, med tanke på att han läst i Lund sedan många år tillbaka. ... om denna person bott på korridor i 5 år så borde han rimligen valt ett mer attraktivt område än dötråkiga Kämnärs...

Jag tror mer på det där spåret med psykisk ohälsa. Om det är så att det har blivit värre dom senaste åren, så kan det ju vara så att han har haft problem att klara sig själv. Kanske inte betalat räkningarna, blivit vräkt, varit jobbig mot grannarna, kanske gjort sig omöjlig hos hyresvärden med sitt beteende. Vad jag förstår är Kämnärsvägen det boendet med kortast kötid, alltså en sista utväg för dom som inte får plats nån annanstans.

Jag undrar också om det där med att han jobbar på samma institution som farsan. Det kan ju vara så att farsan har ordnat in honom där för att stötta honom/hålla ett vakande öga på honom.
Citera
2013-12-26, 17:31
Medlem
Brumelbryns avatar
Citat:
"Den anhållne 26-åringen har bott i studentlägenheten i Lund sedan början av året. "

Det märkliga är alltså inte att han bor på Kämnärs, men att han flyttat dit såpass nyligen, med tanke på att han läst i Lund sedan många år tillbaka. Kanske ett förhållande som spruckit, de som "hatar" korridorlivet brukar nämligen flytta ganska omgående till lägenhet - om denna person bott på korridor i 5 år så borde han rimligen valt ett mer attraktivt område än dötråkiga Kämnärs...

Kanske är närheten till Kemicentum som lockat? Vilka andra studentlägenheter på ett attraktivare område ligger lika nära?
Citera
2013-12-26, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skidaddle
Jag tror mer på det där spåret med psykisk ohälsa. Om det är så att det har blivit värre dom senaste åren, så kan det ju vara så att han har haft problem att klara sig själv. Kanske inte betalat räkningarna, blivit vräkt, varit jobbig mot grannarna, kanske gjort sig omöjlig hos hyresvärden med sitt beteende. Vad jag förstår är Kämnärsvägen det boendet med kortast kötid, alltså en sista utväg för dom som inte får plats nån annanstans.

Jag undrar också om det där med att han jobbar på samma institution som farsan. Det kan ju vara så att farsan har ordnat in honom där för att stötta honom/hålla ett vakande öga på honom.

Jag bor sedan 1 April på samma innergård och har aldrig sett killen, inte för att man ser så många här, hänger inte precis på innegården.
Aldrig störts av någon/något här heller.
Citera
2013-12-26, 17:40
Medlem
leabsurds avatar
Citat:

I Lund så får man dock ta det man får. LKFs köer ligger på sex år för att få något någorlunda trevligt. AFs bostadsköer ligger på ett eller två år, kanske längre om man vill ha något bättre. Ska man hyra via blocket eller privat så kan hyrorna ligga upp mot 4000 för en etta/ett rum. Inte alls konstigt att flytta till kämnarsrätten.
Citera
2013-12-26, 17:47
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brumelbryn
Kanske är närheten till Kemicentum som lockat? Vilka andra studentlägenheter på ett attraktivare område ligger lika nära?

Förvisso, om man nu verkligen vill ha minst antal meter till bostaden, men Lund är litet (om än backigt)

Jag hade nog valt Tomegapsgården...
Citera
2013-12-26, 17:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Woffeltoffel
När jag pluggade i Lund så bodde jag på Kämnärsvägen och det område ni beskriver som "Compton" känner jag inte igen mig i, det kunde ju verka "ruffigt" men inget jag märkte av. Kämnärsvägen var ju också ett lugnt område där det mest brottsliga man märkte av var brajjdoft som kunde hänga i luften inne på gårdarna.

va?? är det inte smålands nation som är värst längre...glömmer aldrig KSMB´s spelning där -94 (f.ö det året det var karneval) ujuj det var roligt. Ontopic självklar psykos från GM. Case closed.
Citera
2013-12-26, 17:53
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leabsurd
I Lund så får man dock ta det man får. LKFs köer ligger på sex år för att få något någorlunda trevligt. AFs bostadsköer ligger på ett eller två år, kanske längre om man vill ha något bättre. Ska man hyra via blocket eller privat så kan hyrorna ligga upp mot 4000 för en etta/ett rum. Inte alls konstigt att flytta till kämnarsrätten.

Sant, men han har bott i Lund i en 4-5 år åtminstone, innan han flyttade till Kämnärs - och det är ju det som är det märkliga, har han varit korridorare så länge, men helt plötsligt tröttnat (p.g.a psykisk ohälsa?)avbrutet förhållande (som i sin tur påverkat hans psykiska hälsa?) Kämnärs brukar snarare vara första anhalt, eller 2:a efter en kort period på korridor.

Kan man se var han varit folkbokförd genom åren på nåt sätt?
Citera
2013-12-26, 17:58
Medlem
leabsurds avatar
Citat:
Sant, men han har bott i Lund i en 4-5 år åtminstone, innan han flyttade till Kämnärs - och det är ju det som är det märkliga, har han varit korridorare så länge, men helt plötsligt tröttnat (p.g.a psykisk ohälsa?)avbrutet förhållande (som i sin tur påverkat hans psykiska hälsa?) Kämnärs brukar snarare vara första anhalt, eller 2:a efter en kort period på korridor.

Kan man se var han varit folkbokförd genom åren på nåt sätt?

Vi vet inte hur länge han bodde hemma hos sina föräldrar. Du kan inte gå med i AFB förrän du börjar plugga, sen är det väntetid, efter det får man en lägenhet efter ett eller två år, sen måste man skriva upp sig till kön igen vilket många glömmer, och får börja om från noll igen osv. Sen kan det finnas perioder av inneboende och liknande. Jag har själv bott i lund i 4-5 år och det är först nu jag skulle kunna få bostad genom LKF, så jag är i samma situation som GM. Om man söker en hyresrätt i Lund så är det lika svårt att få tag på som i Stockholms innerstad, särskilt eftersom att gamla LKF-gäster får försprång i köerna vilket betyder att det ofta är samma personer som flyttar runt i deras bostäder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in