Citat:
Ursprungligen postat av
B´stard
Det märkliga är alltså inte att han bor på Kämnärs, men att han flyttat dit såpass nyligen, med tanke på att han läst i Lund sedan många år tillbaka. ... om denna person bott på korridor i 5 år så borde han rimligen valt ett mer attraktivt område än dötråkiga Kämnärs...
Jag tror mer på det där spåret med psykisk ohälsa. Om det är så att det har blivit värre dom senaste åren, så kan det ju vara så att han har haft problem att klara sig själv. Kanske inte betalat räkningarna, blivit vräkt, varit jobbig mot grannarna, kanske gjort sig omöjlig hos hyresvärden med sitt beteende. Vad jag förstår är Kämnärsvägen det boendet med kortast kötid, alltså en sista utväg för dom som inte får plats nån annanstans.
Jag undrar också om det där med att han jobbar på samma institution som farsan. Det kan ju vara så att farsan har ordnat in honom där för att stötta honom/hålla ett vakande öga på honom.