2013-12-26, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Fast nu är du helt galet ute igen, du kan ju inte påstå att något är 100% säkert i teorin bara för att du är omedveten om teoretiska riskfaktorer. Då kan ju allt vara 100% säkert, snacka om att devalvera begreppet.

Ja att bolag drar in en bonus vis missbruk är inte ovanligt bara för att det inte hör till vanligheten, nu pratar vi missbruk inte fusk eller avstängning.

Men vi kanske kan göra en deal, jag följer din modell och alla jag känner följer din modell, du får 5% av allas vinster men måste betala allt om sidan agerar. Teoretiskt en helt riskfri avkastning på 5% för dig, låter ju perfekt eller hur?

Visst drar bolag in bonusen vid missbruk. Så klart. Men vad har det med någonting att göra? Vad har det framför allt med min modell att göra? Min modell är inget missbruk PÅ NÅGOT SÄTT - man kan inte stängas av eller få bonusen indragen då man följer reglerna. Enda risken vore om man försöker "fuska" på något sätt.

Det är inte förbjudet att regga sig på 4 bolag, ta deras bonusar och spela... Det är inget annat än vanligt hederligt spel. Man förlorar på 3 bolag men vinner på ett. Inget bolag KAN ha några invändningar mot detta. Just därför ingår inte den risken i den teoretiska bedömningen.
Citera
2013-12-26, 15:57
Medlem
Led 1:

Du använder 4 spelbolag med en 100 %-ig bonus med max 6 ggr i omsättningskrav. sätter in 4 x 1000 = du har 4 x 2000 med max 6000 i omsättningskrav per bolag.

Ofta kan du få mer än 1000 i bonus, senast jag tipsade en polare om detta hade betsson 2000-4000 och något annat 1500-3000 (betsafe?) och unibet 120 %, 1000-2200. Använd detta mot oddsen så vinner du mer, men vi kör på ett renodlat enkelt exempel.

Här sätter du 2 x 2000 på ett odds så nära 2 du hittar, de andra 2 x 2000 såklart på motsatsen. Du måste alltså hitta spel med bara två utfall (måste inte vara tennis etc utan du kan ju även spela fotboll vanlig 1 mot x2, eller vad du vill som bolaget godkänner för att omsätta bonusen).

OBS! Tänk på att vissa bolag har ett krav på lägst odds på 1.80 (det kan vara aktuellt att spela på lägre odds än så ifall du skulle ha olika summor) men vanligast är att de bara kräver 1.5 och då är det lugn. Ibland godkänner de inte vissa hcp-spel osv men det får man ju kolla upp. Enklast är att köra med säkra kort.

Led 2:

Här har du förlorat hälften men står med knappa 8000 fördelat på två bolag med 4000 kvar i omsättningskrav som du spelar på samma sätt - knappa 4000 på ena utfallet och knappa 4000 på andra. Här har du oftast typ 2 x 3800 men det spelar mindre roll.

Led 3:

Varsågod! Det ena utfallet gick ju in och svepte omsättningskravet med sig, du har uppemot 7500!

Nästan, som jag var inne på. Det går att hitta bättre odds än 1.90 mot 1.90 men oftast har du några hundra du har kvar att omsätta. Du brukar ha c:a 7200 med 200 kvar att omsätta. Omsätt de sista 200 och du är klar - gör ett uttag på 7000 eller mer och njut av vinsten... Som att sno godis från...

Man kan väl säga att ungefärligen genomsnittligt står du med minst 7000 när du gick in med 4000 = GARANTERAD nettovinst på 3000. Och då har jag räknat med att du förlorar spelen på de där eftersläntrande sista hundringarna.

Hittar man som nämnts ovan kan man få bättre bonusar och nettovinsten kan bli uppemot 5000, så som de större spelbolagen har sina bonusar på sistone.

Man bör som sagt vara lite hemma med spelbolag och hålla koll så man inte klantar till det.
Citera
2013-12-26, 16:23
Medlem
Citat:
Fast nu är du helt galet ute igen, du kan ju inte påstå att något är 100% säkert i teorin bara för att du är omedveten om teoretiska riskfaktorer. Då kan ju allt vara 100% säkert, snacka om att devalvera begreppet.

Ja att bolag drar in en bonus vis missbruk är inte ovanligt bara för att det inte hör till vanligheten, nu pratar vi missbruk inte fusk eller avstängning.

Men vi kanske kan göra en deal, jag följer din modell och alla jag känner följer din modell, du får 5% av allas vinster men måste betala allt om sidan agerar. Teoretiskt en helt riskfri avkastning på 5% för dig, låter ju perfekt eller hur?

Du vill uppenbarligen inte förstå skillnaden mellan teori eller praktik, eller tror du att min modell handlar om bonusmissbruk.

Nej, min modell i eget namn innebär inget missbruk. Därför kan man inte bli avstängd eller få bonusen indragen, i teorin.

Men strunt samma! Kan vi äntligen börja diskutera modellens styrkor och svagheter jämfört med annat inom bonustrading.

Det var liksom det som var meningen.
Citera
2013-12-26, 16:34
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mirtas
Visst drar bolag in bonusen vid missbruk. Så klart. Men vad har det med någonting att göra? Vad har det framför allt med min modell att göra? Min modell är inget missbruk PÅ NÅGOT SÄTT - man kan inte stängas av eller få bonusen indragen då man följer reglerna. Enda risken vore om man försöker "fuska" på något sätt.

Det är inte förbjudet att regga sig på 4 bolag, ta deras bonusar och spela... Det är inget annat än vanligt hederligt spel. Man förlorar på 3 bolag men vinner på ett. Inget bolag KAN ha några invändningar mot detta. Just därför ingår inte den risken i den teoretiska bedömningen.

Fast du har fel i nästan allt du säger nu, bolagen kan visst dra in bonusen och nej ditt spel följer inte reglerna främst för att nästan alla regler är skrivna på ett sätt att bolagen kan göra lite vad fan man vill.

Ingen har pratat om förbjudet, jag förstår inte vad det är som är så svårt för dig att förstå. Ja det finns ingen regel som säger att du inte får regga dig på 4 sidor ta deras bonusar och spela, det finns heller ingen regel som hindrar bolagen att dra in bonusen, snarare finns det gott om regler som säger att bolagen kan göra det.

I praktiken kommer nästan ingen sidan reagera eftersom så få spel läggs men detta är ju en teoretisk diskussion som du så gärna framhäver.

Så varför gick du inte med på min deal? svårt att backa upp dina ord?

Citat:
Du vill uppenbarligen inte förstå skillnaden mellan teori eller praktik, eller tror du att min modell handlar om bonusmissbruk.

Nej, min modell i eget namn innebär inget missbruk. Därför kan man inte bli avstängd eller få bonusen indragen, i teorin.

Jag pratar teori, du verkar blunda för allt du inte håller med om. Spelsidor reagerar på spel efter mönster och anser man att mönstret tyder på att bonusen utnyttjas för att trading så finns risken att man drar in den. Man har rätt att dra in den och det måste du förstå.
Senast redigerad av easy_dan 2013-12-26 kl. 16:38.
Citera
2013-12-26, 17:03
Medlem
Citat:
Fast du har fel i nästan allt du säger nu, bolagen kan visst dra in bonusen och nej ditt spel följer inte reglerna främst för att nästan alla regler är skrivna på ett sätt att bolagen kan göra lite vad fan man vill.

Ingen har pratat om förbjudet, jag förstår inte vad det är som är så svårt för dig att förstå. Ja det finns ingen regel som säger att du inte får regga dig på 4 sidor ta deras bonusar och spela, det finns heller ingen regel som hindrar bolagen att dra in bonusen, snarare finns det gott om regler som säger att bolagen kan göra det.

I praktiken kommer nästan ingen sidan reagera eftersom så få spel läggs men detta är ju en teoretisk diskussion som du så gärna framhäver.

Så varför gick du inte med på min deal? svårt att backa upp dina ord?

Jag pratar teori, du verkar blunda för allt du inte håller med om. Spelsidor reagerar på spel efter mönster och anser man att mönstret tyder på att bonusen utnyttjas för att trading så finns risken att man drar in den. Man har rätt att dra in den och det måste du förstå.

Nej, bolagen har inte rätt att dra in en bonus så länge du följer reglerna. Jo, mitt spel följer reglerna.

Du har fel i allt, för att prata ditt språk.

Jag har inte lust eller råd att göra det i stor skala även om det hade varit ett lätt sätt att tjäna pengar. Och jag har inte påstått att det skulle vara riskfritt att köra igång i så stor skala från ett och samma "håll".

Vilka mönster är det du pratar om? Det finns inga misstänkta mönster i min modell i alla fall, så även här har du fel i att bolaget skulle ha rätt att dra in bonusen. Det finns inga mönster överhuvudtaget i min modell... Men du yrar i hopp om att vinna diskussionen, för det är väl det det handlar om för dig?

Men om vi kunde lämna denna parentes om säkert/nästan säkert:

Tycker du min modell är bra? Eller föredrar du den vanligare - att spela en bonus mot en bokning på t ex betfair?

Edit; hyfsade till språket.
Senast redigerad av mirtas 2013-12-26 kl. 17:21.
Citera
2013-12-26, 17:24
Medlem
Du pratar om att bolag skulle reagera. Reagera på vad? Ser du inte att min modell är vattentät gentemot bolagen? Du lägger två singlar, vinner på bägge, och du tror man skulle bli nekad uttag. Ja, i så fall är man utanför de teoretiska riskerna.

De enda riskerna som finns är ej förväntansbara.

Punkt. Sluta ält, du vill bara klanka ner på min modell för att du börjat göra det. Eller är du rädd att min modell är bra?
Senast redigerad av mirtas 2013-12-26 kl. 17:32.
Citera
2013-12-26, 18:34
Medlem
Gjorde en jämförelse mellan den klassiska (och fortfarande allmänt rådande, verkar det som) "betfairmodellen" och "min modell", med samma omsättningskrav men med lite högre odds på betfairmodellen då det är troligt:

JÄMFÖRELSE BETFAIRMODELL/MIN MODELL (omsättningskrav hos bolagen 6 ggr):

BETFAIRMODELLEN:

Om man vinner på bolaget har du satt in 1000 (bonus 1000) hos bolaget + 2000 på betfair + 4000 på betfair i nästa led = en vinst (varsomhelst då omsättningskravet på bolaget är uppfyllt) på 8000 om vi räknar med odds 2.0 mot 2.0. Insats 7000 vilket ger en utdelning på 114 %...

Vinner du däremot på betfair har du en vinst på 4000 med insats på 3000 = utdelning på 133 %.

Snittinsats 5000, snittvinst 6000 = BETFAIRMODELLEN UTDELNING: 120 %.

MIN MODELL:

Insats 4000, vinst 7200 (räknar här på 1.9 mot 1.9 bara) = MIN MODELLS UTDELNING: 180 %.

Bägge modellerna är lika bra i teoretisk säkerhet, 100 %.

SLUTSATS = Min modell är MYCKET bättre!
Senast redigerad av mirtas 2013-12-26 kl. 18:51.
Citera
2013-12-26, 19:10
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Nej, bolagen har inte rätt att dra in en bonus så länge du följer reglerna. Jo, mitt spel följer reglerna.

Vilken sida spelar du på? Alla sidor du nämnde innan att du spelat på kan göra det. Punkt. Läs sidornas regler ordentligt om du inte tror mig.

Citat:
Vilka mönster är det du pratar om? Det finns inga misstänkta mönster i min modell i alla fall, så även här har du fel i att bolaget skulle ha rätt att dra in bonusen. Det finns inga mönster överhuvudtaget i min modell... Men du yrar i hopp om att vinna diskussionen, för det är väl det det handlar om för dig?.

Nyreggad -> All-in -> All-in

Men nej det är såklart inte ett mönster.

Citat:
Du pratar om att bolag skulle reagera. Reagera på vad? Ser du inte att min modell är vattentät gentemot bolagen? Du lägger två singlar, vinner på bägge, och du tror man skulle bli nekad uttag. Ja, i så fall är man utanför de teoretiska riskerna.

De enda riskerna som finns är ej förväntansbara.

Jag har motiverat den teoretiska risken flera gånger, Fyllefyllot har också gjort det. Du håller inte med vilket i sig är fine men när du börjar prata om hur regler och vilkor ser ut när du inte ens verkar ha läst dessa och börjar prata om rättigheter ja då är du helt snett ute, jag förstår faktiskt inte varför du har så svårt att svälja din stolthet när det kommer till detta.
Citera
2013-12-26, 19:12
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Gjorde en jämförelse mellan den klassiska (och fortfarande allmänt rådande, verkar det som) "betfairmodellen" och "min modell", med samma omsättningskrav men med lite högre odds på betfairmodellen då det är troligt:

SLUTSATS = Min modell är MYCKET bättre!

Fast frågan är ju vad som är syftet med bonustrading, är det att omvandla bonus snabbt eller att få ut så mycket som möjligt av en bonus? Ditt system har ju ett högre svinn på bonuspengarna.
Citera
2013-12-26, 19:44
Medlem
Citat:
Vilken sida spelar du på? Alla sidor du nämnde innan att du spelat på kan göra det. Punkt. Läs sidornas regler ordentligt om du inte tror mig.

Nyreggad -> All-in -> All-in

Men nej det är såklart inte ett mönster.

Jag har motiverat den teoretiska risken flera gånger, Fyllefyllot har också gjort det. Du håller inte med vilket i sig är fine men när du börjar prata om hur regler och vilkor ser ut när du inte ens verkar ha läst dessa och börjar prata om rättigheter ja då är du helt snett ute, jag förstår faktiskt inte varför du har så svårt att svälja din stolthet när det kommer till detta.

Ok, nu pratar du sakligt. Bra, men du har ju fel.

"Vilken sida spelar du på? Alla sidor du nämnde innan att du spelat på kan göra det. Punkt. Läs sidornas regler ordentligt om du inte tror mig."

Du menar att sidorna har en regel som säger att de helt utan anledning eller grund kan stänga av dig/dra in bonusen/ta dina pengar och att det godkänns av myndigheten i fråga? Visa mig det då.

"Nyreggad -> All-in -> All-in"

Haha, så klart stänger de av en direkt och snor ens pengar... Man är en av miljontals spelare som gör så, ge dig!

Utöver detta så är det fortfarande så att man inte bedömer ett systems säkerhet utifrån annat än att man håller sig till regler och villkor och att bolagen också håller sig till det. Du menar iofs att de kan vid misstanke om missbruk stänga av en men det gäller inte varken i min modell eller vanlig bonustrading där man inte myglar/utmanar reglerna till sin spets/på annat sätt fuskar eller dylikt.

När kan vi gå över till den riktiga diskussionen?
Citera
2013-12-26, 19:46
Medlem
Citat:
Fast frågan är ju vad som är syftet med bonustrading, är det att omvandla bonus snabbt eller att få ut så mycket som möjligt av en bonus? Ditt system har ju ett högre svinn på bonuspengarna.

Om du visar mig att "betfairtrading" ger mer vinst än min modell så - tro det eller ej - ger jag mig.
Citera
2013-12-26, 19:58
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ok, nu pratar du sakligt. Bra, men du har ju fel.

"Vilken sida spelar du på? Alla sidor du nämnde innan att du spelat på kan göra det. Punkt. Läs sidornas regler ordentligt om du inte tror mig."

Du menar att sidorna har en regel som säger att de helt utan anledning eller grund kan stänga av dig/dra in bonusen/ta dina pengar och att det godkänns av myndigheten i fråga? Visa mig det då.

Jag kan visa det för dig, gå till sidan och läs deras villkor. Svart på vitt. Om du inte kan hitta det så kan jag hjälpa dig men läs villkoren först det kommer göra dig gott.

Citat:
"Nyreggad -> All-in -> All-in"

Haha, så klart stänger de av en direkt och snor ens pengar... Man är en av miljontals spelare som gör så, ge dig!

Ge dig själv, du påstod att det inte fanns ett mönster och du fick ett.Jag tror nog inte det finns miljontals spelare som maxar in pushar allt ggr 2 o degar ut direkt.

Citat:
Utöver detta så är det fortfarande så att man inte bedömer ett systems säkerhet utifrån annat än att man håller sig till regler och villkor och att bolagen också håller sig till det. Du menar iofs att de kan vid misstanke om missbruk stänga av en men det gäller inte varken i min modell eller vanlig bonustrading där man inte myglar/utmanar reglerna till sin spets/på annat sätt fuskar eller dylikt.

När kan vi gå över till den riktiga diskussionen?

Jag håller med dig helt om att man utgår ifrån regler o villkor, det är ursprunget jag haft i varje dialog med dig. Nu påstår du att det inte gäller din modell men vad baserar du det på? har du ngt konkret som du kan länka till eller hänvisa till?

Varsågod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in