Citat:
Ursprungligen postat av
nationalfrontdisco
Är genuint ointresserad av fotboll och Zlatan, men den här historien fascinerar till och med mig. För gud vad roligt det är med svensk pk-kalabalik! Det hela påminner mig lite om när Paulo Roberto gav P3 feministerna svar på tal om könsroller. Jag hoppas hur som helst innerligt att Zlatan inte tar tillbaka allt och ber på sina knän för att bli pk-benådad.
Jo, det är intressant att han utsätts för hets nu. Hade uttalandet kommit från någon nyligen importerad kongoneger som hade råkat lyckas inom fotboll, så hade det knappast blivit någon twitterstorm bland PK-politruker och hysteriska fruntimmer. Är det för att han inte anses vara 'tillräckligt blatte', eller är det just p.g.a. att mångkulturförespråkarna har så ofta använt honom som någon form av falskt argument för den svenska asylpolitiken (för ingen intelligent person förstår vad Zlatan har att göra med om man ska ta in 20000 flyktingar eller om det ska vara 2000000 obildade personer utan asylskäl från Tredje världen årligen, men den offentliga svenska samhällsdebatten är nu en gång för alla så fördummad att det inte längre spelar någon roll vad politrukerna häver ur sig), som de blir så ilskna?
I förbigående var det jag skrev om att jag inte är intresserad av fotboll inte helt sant, då jag har faktiskt uppskattat s.k. robotfotboll mellan nya robotprototyper. De skapades förvisso inte för just fotbollsändamål, men det var kul att se den allra nyaste tekniken och under de kommande 15 åren har de flesta kommit ut på marknaden. Det skulle även vara intressant att få se robotar som är skapade direkt för fotboll spela mot varandra. De skulle gärna få ändra reglerna lite så det kan bli våldsammare och öka teknikmöjligheterna, då spelarna inte kommer att vara bundna till en och samma fysiska begränsningar som mänskliga spelare.
Tyvärr lär väl inte Sverige kunna delta i en sådan sport, då landet är det intellektuellt mest eftersatta landet bland alla mer välbärgade industriländer och fortsätter att fördummas dag för varje dag som går, vilket mediakampanjen kring t.ex. Zlatans uttalande så tydligt visar.