2013-12-26, 09:52
Medlem
Bröderna Vidar och Sone verkar ju också plugga i Lund. Kanske någon av dem som ringt polisen?
Citera
2013-12-26, 10:48
Medlem
Chamoniards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag läste att GM undersöktes av rättsläkare redan samma natt som han greps. Betyder det vård som i psykisk vård eller kan det vara så att han har skadats/skadat sig själv fysiskt?

Han lär knappast ha blivit undersökt av en rättsläkare utan, som du säger, han blev förmodligen körd raka vägen till psykakuten på St Lars.
Citera
2013-12-26, 11:05
Medlem
santos_devilles avatar
Hur viktigt är rötterna i vilka länder denna familj kommer ifrån när de uppenbarligen är Svennebanansson x 100.
Citera
2013-12-26, 11:13
Medlem
barnets avatar
Finns det något hyfsat underbyggd teori om varför han valde att knäppa farsan? Och inte minst, varför i helvete han hade vapen hemma? Hade han införskaffat det just för detta ändamål eller?
Citera
2013-12-26, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av barnet
Finns det något hyfsat underbyggd teori om varför han valde att knäppa farsan? Och inte minst, varför i helvete han hade vapen hemma? Hade han införskaffat det just för detta ändamål eller?
Jägare, är en inte alltför långsökt teori, eller tävlingsskytt. I mina umgängeskretsar är det nog fler som har det än inte, inget märkligt.
Grabben var väl skötsam enligt vissa uppgifter, så jag tror inte det var illegalt anskaffat.
Alternativt rabalder hemma hos fadern julafton, märkligt brev/avskedsbrev på köksbordet juldagskvällen och fadern upptäcker att ett vapen saknas i skåpet, åker ner själv till Lund för att styra upp saker och ting.
Citera
2013-12-26, 11:56
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jägare, är en inte alltför långsökt teori, eller tävlingsskytt. I mina umgängeskretsar är det nog fler som har det än inte, inget märkligt.
Grabben var väl skötsam enligt vissa uppgifter, så jag tror inte det var illegalt anskaffat.
Alternativt rabalder hemma hos fadern julafton, märkligt brev/avskedsbrev på köksbordet juldagskvällen och fadern upptäcker att ett vapen saknas i skåpet, åker ner själv till Lund för att styra upp saker och ting.

Juldagskvällen? Mordet skedde julafton... alltså ett dygn innan juldagskvällen.
Citera
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele

Fruktansvärt för resten och familjen och vänner om pappan skulle "rädda"sonen och det slutade på detta viset, han kanske var rädd att ta hjälp av polisen som kanske avslutat det på ett annat sätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claudine
Skulle faktiskt inte förvåna mig om det är personen som pekas ut nu som är GM. Personen i fråga har på sistonde betett sig underligt. Bara hört vad han haft för sig men han har tydligen slagits med vakter på en nation när han skulle vara jobbare. Flippade bara ut. Har även stalkat flera tjejer och erbjudit sig att slå ner deras respektive. Psykos?

Ja eller "bara" en aggressiv beteendestörning. Fan, ibland räds man ju för att lära känna fel folk och säga fel saker - för då kan det ju vara kört. Otäckt med människor som inte är vid sina sinnes fulla bruk. Tragiskt!
Citera
2013-12-26, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av claudine
Skulle faktiskt inte förvåna mig om det är personen som pekas ut nu som är GM. Personen i fråga har på sistonde betett sig underligt. Bara hört vad han haft för sig men han har tydligen slagits med vakter på en nation när han skulle vara jobbare. Flippade bara ut. Har även stalkat flera tjejer och erbjudit sig att slå ner deras respektive. Psykos?

Vilken nation pratar du om?
Citera
2013-12-26, 12:29
Medlem
http://www.chemphys.lu.se/people/

Om den där GM finns med på den här listan så lär ju BO också göra det, misstänker jag. Vem vet, de kanske hade en kärleksrelation, varav BO var gift med en kvinna och GM var sjukligt, olyckligt förälskad i den här professorn. Ja, jag vet att det låter som en dålig såpa. Men, varför inte? Kan ju vara så.
Citera
2013-12-26, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnt1977
Vilken nation pratar du om?

Det finns många olika nationaliteter där. Det området är ganska gettofierat med diverse gäststudenter. Inte som riktiga Professorsstaden med genuina akademiker.
Citera
2013-12-26, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mister-Serioso
Det finns många olika nationaliteter där. Det området är ganska gettofierat med diverse gäststudenter. Inte som riktiga Professorsstaden med genuina akademiker.

Nation i det här sammanhanget torde avse "studentklubb", som anordnar fester; typ Kalmar Nation för de som från Kalmar län som valt att studera i Lund.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in