2013-12-26, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tompers
Zlatan är Zlatan och vanligtvis när han svinar runt så bryr sig knappt någon. Han kan sparka sina lagkamrater osv utan reaktion men så fort han säger sanningen om damfotboll så går folk bananas. Det är pinsamt. Är Zlatan en näthatare nu?

Om han hade skrivit det från sitt egna twitterkonto så hade det nog varit snudd på näthateri och kvinnoförtryck.
Citera
2013-12-26, 11:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Är genuint ointresserad av fotboll och Zlatan, men den här historien fascinerar till och med mig. För gud vad roligt det är med svensk pk-kalabalik! Det hela påminner mig lite om när Paulo Roberto gav P3 feministerna svar på tal om könsroller. Jag hoppas hur som helst innerligt att Zlatan inte tar tillbaka allt och ber på sina knän för att bli pk-benådad.

En klassiker så att säga!
Citera
2013-12-26, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jag tror att Zlatan, precis som kanske 70-80% utav oss fotbollsintresserade skiter fullständigt i vad Lotta Schelin gjort. Zlatan svarar det han vill svara, vad är det som är jobbigt med det? Att han tycker fel? Att han inte är ödmjuk?
Problemet är alltså att det han framstår som grinig, löjlig och småaktig och att det skapar dålig stämning hos andra fotbollskolleger.

Hade han istället svarat vänligt, storsint och generöst hade han tvärtom bidragit till en god stämning bland fotbollskollegorna. På vilket sätt hade det varit ett problem?
Citera
2013-12-26, 11:52
Awaiting Email Confirmation
Har nån sett honom när han uttalar sig? Själv har lyssnat på Zlattes bok, och där berättar han om aftonbladets påhittade historia för några årsen.

Och säkert hittar dom på nu, eller förvrider vad han har sagt. . Han gör aldrig intervju med aftonbladet efter deras påhittade historia.
Senast redigerad av ett23fyra 2013-12-26 kl. 11:54.
Citera
2013-12-26, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nationalfrontdisco
Jag hoppas hur som helst innerligt att Zlatan inte tar tillbaka allt och ber på sina knän för att bli pk-benådad.

Zlatan är större än PK-medierna så du behöver inte oroa dig. Förhoppningsvis flyttar Zlatan någon gång tillbaka till Sverige, blir politiker och sparkar ut feministerna ur Rosenbad.
Citera
2013-12-26, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Problemet är alltså att det han framstår som grinig, löjlig och småaktig och att det skapar dålig stämning hos andra fotbollskolleger.

Men lilla flicka. För att han framstår som grinig för dig bryr han sig inte om. Som jag sa ovan så har den stora massan väntat på att Zlatan ska sätt feministpatrasket på plats, alla jublar nu och skrattar dessutom då Zlatan gjorde det på ett finessfullt och mycket roligt sätt.
Citera
2013-12-26, 11:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
Har nån sett honom när han uttalar sig? Själv har lyssnat på Zlattes bok, och där berättar han om aftonbladets påhittade historia för några årsen.

Och säkert hittar dom på nu, eller förvrider vad han har sagt. . Han ger aldrig intervju med aftonblaqdet.

Varför skulle dom hitta på detta? Jag är mer förvånad över att detta uttalande nådde dagsljuset. Det är ju som att fälla krokben på sig själv.

Ett uttalande från Zlatan behövdes, kan man väl säga.
Citera
2013-12-26, 11:57
Medlem
Illusioners avatar
Citat:

Hade han istället svarat vänligt, storsint och generöst hade han tvärtom bidragit till en god stämning bland fotbollskollegorna. På vilket sätt hade det varit ett problem?
Ja, dålig stämning är hemskt! Varför tänkte inte Zlatan på att det kunde bli dålig stämning? Hemska Zlatan!
Citera
2013-12-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Ja, dålig stämning är hemskt! Varför tänkte inte Zlatan på att det kunde bli dålig stämning? Hemska Zlatan!

Ja, Zlatan bryr sig föga om vad flatorna i damlandslaget tycker om honom. Herrlandslaget lär få bättre stämning nu när Zlatan som en sann kapten sa svart på vitt vad spelarna tycker. Nu kan de släppa frustrationen och bli en tightare grupp.
Citera
2013-12-26, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Men lilla flicka. För att han framstår som grinig för dig bryr han sig inte om. Som jag sa ovan så har den stora massan väntat på att Zlatan ska sätt feministpatrasket på plats, alla jublar nu och skrattar dessutom då Zlatan gjorde det på ett finessfullt och mycket roligt sätt.
Så om han istället hade framstått som trevlig, generös och storsint och bidragit till att skapa en bra stämning hos sina fotbollskolleger istället för tvärtom, så hade det varit dåligt därför att...?
Citera
2013-12-26, 12:02
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Så om han istället hade framstått som trevlig, generös och storsint och bidragit till att skapa en bra stämning hos sina fotbollskolleger istället för tvärtom, så hade det varit dåligt därför att...?
För att han hade varit tvungen att säga något han inte tycker. Jag gillar människor som verkligen säger vad de tycker oavsett vad de tycker.
Citera
2013-12-26, 12:03
Medlem
Citat:

Du kan inte vara artig och sätta människor på plats.

Stämningen mellan dam och herrlandslaget är fullständigt ointressant. Vad ska herrarna med ett gäng flator till? Du kan vara säker på att de vill ha så lite som möjligt med dem att göra och de lär de få från och med nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in