2013-12-26, 03:38
Medlem
highstakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Sportbladet var på plats i Italien och förhandlade. Man hade graverande "digitala uppgifter" om när Zlatan knullade en upptagen tjej efter en kvalmatch.
Hennes pojkvän hittade det sparade materialet och kom upp med det på redaktionen.
Aftonbladet köpte materialet och använde som förhandlings-morot för att stoppa Zlatans bojkott mot att materialet behölls hemligt.

Det är 100 procent fakta.

Det är ungefär noll % sanning i det där
Citera
2013-12-26, 03:43
Medlem
Kön är ju bara en social konstruktion,ja eller hur?
Kärringboll suger o alla vet det.
Citera
2013-12-26, 04:16
Medlem
buttnutters avatar
Zlatan... Föd mina barn.
Citera
2013-12-26, 07:32
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Om jag läser din andra del rätt så menar du att män och kvinnor ska spela i samma ''system'' så att säga? Att om det finns kvinnor som är bra nog för herrlandslaget ska dom spela där?
Problemet med det är att alla kvinnor som är landslagsbra i damsammanhang skulle få spela i korpen. Dom skulle alltså få betala för att få spela istället för att få betalt som dom dom som spelar i damallsvenskan trots allt får.
Det existerar inte ett kvinnligt fotbollsproffs som skulle ha en chans i dom två högsta divisionerna i nån herrliga i hela världen. Dessutom så skulle dom fåtal kvinnor som kanske skulle få spela i nån division under toppen bli skadade med tanke på hur pass mycket snabbare och mer fysisk herrfotboll är.

Man kan ju ha damfotbollen också, men vill dom ha samma pengar och berömmelse tycker jag de ska tävla på lika villkor, precis som på alla andra områden i livet.
Citera
2013-12-26, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADfullHD
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Värt att nämnas är att Aftonbladet 100 gånger försökt få Zlatan att vara med i deras politiska kampanjer, mot SD Osv osv - men han har vägrat.
Så jävla äckliga Aftonlögnen är. Hade han velat hade han gjort det själv.

Det är ett av de moderna "journalisternas" favoritknep: presentera en utvald, extremt icke-representativ flisa av verkligheten och låt läsaren tro att det är hela sanningen. Ring tusen kändisar och skriv om de tio som ligger närmast den politiska linje man vill driva, under rubriken "KÄNDISUPPRORET". Om de övriga 990 råkade tycka precis tvärtom har det ingen betydelse, för det får inte läsaren reda på.

Kul att Zlatan vägrar rätta in sig i ledet iallafall.
Citera
2013-12-26, 07:49
Medlem
johnny_viciouss avatar
Uppföljningen i Aftonbladet är försiktigt negativ. En krönikör som visserligen medger att Zlatan har rätt, men att han "avskyr åsikten" (avskyr verkligheten?) samt kommentarer från Therese Sjögran (oförstående) och Pia Sundhage (ledsen).

De stora kanonerna lyser med andra ord fortfarande med sin frånvaro. Bilden av att Zlatan är oantastlig i svensk media håller än så länge i sig. Förmodligen alla andra svenska fotbollsspelare hade fått springa gatlopp vid det här laget..
Citera
2013-12-26, 07:56
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Att kvinnan står lägre i rang är ett faktum. Så har det alltid varit och så kommer det fortsätta att vara, trots alla försök till att kvotera in dessa primitiva varelser inom diverse yrkeskategorier. Zlatan har givetvis rätt och skäggbiffslaparen Nilla Fischer gör sig själv till åtlöje.

/ Leif
Citera
2013-12-26, 08:49
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Jag har sett tusentals herrmatcher, ändå tycker jag damfotboll är ganska kul att titta på då och då. Jag har inget behov att jämföra herr- och damfotboll, och till skillnad från dig är jag heterosexuell och njuter således av att se unga kvinnor röra på sig.. Zlatan går ju inte att runka till.. Damfottboll är sexigt, på alla sätt och vis!
Att du gillar manhaftiga kvinnor ska du inte skämmas över, det gör många flator också.
Citera
2013-12-26, 09:06
Medlem
Dr.Necessitass avatar
En idrottsman får öppet påstå att hans motståndare suger så länge motståndarna i fråga är män. Det är liksom inget särskilt med det. Men för idrottsmannen att säga att motståndaren suger i jämförelse bara för att motståndaren är en idrottskvinna har vi nu sett kan leda till riktigt naiva och utomordentligt fåniga reaktioner hos vissa ...

Dessa "reaktioner" missgynnar, snarare än tvärt om, idrottskvinnor.

Grattis till alla "damernas (självutnämnda) vita riddare" där ute!
Citera
2013-12-26, 09:16
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Necessitas
En idrottsman får öppet påstå att hans motståndare suger så länge motståndarna i fråga är män. Det är liksom inget särskilt med det. Men för idrottsmannen att säga att motståndaren suger i jämförelse bara för att motståndaren är en idrottskvinna har vi nu sett kan leda till riktigt naiva och utomordentligt fåniga reaktioner hos vissa ...

Dessa "reaktioner" missgynnar, snarare än tvärt om, idrottskvinnor.

Grattis till alla "damernas (självutnämnda) vita riddare" där ute!
Det där är en rätt vanlig (och ful) retorik, att det skulle vara sexistiskt att säga att något är sexistiskt. Det stämmer naturligtvis inte. Att peka ut ett problem betyder inte att man legitimerar problemet, bara att man erkänner det.

Ungefär samma sak med ateism och religion. Det är inte intolerant att inte tolerera intolerans, trots att många religionsförsvarare gärna använder det som ett argument för att ateister är lika goda kålsupare...
Citera
2013-12-26, 09:27
Medlem
thewellovedones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif.Jennekvist
Att kvinnan står lägre i rang är ett faktum. Så har det alltid varit och så kommer det fortsätta att vara, trots alla försök till att kvotera in dessa primitiva varelser inom diverse yrkeskategorier. Zlatan har givetvis rätt och skäggbiffslaparen Nilla Fischer gör sig själv till åtlöje.

/ Leif

Om du är gift så undrar jag hur du lyckas få ihop denna åsikt med förnedringen att befatta sig med en lägre stående varelse såvida du inte ser henne som ett husdjur. Dessutom finns ingen lagstiftad kvotering i Sverige vilket man har i Norge. Vad jag hatar dessa anti-feministiska svängningar mellan att förakta kvinnor och att åtrå dem, fram och tillbaka, fram och tillbaka, det är aldrig konsekvent, förakt och åtrå och förakt och åtrå...
Citera
2013-12-26, 09:43
Medlem
Det är ju bara i swe som en sånhär sak kan bli så stor... Det är väl självklart att man inte kan jämföra herrfotbollens stjärnor med damfotbollens. Handlar inte om rättigheter/jämställdhet på något sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in