2013-12-26, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Du menar att han föredrar alliansens invandringspolitik..? ;)

Vems flickvän var det han knullade efter kvalmatchen?

Jag tror, på riktigt, att Zlatan ligger väldigt långt till höger.
1. Han gillar inte negrer.
2. Hans familj är emot bidragssnyltande och latmaskfasoner. Hans mamma har fortfarande ett knegarjobb och gör rätt för sig, trots att hon har tillgång till vad hon vill.
3. Zlatan har fått se sitt Rosengård gå ner från ett område med många hårt arbetande med vissa svårigheter till ett rent gangsterområde. Hans egna pojkbus är inget mot vad som sker nu.
4. Han har tagit till sin det svenska av Helena och funderar nog varför inte fler gör detsamma.

Jag tror, som sagt var tror, inte att Zlatan röstar på V, S eller Mp.
Däremot utesluter jag inte SD, eftersom jag tror han med egna ögon sett att det gått för långt.

Ken Ring har tidigare umgåtts med tanken att stänga gränserna och rädda det som går. Det är inget ovanligt för blattar som tar sig ut från skiten och lär känna svenskar.
Citera
2013-12-26, 02:41
Medlem
Låt damlandslaget gå en match mot manslandslaget! Jag vet att jag skulle satsa pengarna på ett lag och ha hjärtat på ett annat.
Citera
2013-12-26, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blärk
Låt damlandslaget gå en match mot manslandslaget! Jag vet att jag skulle satsa pengarna på ett lag och ha hjärtat på ett annat.

Damlandslaget skulle få spö av herrarna som tog brons 94, trots att vissa där inte idrottat på 15 år.
Dessutom skulle det stora siffror.
Citera
2013-12-26, 02:50
Medlem
Zlatan har rätt.

Det är klart det är en god prestation att vara med i damlandslaget, dock ska det ses i förhållande till vad det är. Damfotboll med ett publiksnitt på 147 personer/match i högsta ligan

Att damerna ska ha samma lön som herrar är löjligt(inom fotboll), det är affärsverksamhet där klubbarna ska tjäna sina pengar på publik och sponsring(Företag betalar för att synas inför åskådare). Damerna har för det första inte ens 1% av herrarnas publiksnitt och drar där med inte in en krona utan är redan idag, med sina "små" löner en stor kostnad för elit klubbar. Enda anledningen att vissa storklubbar har damlag är för att tjejer ska intressera sig för fotboll, när de väl har intresset tittar de hellre på herrfotboll.

Fan vad trött jag bli, hoppas hon får en cykel av Zlatan..
Citera
2013-12-26, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darkwand
Det är ingen jämställt mellan herr och damfotboll alls.
Dom kvinnliga lagen skulle inte ens platsa i dom högsta ligorna snarare i division 3/4
Dom skulle få råtorsk där med!
Samtliga damlag och landslag skulle hamna längst ner i lägsta divisionen för herrar utan tvekan. Får man råtorsk med 3-0 i en 2x30 min match mot 15-17 åringar, där kanske 1-2 blir A-lagsspelare så inser man hur dålig damfotbollen är jämfört med herrarnas.
Citera
2013-12-26, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Atomist
Zlatan har rätt.

Det är klart det är en god prestation att vara med i damlandslaget, dock ska det ses i förhållande till vad det är. Damfotboll med ett publiksnitt på 147 personer/match i högsta ligan

Att damerna ska ha samma lön som herrar är löjligt(inom fotboll), det är affärsverksamhet där klubbarna ska tjäna sina pengar på publik och sponsring(Företag betalar för att synas inför åskådare). Damerna har för det första inte ens 1% av herrarnas publiksnitt och drar där med inte in en krona utan är redan idag, med sina "små" löner en stor kostnad för elit klubbar. Enda anledningen att vissa storklubbar har damlag är för att tjejer ska intressera sig för fotboll, när de väl har intresset tittar de hellre på herrfotboll.

Fan vad trött jag bli, hoppas hon får en cykel av Zlatan..
Kan bara instämma, förstår inte allas reaktion. Men dom vill väll visa sig duktiga och politiskt korrekta.
Citera
2013-12-26, 02:58
Medlem
Bythewayimdeads avatar
Nu måste det bara bli jobbigt för PK - å ena sidan en helgonförklarad blatte med "könsdiskriminerande", nåja, åsikter och å andra sidan hela feministskalan, från den enskilde feministen, till hela HBTQ-rörelsen, samt invandrarvurmarna - vem skall PK hålla på här...???!!!

Nu lär det bli härdsmälta i veckor framöver, eller mer troligt, nedtystat till maxs...

Senast redigerad av Bythewayimdead 2013-12-26 kl. 03:01.
Citera
2013-12-26, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Damlandslaget skulle få spö av herrarna som tog brons 94, trots att vissa där inte idrottat på 15 år.
Dessutom skulle det stora siffror.

Ja, det är klart. Men ändå, fatta kul och bensin på debatten om damerna fick till en skräll! För, let's face it, det är människor med bollar ovanför magen eller under snoppen som springer efter ytterligare en boll. Det är inte liv eller död. Bara bollar.
Citera
2013-12-26, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GrottNeger
Värt att nämnas är att Aftonbladet 100 gånger försökt få Zlatan att vara med i deras politiska kampanjer, mot SD Osv osv - men han har vägrat.

Han gillar inte idén om att alla ska leva på bidrag och alla ska ha rätt till allt utan ansträngning.
Tror ärligt talat han står väldigt långt från V, S och MP.

Så jävla äckliga Aftonlögnen är. Hade han velat hade han gjort det själv.

Inte för jag tror på dina historier men alltid misstänkt att han inte gillar djungelblattarna i Rosengård
Citera
2013-12-26, 03:09
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blärk
Ja, det är klart. Men ändå, fatta kul och bensin på debatten om damerna fick till en skräll! För, let's face it, det är människor med bollar ovanför magen eller under snoppen som springer efter ytterligare en boll. Det är inte liv eller död. Bara bollar.
För att damerna skulle få till den skrällen hade det behövts... Jag vet inte. Herrarna hade kunnat spela utan målvakt och tre färre på planen. Då kanske damerna hade kunnat göra ett mål. Kanske.
Citera
2013-12-26, 03:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yngsjomordaren
Handlade priset om prestationen på planen? Då har jag verkligen missat målet. Trodde han fick priset för antalet landskamper. Hela min argumentation byggde på att Sjögran också är unik i antalet landskamper och därför borde fått en bil. Men nu när jag fått veta att priset gällde genomförd prestation på plan faller ju allt. Klart Svensson är bättre. Sorry.
Det klart det handlar om prestation.

Svensson fick priset för att spelat ett stort antal landskamper i världens i särklass största sport - Fotboll. I en sport där konkurrensen är stenhårt är det en otrolig prestation att hålla sån hög klass att man platsar i landslaget under så lång tid.

Sjögran fick inget pris för att ha spelat ett stort antal landskamper i en i världen närmast obetydlig sport - Damfotboll. I en sport där konkurrensen är medioker är det ingen större prestation att spela i landslaget under lång tid.
Citera
2013-12-26, 03:19
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silveriller
Det klart det handlar om prestation.

Svensson fick priset för att spelat ett stort antal landskamper i världens i särklass största sport - Fotboll. I en sport där konkurrensen är stenhårt är det en otrolig prestation att hålla sån hög klass att man platsar i landslaget under så lång tid.

Sjögran fick inget pris för att ha spelat ett stort antal landskamper i en i världen närmast obetydlig sport - Damfotboll. I en sport där konkurrensen är medioker är det ingen större prestation att spela i landslaget under lång tid.

Huvudet på spiken, tack.

God jul, Sjögran. Jag hoppas att du fick en signerad cykel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in