2013-12-25, 22:59
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag skrev ovan att t.ex. Özz Nujen skulle kliva rätt i pk-fällan och visst gjorde han det när han genast tog Zlatan i försvar. Nu blir han hårt ansatt av feminister på twitter och offerproffset Özz som brukar slänga rasistanklagelser utan belägg omkring sig twittrar indignerat:

Och senaste timmarna har "komikern" viftat med svansen djupt mellan benen mot feminister och liknande. Hans försök att trassla sig ur och pudla är pinsamt komiska. Så han är kanske en komiker ändå.
Citera
2013-12-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kneedrag
Och!

Betyder det att tjejerna kämpar mindre eller?!

Jag tycker tjejerna har mer kämparglöd än herrarna thats it. Det betyder inte att tjejfotboll är mer spännade eller att de ska ha mer pengar för det. Eller att de spelar bra. Det var inte det jag jämförde om.

Jag tycker det är VM-titlar och kämparandan som ska premieras.

Men en del får ju rätt mycket utan att ha uträttat någonting faktiskt!

Varför får inte kalle som är gravt handikappad en bil då? Kämpar han mindre eller!? Jag tycker att han har mer kämparglöd än någon annan forbollsspelare!
Citera
2013-12-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dutch
Varför får inte kalle som är gravt handikappad en bil då? Kämpar han mindre eller!? Jag tycker att han har mer kämparglöd än någon annan forbollsspelare!

Sluta gå på herrlandlagets matcher spara pengarana och köp en bil till kalle då! Enkelt!
Citera
2013-12-25, 23:06
Medlem
OldWolfs avatar
Det finns 265 miljoner fotbollsspelare i världen. Av dessa är Zlatan rankad som nummer tre av The Guardian. Det finns 26 miljoner damfotbollsspelare.
Dessa siffror talar ett ganska tydligt språk
Citera
2013-12-25, 23:08
Medlem
Citat:
Sluta gå på herrlandlagets matcher spara pengarana och köp en bil till kalle då! Enkelt!

Där har du precis svarat dig själv. Sluta grina över att du föddes till kvinna och gå på dammatcher om du tycker det är så kul
Citera
2013-12-25, 23:09
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Nej du har rätt.
Fast det kan vara ganska många som tröttnat på SVFF och herrlandslaget och dess bortskämda herrar som spelar.

Mycket möjligt, däremot så tror jag att det mest att det är PK-ister, som dyrkat Zlatan som mångkulturens Jesus och har använt Zlatan-argumentet i försvar för invandring från MENA, som fått sina illusioner förstörda. Det är nog dom som är mest upprörda skulle jag tro.
Citera
2013-12-25, 23:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
Det finns 265 miljoner fotbollsspelare i världen. Av dessa är Zlatan rankad som nummer tre av The Guardian. Det finns 26 miljoner damfotbollsspelare.
Dessa siffror talar ett ganska tydligt språk

Det spelar ingen roll det är ett meningslöst uttalande och det sätter nivån på hela debatten(ska det ens behöva finnas en?). Zlatan borde veta bättre än att kommentera denna dynga. En 5-åring vet att det är färre kvinnor som spelar fotboll och att dom är ljusår efter i utvecklingen pga hur deras kön är skapat. Är det bara mansgrisar här som inte förstår något?
Citera
2013-12-25, 23:12
Medlem
Citat:
Och!

Betyder det att tjejerna kämpar mindre eller?!

Jag tycker tjejerna har mer kämparglöd än herrarna thats it. Det betyder inte att tjejfotboll är mer spännade eller att de ska ha mer pengar för det. Eller att de spelar bra. Det var inte det jag jämförde om.

Jag tycker det är VM-titlar och kämparandan som ska premieras.

Men en del får ju rätt mycket utan att ha uträttat någonting faktiskt!
Herrfotbollen är populär - damfotbollen är det inte - Så enkelt är det. VM titlar vinster och medaljer ska premieras, men det är skillnad på medalj och medalj - Exempelvis är damernas ligor ett skämt i jämförelse med herrarnas. På vilket sätt man än väljer att jämföra.

För att ta upp ett intressant exempel är jag mycket förtjust i JVM i hockey - trots att de yngre talangerna inte är lika bra som de äldre - Varför? Jo för att de kämpar hårdare och är mer innovativa och oförutsägbara, hade damfotbollen varit på samma sätt hade jag mer än gärna följt turneringarna med spänning - så är dock inte fallet.
Citera
2013-12-25, 23:15
Medlem
Zlatans enda vettiga uttalande sedan... ja, någonsin?
Citera
2013-12-25, 23:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Sanningen är ju den att damfotbollen får för mycket uppmärksamhet i förhållande till vad de presterar och vilket intresse de genererar. Matcherna är på gränsen till pinsamma att bevittna för den som sett minst en herrmatch i sitt liv.
Jag har sett tusentals herrmatcher, ändå tycker jag damfotboll är ganska kul att titta på då och då. Jag har inget behov att jämföra herr- och damfotboll, och till skillnad från dig är jag heterosexuell och njuter således av att se unga kvinnor röra på sig.. Zlatan går ju inte att runka till..

Damfottboll är sexigt, på alla sätt och vis!
Citera
2013-12-25, 23:18
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Det spelar ingen roll det är ett meningslöst uttalande och det sätter nivån på hela debatten(ska det ens behöva finnas en?). Zlatan borde veta bättre än att kommentera denna dynga. En 5-åring vet att det är färre kvinnor som spelar fotboll och att dom är ljusår efter i utvecklingen pga hur deras kön är skapat. Är det bara mansgrisar här som inte förstår något?

Som en feminist du är så har du missförstått vad Zlatan säger. Damfotbollen är en för dålig produkt för att kunna stå på egna ben och ska bedömas därefter. Det har inget med kön att göra.
Är man nr 3 v 265 miljoner ska men bedömas därefter och inte utifrån larvig jämställdhetsmåttstock
Citera
2013-12-25, 23:18
Medlem
Guitarsmokes avatar
Nu börjar det komma lite mer fokuserad kritik.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/om-zlatan-skickar-oss-tillbaka-i-tiden/

Jonas Eidevall, LDB Malmös tränare, som var tidigt ute med sin kritik mot Zlatan säger till Expressen:

– I grunden är det en väldigt tråkig åsikt att ha. För mig kan den bara grunda sig på att man inte har en gemensam värdegrund inom svensk fotboll. Man värdesätter inte varandras betydelse.

– Jag tycker man måste börja ställa krav. Vad ska svenska landslagsspelare göra för att få vara ambassadörer för vår nationalsport? Det är som ett par av uttagningarna i år, när Hamrén säger att han inte har någon åsikt i frågan. För mig så är det fegt och precis sådant som leder fram till allt det andra.

Eidevalls tycker att förbundet och landslagsledningen ska satsa mindre på medieträning - och mer på värdegrundsarbetet.

Tro mig, om det blir som Edievall vill så kommer svenska landslaget bli ett PK-jippo. De duktiga spelarna kommer inte vara intresserade av att spela i landslaget om de ska sitta i skolbänken och lära sig genusvetenskap, normkritik och HBTQ-teori. Istället kommer landslaget att krympa till en politisk reklampelare för PK-Sverige: (FB) Det svenska ryktet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in