2013-12-26, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om du avvaktar hovrättsdomen så kan du ju stämma av det jag tror och har postat om, mot den.

Det skall bli intressant att se hur flitig skribent du då är här.
Citera
2013-12-26, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Om du avvaktar hovrättsdomen så kan du ju stämma av det jag tror och har postat om, mot den.

Och där kom den: profetian. Den sista utposten när man ber dig lägga korten på bordet. Du har ju själv hävdat (t ex i citatet jag angett i mitt förra inlägg) att "dödsprocessen bedömdes av rättsmedicin ha varit ett utdraget lidande", eller hur? Dina siargåvor och mörka fantasier delar vi inte med dig (tack och lov!), men den rättsmedicinska rapporten inklusive slutsater (FUP s 420) kan vi alla läsa innantill i. Var där kan vi hitta den bedömning du försökt plantera in i tråden som en sanning enligt ovan?
Citera
2013-12-26, 02:46
Medlem
[quote=giveawayyourlove|46731817]
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Ett orimligt scenario. Se varför några inlägg längre upp i tråden[/QUOTED

Definitivt inte(hade redan läst det)- de argumenten håller inte överhuvudtaget!

OK... Utveckla gärna ditt resonemang (om det finns något?).
Senast redigerad av SanLiTun 2013-12-26 kl. 02:50.
Citera
2013-12-26, 11:26
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanLiTun
Och där kom den: profetian. Den sista utposten när man ber dig lägga korten på bordet. Du har ju själv hävdat (t ex i citatet jag angett i mitt förra inlägg) att "dödsprocessen bedömdes av rättsmedicin ha varit ett utdraget lidande", eller hur? Dina siargåvor och mörka fantasier delar vi inte med dig (tack och lov!), men den rättsmedicinska rapporten inklusive slutsater (FUP s 420) kan vi alla läsa innantill i. Var där kan vi hitta den bedömning du försökt plantera in i tråden som en sanning enligt ovan?

Fantiserande ägnar jag mig inte åt men att VB avled efter utdraget svårt lidande, fysiskt såväl som psykiskt, går väl knappast att sticka under stol med, skadebilden som rättsläkaren beskriver ger väl inte dig anledning att tro på ett annat scenario ? Du kan väl dra egna slutsatser av det du ser och hör ?

Vidare. Var kommer din absoluta uppfattning att KJ är den enda inblandade förövaren i händelserna som slutade med att Vatchareeya avled ? Tycker du på fullt allvar att MB/AN är tillräckligt utredda för att detta ska kännas tillfredsställande ? Jag tycker inte det, förhöret med MB vid ett par tillfällen, varav ett nere på polisstationen, ger mig mera intryck av intervju med Berg än förhör med honom.
Citera
2013-12-26, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Vad grundar du på att FUP är ett hastverk.. det är den inte och ej heller utredningen, den är väldigt omfattande och t.ex. att ca 900 personer har hörts i ärendet talar för att polis har lagt ner oerhörd energi att lösa fallet. Det är genomfört av väldigt kompetenta personer från åklagare ner till enskild förhörsledare i alla dessa förhör som genomförts. Länskrim norrbotten med gott understöd av rikskrim har borrat djupt i fallet och funnit förövaren och han inväntar dom efter RPU. Polisen har följt utredningsbibeln som ledstjärna och lyckats få fast mördaren, kan inte bli bättre utifrån ett jäkligt svårt utgångsläge med många bollar i luften och massor med frågetecken inledningsvis.

FUPen kanske inte kan kallas för hastverk men en hel del andra namn med negativ klang
går nog lätt att hitta. Det spelar ingen roll hur många personer som förhörts eftersom
största delen av förhören med huvudmisstänkta, grannar, fd psykiskt illamående flickvänner eller särskole-kamrater i både FUP och rättegång inte gett någonting eftersom man inte kunnat anpassa frågorna till dessa speciella personer. Vad fick man ut av det, någon teckning på en snögubbe
eller en bild på ett eventellt mordvapen som en treåring kunnat rita bättre.(Inget illa menat)

Av allt arbete man lagt ner hittade man ganska tidigt en oviss mängd blod i ett bagage och
det är väl i stort sett det enda hållbara bevis man har, resten går att prata sönder.
Tejpen, malplacerad blodbesubling på en handske och möjligtvis KJ:s dna på en vrist.
Sen har man hållit på letat kläder, händer, telefoner, mordvapen och mordplats men inget
hittat ochdet är väl förstås sådant som kan ske, men därför kan man nog säga att utredningen
är långt ifrån komplett sett från både mordoffrets och den mordmisstänktes med familj.

Överlag ifrån medias rapportering om arbetet runt detta fall har man kunnat se en osäkerhet
ifall materialet man har räcker, skulle det bli åtal eller inte eller skulle arbetet "de fyras gäng"
lagt ner all sin tid på räcka. Uttalanden innan åtalet är minst sagt anspråkslösa och det går
inte att kompensera detta med att man ändå har behov att meddela pressen att man arbetat dygnet runt med fallet. Summa summarum hittade man inte mycket annat än några indicier i ett styckmord som ändå brukar vara "kända" för att lämna många spår efter sig.
Citera
2013-12-26, 12:24
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LKVN
FUPen kanske inte kan kallas för hastverk men en hel del andra namn med negativ klang
går nog lätt att hitta. Det spelar ingen roll hur många personer som förhörts eftersom
största delen av förhören med huvudmisstänkta, grannar, fd psykiskt illamående flickvänner eller särskole-kamrater i både FUP och rättegång inte gett någonting eftersom man inte kunnat anpassa frågorna till dessa speciella personer. Vad fick man ut av det, någon teckning på en snögubbe
eller en bild på ett eventellt mordvapen som en treåring kunnat rita bättre.(Inget illa menat)

Av allt arbete man lagt ner hittade man ganska tidigt en oviss mängd blod i ett bagage och
det är väl i stort sett det enda hållbara bevis man har, resten går att prata sönder.
Tejpen, malplacerad blodbesubling på en handske och möjligtvis KJ:s dna på en vrist.
Sen har man hållit på letat kläder, händer, telefoner, mordvapen och mordplats men inget
hittat ochdet är väl förstås sådant som kan ske, men därför kan man nog säga att utredningen
är långt ifrån komplett sett från både mordoffrets och den mordmisstänktes med familj.

Överlag ifrån medias rapportering om arbetet runt detta fall har man kunnat se en osäkerhet
ifall materialet man har räcker, skulle det bli åtal eller inte eller skulle arbetet "de fyras gäng"
lagt ner all sin tid på räcka. Uttalanden innan åtalet är minst sagt anspråkslösa och det går
inte att kompensera detta med att man ändå har behov att meddela pressen att man arbetat dygnet runt med fallet. Summa summarum hittade man inte mycket annat än några indicier i ett styckmord som ändå brukar vara "kända" för att lämna många spår efter sig.

Den närmast totala avsaknaden av spår är en tydlig indikation på att KJ inte varit ensam om detta, och hans trosvissa: "ni har ingenting på mig .." är en lika klar indikation att mordet och styckningen inte skett i ett utrymme som KJ normalt har tillträde till. Det verkar som om en högst kompetent städpatrull följt i kölvattnet på det här styckmordet ..
Senast redigerad av MBoudine 2013-12-26 kl. 12:33.
Citera
2013-12-26, 15:11
Moderator
OYs avatar
FUP s.1549

H: Nää. Hon bara kramade om mig och så gick vi…gick hon hem.

Jag tror att han försade sig ganska rejält i den här meningen. De gick ut från lägenheten båda två, hans syfte var att köra henne hem, de satte sig i bilen, sedan hände det, han slog henne i bilen, sedan händer det något utanför bilen, mordplatsen är kanske att finna utefter en bilväg. Han kunde inte låta VB ligga där vid sidan av vägen, lastar henne i bagageutrymmet, blodspåret kommer kanske av ett sådant händelseförlopp?

EDIT;

FUP s.1566

F: Mmm. Så om man säger den senaste tiden så har du inte använt din farsas bil?
H: Nä.
F: Själv inte?
F: Eller tillsammans med brorsan?
F2: Men den stod väl hemma på gården den 4:e på kvällen antar jag då de var på…?
H: Nej, den stod inne i garaget.

Hur vet KJ att pappans bil stod i garaget, han var ju inte in i garaget vad jag har förstått? Dessutom har jag ett svagt minne av att jag har läst något om att den bilen stod parkerad på Kallax flygplats med anledning av utlandsresan, men den uppgiften är jag högst osäker på.
Senast redigerad av OY 2013-12-26 kl. 15:48.
Citera
2013-12-26, 18:42
Medlem
Gordon9s avatar
Jag känner inte KJ och vet inte hur han pratar i vanliga fall. Men hade KJ varit oskyldig tycker jag att han borde gjort allt som stod i hans makt för att hitta den verklige GM. Berätta i detalj vad man gjort i tiden för mordet, lägga ut texten, vara angelägen om sanningen å inte sitta passiv och trulig.
Citera
2013-12-26, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon9
Jag känner inte KJ och vet inte hur han pratar i vanliga fall. Men hade KJ varit oskyldig tycker jag att han borde gjort allt som stod i hans makt för att hitta den verklige GM. Berätta i detalj vad man gjort i tiden för mordet, lägga ut texten, vara angelägen om sanningen å inte sitta passiv och trulig.

Det hade jag också gjort, säkert även den procent av svenska befolkningen som inte lider av Aspberger i kombination med ADD.
Jag hade nog skrikit i rätten; att GE FAN i mig, jag är OSKYLDIG.

Men nu är det så att KJ inte är som oss andra. Så möjligheten att han faktiskt är oskyldig finns där, till motsatsen är bevisad.
Citera
2013-12-26, 19:58
Medlem
Gordon9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen2013
Det hade jag också gjort, säkert även den procent av svenska befolkningen som inte lider av Aspberger i kombination med ADD.
Jag hade nog skrikit i rätten; att GE FAN i mig, jag är OSKYLDIG.

Men nu är det så att KJ inte är som oss andra. Så möjligheten att han faktiskt är oskyldig finns där, till motsatsen är bevisad.

Det är möjligt att medicineringen dämpar honom rejält. Men Asperger-folk brukar som jag fattat det
ha ett mkt tydlig idé om vad som är rätt och fel, och därtill bli mkt kränkta om de anklagas för ngt de inte gjort. Just vidhållandet av sanningen brukar snarare vara deras starka sida. Och därtill ha svårt att flexibelt tänja på sanningen för egen vinning. De brukar inte kunna manipulera alls eller ens förstå varför man ska göra det. Jag tycker m.a.o. inte att hans asperger-diagnos skulle minska hans vilja/förmåga att få fram sanningen. Snarare tvärtom.
Citera
2013-12-26, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
FUP s.1549

H: Nää. Hon bara kramade om mig och så gick vi…gick hon hem.

Jag tror att han försade sig ganska rejält i den här meningen. De gick ut från lägenheten båda två, hans syfte var att köra henne hem, de satte sig i bilen, sedan hände det, han slog henne i bilen, sedan händer det något utanför bilen, mordplatsen är kanske att finna utefter en bilväg. Han kunde inte låta VB ligga där vid sidan av vägen, lastar henne i bagageutrymmet, blodspåret kommer kanske av ett sådant händelseförlopp?

EDIT;

FUP s.1566

F: Mmm. Så om man säger den senaste tiden så har du inte använt din farsas bil?
F: Själv inte?
F: Eller tillsammans med brorsan?
F2: Men den stod väl hemma på gården den 4:e på kvällen antar jag då de var på…?
H: Nej, den stod inne i garaget.

Hur vet KJ att pappans bil stod i garaget, han var ju inte in i garaget vad jag har förstått? Dessutom har jag ett svagt minne av att jag har läst något om att den bilen stod parkerad på Kallax flygplats med anledning av utlandsresan, men den uppgiften är jag högst osäker på.

Det har han haft gott om tid att pränta in eller s.a.s. komma ihåg och det är inte heller säkert att han inte var in i garaget den kvällen vid besöket. Nog har han koll på var nyckel mm finns, det hade han gällande stugan var den nyckeln var att finna.
Det som jag undrar är, var fanns VB när han besökte f-hemmet.. kvar i hans lägenhet eller i hans bils bagagelucka, i något dike eller redan uppe på fortområdet.
Hans besök var aldrig att "kolla så inte brorsan röjde huset" för hans relation till i ålder yngre broder som var den att lillebror fick oftast "kolla honom själv" så saker o ting inte gick överstyr.

Han hade ett ärende och behövde saker, utrustning, emballage etc. och det visste han fanns i f-hemmet, inte i stugan för då hade han åkt dit istället. Han var väl medveten att man kan inte susa in på en nattöppen mack och t.ex. köpa t-sprit eller t.ex. en rulle sopsäckar.

Att han genomförde besöket för att i sin CSI värld tro att han därmed fick någon form av alibi tror jag inte en sekund på, han hade ett ärende, föräldrar var bortrest och jag tror att han inte räknat med att lillbrorsan var hemma utan ute på lokal.

Att han dragit fem starkbira på ca 60 minuter och brorsan inte uppfattar honom som berusad säger allt, dessutom körde han som en kratta nykter och med 5 snabba bira i blodet hade han haft stora problem att ens hitta till f-hemmet utan dikesbesök. Ölen har han druckit och finns i hans minnesbank men det har skett vid annat tillfälle i anslutning till dådet och dygnen 4-5 maj.

Han får ha allehanda bokstavskombinationer mm men han har genomfört detta mord och styckning och varit väl medveten om sin handling men gömmer sig bakom en diagnos som han nyttjat under flera års tid för att det har varit jäkligt bekvämt. Den är genomförd med god precision och jag återkommer till lärarens förhös i FUP'en.. sid 1453,

X beskriver Kristoffer som skarp, planerande och kalkylerande.

Och det är precis vad han försökt uppnå men misslyckades fullt ut i sitt dåd mot VB, tack för att han misslyckades så vi fick veta vem som mördade VB och därefter skändade VB's kropp och kommer dömas för brottet.
Citera
2013-12-26, 21:31
Medlem
Gordon9s avatar
Jag har svårt se ngn annan GM än KJ utifrån framkomna mer eller mindre starka indicier. Men det är ju aldrig tillfredsställande för någon att mordvapen, mordplats, styckningsplats och erkännande saknas. Att man ö.h.t. spekulerar i ärendet är ju för att man vill förstå mer kring mordets "var, när och hur och varför". Att landa i att KJ är konstig är inte tillfredställande. Man vill förstå varför en tidigare ostraffad person i så fall kan mörda, stycka, hantera ett lik och därtill förneka rubbet utan en endaste känslomässig darrning. Visst, han är inte tvärsnittet av 22-åringar men va fasen de allra flesta särlingar är inte mördare eller kriminella. Det är mkt märkligt att inte fler associala eller aparta tendenser inträffat tidigare i hans liv.
Senast redigerad av Gordon9 2013-12-26 kl. 21:33.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in