2013-12-26, 00:58
Bannlyst
Hur faaaaan kan ett damlandslag som är nivå med ett hyffsat P14 lag kräva samma respekt som ett Zlatan och co?????
Citera
2013-12-26, 00:59
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendroppe
Och..... Då menar du att det är Zlatans fel?? Eller vad menar du med ditt inlägg....?
Att Zlatan inte är så betydelsefull som många tycks tro. Lars Lagerbäck m.fl. har betytt mer för svensk fotboll än Zlatan. På damsidan är Pia Sundhage mer betydelsefull än Zlatan är på herrsidan.
Citera
2013-12-26, 00:59
Medlem
RonnyKålmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Men anti-feminister vill inte ha kvinnor som är stolta över att vara kvinnor utan endast kvinnor utan själ, vilja, åsikter och helst ska de vara omyndiga också. Om jag ska gå efter vad anti-feministerna brukar skriva här på Flashback så ska kvinnor helst be om tillstånd hos män om allt från vilken frisyr hon ska till vad hon ska rösta på. Kom inte här och påstå att du vill ha kvinnor som är stolta över att vara kvinnor förrän du vet vad det innebär.

Det är det ni vill att folk ska tro. Helt tvärtom är det. Det är IDAG som dessa feminister/flator beter sig som programmerade robotar helt utan känslor, avhandlar killar på löpande band och känner knappt nån skuld eller empati alls. Ni flator är hårda, stela, aggressiva och väldigt "tomma" i själen skulle jag vilja säga!

Förr i tiden (eller i andra länder idag för den delen) var kvinnor fulla av glädje, stolthet och naturligt vackra. Idag ser och beter ni er som män! Hade jag velat ha en man så hade jag tagit en sådan, jag vill ha en riktig KVINNA som får lov att vara lite mjukare och känsligare. Det är EVOLUTIONENS lagar! Så stick med dig och dina tomma åsikter som inte ens stämmer överens med verkligheten.
Citera
2013-12-26, 01:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yngsjomordaren
Googla ordet solidaritet, tänk efter vilka det är som i huvudsak tar hand om barnen i Sverige och fundera över varför du är med och betalar för sjukvården i Sverige!!! Är det de som drar in mest pengar som ska ha kick back? Dra då till amerika, land of freedom. I Sverige vill vi att alla ska ha det bra.

Och du kan ju ta reda på rena fakta!
Vad dra tex en match i damallsvenskan jämfört med en match bland killarna?
Ska vi fortsätta?
Citera
2013-12-26, 01:03
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Sverige har tagit VM-silver och -brons utan Zlatan.. Med Zlatan: inga medaljer alls. Inte ens en semifinal i em..

Äh, Zlatan är fortfarande bättre som spelare, bra mycket bättre. Jag tror inte Zlatan bryr sig så mycket om Svenska landslaget, han är ju jugge trots allt.
Han växte upp i ett ghetto, bland invandrare som hatar Sverige och svennar, tror inte Zlatan bryr sig om Sverige vinner VM, vad vinner han på det?
han är inte skyldig piss Sverige något, han hatar säkert Sverige och sportbladet och allt som har med svensk fotboll att göra.

(Allt detta ur Zlatans perspektiv) jag personligen hatar inte Sverige eller svenskfotboll som jag inte är intresserad av ändå

Edit: Som sagt innan i tråden, Sverige behöver Zlatan inte tvärtom
Citera
2013-12-26, 01:05
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Att Zlatan inte är så betydelsefull som många tycks tro. Lars Lagerbäck m.fl. har betytt mer för svensk fotboll än Zlatan. På damsidan är Pia Sundhage mer betydelsefull än Zlatan är på herrsidan.

Så då menar du att Pia är enm större profil än Zlatan,,? Ta en titt i fotbollsvärlden kolla upp det först.Och, nej, jag har inte alltid äskat Zlatan. Men man får krypa till korset ibland,
och han är en stor fotbollsspelare, den största vi haft tycker jag. Men du vill alltså
jämnföra Z med Pia....?
Ok, lycka till....

Själv jämnför jag aldrig Kalla med Hellner och jag jämnför inte heller som du gör.
Men, för fan,,,, skål, det är jul....
Citera
2013-12-26, 01:07
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Äh, Zlatan är fortfarande bättre som spelare, bra mycket bättre. Jag tror inte Zlatan bryr sig så mycket om Svenska landslaget, han är ju jugge trots allt.
Han växte upp i ett ghetto, bland invandrare som hatar Sverige och svennar, tror inte Zlatan bryr sig om Sverige vinner VM, vad vinner han på det?
han är inte skyldig piss Sverige något, han hatar säkert Sverige och sportbladet och allt som har med svensk fotboll att göra.

(Allt detta ur Zlatans perspektiv) jag personligen hatar inte Sverige eller svenskfotboll som jag inte är intresserad av ändå
Det finns ändå en gräns för hur mycket skillnad en världsspelare kan göra bland en hoper träben och mediokra utfyllnader. Tomas Brolin kom med i världslaget, tror du på fullaste allvar att Brolin från -94 hade tagit VM-brons med det här landslaget är du allt bra positivt tänkande. Ditt resonemang är bristfälligt, om man säger som så och låter mest som ett känslomässigt knee jerk reactionfan som har problem med sina egna fördomar.

Mot alla de bra landslag Sverige möter, är det bara Zlatan som hade platsat i motståndarnas startelva. Det säger en hel del.
Citera
2013-12-26, 01:10
Bannlyst
[quote=hvita.nhegrer|46746192]QUOTE]

ÄR du dum i huvudet eller?
Skit samma vad Zlatan har fått för medaljer i VM EM, killen är ju den mest framgångsrika vi har haft någonsin!
Citera
2013-12-26, 01:11
Medlem
Sleeptalkers avatar
Blattementalitet.
Citera
2013-12-26, 01:16
Medlem
Vattendroppes avatar
Bara en reflekion,,,, Bara reklamen här mellan radernas visar att det är tjejjernas marknad om man
vill ha en date, killa får betala... Vi måste tänka på vad som händer i omvärlden.
Marknaden styr. Och kan verkligen PK-media hålla luftslottet i luften länge till...
Citera
2013-12-26, 01:16
Medlem
St. Pinocchios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
.
Uttalandet är helt enkelt bland det bästa Zlatan har presterat.
Både på, och utanför planen.

Välkommen till verkligheten, alla vänsterdebattörer och genuspedagoger.
Sätt dem juryn för årets svensk och låt dem välja mellan Miiko Albornoz, Ken Ring och Zlatan.
Citera
2013-12-26, 01:19
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vattendroppe
Så då menar du att Pia är enm större profil än Zlatan,,? Ta en titt i fotbollsvärlden kolla upp det först.Och, nej, jag har inte alltid äskat Zlatan. Men man får krypa till korset ibland,
och han är en stor fotbollsspelare, den största vi haft tycker jag. Men du vill alltså
jämnföra Z med Pia....?
På damsidan är Pia Sundhage mer betydelsefull än Zlatan är på herrsidan.

Vet inte om du fattar men läs gärna inlägget en gång till.
Citat:

Pia och Zlatan verkar i två vitt skilda världar. Och i Pias damfotbollsvärld har hon lämnat ett större avtryck än vad Zlatan ännu hunnit göra i herrvärlden. Hon har ju avgjort en EM-final som spelare och vunnit både VM- och OS-guld som tränare. (Eller var det OS-silver? )

Men givetvis är Zlatan en mycket större spelare/profil om man (som du) jämför dem i fotbollsvärlden totalt, men dam- och herrfotbollen är ju två vitt skilda världar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in