2013-12-26, 00:39
Medlem
Yngsjomordarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolonn
I Sverige får du och förtjänar det du arbetar ihop. Jag förstår inte vad du pratar om. Menar du att Sverige är ett kommunistiskt land där rika ska dela 50/50 med andra? Så är det inte, och så har det aldrig varit. Sverige har höga skatter, så herrarna som tjänar mycket betalar mer till sjukvården än damspelarna.

Nej jag menar varken att Sverige är ett komunistiskt land eller har varit det men jag har fått för mig att det kvittar om du är höginkomsttagare eller låginkomsttagare när du behöver en blindtarmsoperation. Du får den beroende på ditt behov. Borde då inte antalet landskamper också kunna räknas lika oavsett vad inkomsterna av verksamheten ger för netto?
Citera
2013-12-26, 00:42
Medlem
Stratakastas avatar
Sverige och damfotboll, i de flesta länderna existerar inte damfotboll...

Människor låtsas tycka om damfotboll, jag personligen kollar inte så ofta på fotboll, men varje gång jag ser en match(TV4, alt SVT) så är det damfotboll som dessutom suger. Varför ska jämställdhet vara så viktigt? det är bra som det är, sluta göra damfotboll till en grej, tvinga på befolkningen att tycka damfotboll är bra och att det ska ha samma status som FOTBOLL. Det är inte fotboll damerna håller på med, det är ett jämställdhets projekt
Citera
2013-12-26, 00:45
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yngsjomordaren
Nej jag menar varken att Sverige är ett komunistiskt land eller har varit det men jag har fått för mig att det kvittar om du är höginkomsttagare eller låginkomsttagare när du behöver en blindtarmsoperation. Du får den beroende på ditt behov. Borde då inte antalet landskamper också kunna räknas lika oavsett vad inkomsterna av verksamheten ger för netto?

Du syftar på bilen, bilen kostar netto. Mer herr netto = bil.

Tyvärr så är inte intresset lika stort för damfotboll som normal fotboll hur mycket man än vill tvinga på damfotboll. Kvinnan ifråga kanske har spelat mer, men har inte spelat lika underhållande, hon kan spela 100000 matcher men det spelar ingeroll om ingen kollar på det
Citera
2013-12-26, 00:46
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Sverige och damfotboll, i de flesta länderna existerar inte damfotboll...

Människor låtsas tycka om damfotboll, jag personligen kollar inte så ofta på fotboll, men varje gång jag ser en match(TV4, alt SVT) så är det damfotboll som dessutom suger. Varför ska jämställdhet vara så viktigt? det är bra som det är, sluta göra damfotboll till en grej, tvinga på befolkningen att tycka damfotboll är bra och att det ska ha samma status som FOTBOLL. Det är inte fotboll damerna håller på med, det är ett jämställdhets projekt
Om vi ska tvingas låtsas att Zlatan är en svensk, varför inte också låtsas att damfotboll är bra..?
Citera
2013-12-26, 00:47
Medlem
Combots avatar
Citat:

Lägg ner nu din tomte. Dina liknelser mellan sjukvård och fotboll är i sak felaktiga.
Du kan inte argumentera med känslor, det brukar inte bära.

De bästa kvinnorna i landet klarar inte av de bästa manliga 17 åringarna, i fotboll.
Det är fotboll vi talar om, inget annat.

Så, nej, damfotbollen är inte samma sak som herrfotbollen. Herrfotbollen är mycket
bättre och mer intressant. Nja, det med intresse ligger ju i betraktarens ögon, om
man ska vara korrekt.
Citera
2013-12-26, 00:50
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Om vi ska tvingas låtsas att Zlatan är en svensk, varför inte också låtsas att damfotboll är bra..?
Idiot, Zlatan är född i Sverige. Lev vidare i din låtsasvärld...
Citera
2013-12-26, 00:50
Medlem
Yngsjomordarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Som jag skrev, du betalar inte hela din lön till sjukvården. Om man gjorde det så skulle dina argument vara valida. Du betalar endast en del av din lön till skatt och sen fördelas en del av skatten till sjukvården baserat på olika saker. Precis som att du inte får en heltidslön i socialbidrag för att din prestation är inte lika hög som en som jobbar fulltid.

Och vad har barnavård med nånting att göra? Ska Sjögran få en bil för att hon möjligtvis kommer ta hand om barn när priset handlade om prestationerna på fotbollsplanen?

Handlade priset om prestationen på planen? Då har jag verkligen missat målet. Trodde han fick priset för antalet landskamper. Hela min argumentation byggde på att Sjögran också är unik i antalet landskamper och därför borde fått en bil. Men nu när jag fått veta att priset gällde genomförd prestation på plan faller ju allt. Klart Svensson är bättre. Sorry.
Citera
2013-12-26, 00:51
Medlem
Stratakastas avatar
Citat:

Det är samma människor som låtsas.

Zlatan är svenska fotbollens ända... grej. Utan Zlatan ingen svensk fotboll, han har lagt sverige på kartan när det kommer till fotboll, han är i världsklass, han tävlar med världens genom tidernas bästa spelare och han råkar vara från ett land där befolkningen är sämst på fotboll. Sport intresserade i Sverige borde anse Zlatan vara en gud, för han har åstad kommit mer än vad någon annan spelare någonsin kommer göra i Sverige
Citera
2013-12-26, 00:51
Medlem
Kolonns avatar
Citat:
Sjukvård handlar inte om att tjäna pengar, där får alla lika. Fotboll handlar delvis om att tjäna pengar, och är därför olika för individer.
Citera
2013-12-26, 00:53
Medlem
Vattendroppes avatar
De senaste 10-15-åren har man byggt ett luftslott.

man har sett på fotbollsgalor där tjejerna står och tigger om publicitet och erkänanden.
I alla andra idrotter presterar man och får sedan kred för det.
Nu ska man inte tolka mitt inlägg som att jag inte gillar kvinnlig idrott, tvärt om.
Se de svenska tjejerna i alpint,,, skithärftigt, vilken boost dom har just nu inför OS.

När jag har lyssnat på fotbollstjejjer så står dom och tigger om att vi "måste" gå och titta
och älska deras sport.. Ungefär som att den borde inkvoteras,,,, har du sett 3 herrmatcher så MÅSTE
du se en dammastch
.
Snälla,,, prestera först och klaga sedan....

Luftslottet är på väg att sprängas nu....
Citera
2013-12-26, 00:54
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Det är samma människor som låtsas.

Zlatan är svenska fotbollens ända... grej. Utan Zlatan ingen svensk fotboll, han har lagt sverige på kartan när det kommer till fotboll, han är i världsklass, han tävlar med världens genom tidernas bästa spelare och han råkar vara från ett land där befolkningen är sämst på fotboll. Sport intresserade i Sverige borde anse Zlatan vara en gud, för han har åstad kommit mer än vad någon annan spelare någonsin kommer göra i Sverige
Sverige har tagit VM-silver och -brons utan Zlatan.. Med Zlatan: inga medaljer alls. Inte ens en semifinal i em..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2013-12-26 kl. 00:56.
Citera
2013-12-26, 00:56
Medlem
Vattendroppes avatar
Citat:
Sverige har tagit vm-silver och -brons utan Zlatan.. Med Zlatan: inga medaljer alls.. Inte ens en semifinal i em..

Och..... Då menar du att det är Zlatans fel?? Eller vad menar du med ditt inlägg....?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in