2013-12-25, 23:20
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Det spelar ingen roll det är ett meningslöst uttalande och det sätter nivån på hela debatten(ska det ens behöva finnas en?). Zlatan borde veta bättre än att kommentera denna dynga. En 5-åring vet att det är färre kvinnor som spelar fotboll och att dom är ljusår efter i utvecklingen pga hur deras kön är skapat. Är det bara mansgrisar här som inte förstår något?

Vilken utveckling? Menar du att kvinnor kan utvecklas till att ha samma fysiska förutsättningar som män? I så fall har du fel.

Dessutom är det väl bra att Zlatan kommenterar? Det är ju otroligt roligt att läsa t.ex Özz pinsamma försök att vara både sina Zlatan-dyrkande blattekompisar samt hans PK-ism vänner till lags
Citera
2013-12-25, 23:21
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Nu börjar det komma lite mer fokuserad kritik.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/om-zlatan-skickar-oss-tillbaka-i-tiden/

Jonas Eidevall, LDB Malmös tränare, som var tidigt ute med sin kritik mot Zlatan säger till Expressen:

– I grunden är det en väldigt tråkig åsikt att ha. För mig kan den bara grunda sig på att man inte har en gemensam värdegrund inom svensk fotboll. Man värdesätter inte varandras betydelse.

– Jag tycker man måste börja ställa krav. Vad ska svenska landslagsspelare göra för att få vara ambassadörer för vår nationalsport? Det är som ett par av uttagningarna i år, när Hamrén säger att han inte har någon åsikt i frågan. För mig så är det fegt och precis sådant som leder fram till allt det andra.

Eidevalls tycker att förbundet och landslagsledningen ska satsa mindre på medieträning - och mer på värdegrundsarbetet.

Tro mig, om det blir som Edievall vill så kommer svenska landslaget bli ett PK-jippo. De duktiga spelarna kommer inte vara intresserade av att spela i landslaget om de ska sitta i skolbänken och lära sig genusvetenskap, normkritik och HBTQ-teori. Istället kommer landslaget att krympa till en politisk reklampelare för PK-Sverige: (FB) Det svenska ryktet
Jonas Eidevall skulle kanske fokusera på produkten istället...
Citera
2013-12-25, 23:22
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:

Tro mig, om det blir som Edievall vill så kommer svenska landslaget bli ett PK-jippo. De duktiga spelarna kommer inte vara intresserade av att spela i landslaget om de ska sitta i skolbänken och lära sig genusvetenskap, normkritik och HBTQ-teori. Istället kommer landslaget att krympa till en politisk reklampelare för PK-Sverige: (FB) Det svenska ryktet
På gott och ont i så fall, Zlatan och andra ultrakonservativa babbar kommer inte att spela för Sverige..
Citera
2013-12-25, 23:24
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Nu börjar det komma lite mer fokuserad kritik.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/om-zlatan-skickar-oss-tillbaka-i-tiden/

Jonas Eidevall, LDB Malmös tränare, som var tidigt ute med sin kritik mot Zlatan säger till Expressen:

– I grunden är det en väldigt tråkig åsikt att ha. För mig kan den bara grunda sig på att man inte har en gemensam värdegrund inom svensk fotboll. Man värdesätter inte varandras betydelse.

– Jag tycker man måste börja ställa krav. Vad ska svenska landslagsspelare göra för att få vara ambassadörer för vår nationalsport? Det är som ett par av uttagningarna i år, när Hamrén säger att han inte har någon åsikt i frågan. För mig så är det fegt och precis sådant som leder fram till allt det andra.

Eidevalls tycker att förbundet och landslagsledningen ska satsa mindre på medieträning - och mer på värdegrundsarbetet.

Skulle tro att det är precis PK-isterna vill. Dom bryr sig inte ett dugg om fotboll eller Zlatan som fotbollsspelare utan Zlatan är endast viktigt som argument för att invandring är berikande.
Citera
2013-12-25, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Vilken utveckling? Menar du att kvinnor kan utvecklas till att ha samma fysiska förutsättningar som män? I så fall har du fel.

Dessutom är det väl bra att Zlatan kommenterar? Det är ju otroligt roligt att läsa t.ex Özz pinsamma försök att vara både sina Zlatan-dyrkande blattekompisar samt hans PK-ism vänner till lags

Precis det jag skrev ja, kvinnor kommer aldrig att kunna matcha en man och det vet alla redan. Zlatan förlorar bara på att uttala sig om en så fånig sak, det var ingen nytt under solen.
Citera
2013-12-25, 23:30
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Precis det jag skrev ja, kvinnor kommer aldrig att kunna matcha en man och det vet alla redan. Zlatan förlorar bara på att uttala sig om en så fånig sak, det var ingen nytt under solen.

Förlorar? Han förlorar inget mer än ett gäng rabiata PK-ister som fans och det är i mina ögon en storvinst. Och uppenbarligen vet inte dessa PK-ister det. Twitter kryllar ju av dårar som tycker att damfotboll är världens bästa sport (trots att dom aldrig sett en match live privat i hela deras liv).
Citera
2013-12-25, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dutch
Där har du precis svarat dig själv. Sluta grina över att du föddes till kvinna och gå på dammatcher om du tycker det är så kul

Grinar inte och kommer gå på dammatcher.
Lite mindre huliganer och en chans att ha en lugn dag utan att behöva huka för flygande ölburkar...
Citera
2013-12-25, 23:32
Medlem
Vimurs avatar
Citat:
Haha, snyggt siat! Men samtidigt är det lite skrämmande... PK-ligan är hänsynslös! Påminner lite om ett gäng i en zombie-postapokalyps. Så fort någon visar minsta tecken på att ha blivit smittad så vänder alla vapnen mot honom/henne. Och om tvivlet har börjat sätta sig hos några av de övriga så är det svårt att komma tillbaka med fullt förtroende...

Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Och senaste timmarna har "komikern" viftat med svansen djupt mellan benen mot feminister och liknande. Hans försök att trassla sig ur och pudla är pinsamt komiska. Så han är kanske en komiker ändå.

Özz ger gärna intryck av att vara en rebell men han vet sin plats. Han försvarade Zlatan reflexmässigt och eftersom Özz aldrig har format en tanke på eget bevåg utan enbart repeterar andras insåg han inte misstaget förrän feministtweetsen träffade honom. Özz skiter förstås i feminismen, han vet bara vilka floskler som säljer.

Till skillnad från Zlatan, som har råd att göra vad han behagar, är Özz ingenting utan pk-ligan. Zlatans karriär är ett resultat av begåvning och hårt arbete, Özz dito bygger enbart på invandrarskapet och pk-ligans godtycke/resurser så det är klart att han är skitnödig nu. Underbart!
Citera
2013-12-25, 23:33
Medlem
Kolonns avatar
Herregud vad tramsigt. Dam- och herrfotbollen ska vara uppdelade. Herrfotbollen drar in mer pengar och därför ska de tjäna mer. Om damfotbollen drar in mer pengar, ja då kan de få tjäna mer. Men nu vill feministerna att de ska dela lika på pengarna.

Det är som om ett filmbolag med en lyckad film ska ge pengar till andra filmbolag för att de dragit in färre pengar från en mindre lyckad film. Det hade varit samma korkade kommunist-krav.

Fast nu handlar det om att män/kvinnor ska tjäna samma, trots att de utför olika arbete. Zlatan spelar i för PSG. I Paris går det tusentals människor varje match för att se Ibrahimovich och grabbarna. De köper tröjor och souvenirer för att stödja herrlaget, inte damlaget! Ska då pengarna delas lika och gå till PSGs (eventuella) damlag också? Nej! Det är inte damlaget som har gjort arbetet. Damlagen har sitt egna ansvar för att driva sin egen industri, inte ska de snålskjutsa på herrfotbollen.

Ni feminister kan ju rikta kritiken mot kvinnor istället. Tänk om det hade varit lika många kvinnor som följt damfotboll, som det är män som följer herrfotboll. Då hade damfotbollen varit en jätteindustri där damspelarna varit miljonärer! Men nu är det inte så, det är fler kvinnor som följer herrfotboll än damfotboll...
Citera
2013-12-25, 23:35
Medlem
intramusculars avatar
Jag vet inte om det någonsin spelats en "stor" match mellan ett "bra" herrlag och ett "bra" damlag, men det handlar egentligen inte om vem som är bäst på fotboll. Det handlar om vem som drar in mest pengar.

Herrspelare drar in mer än damspelare. Detta är fakta.

Jag tror att det är fullt möjligt för vissa kvinnliga spelare att bli bättre eller lika bra som manliga spelare eftersom fotboll till stor del är en tekniksport.

Jag hade gärna sett lag med både kvinnor och män om kvinnorna kunde mäta sig med männen, men inte om det ska börja snackas om kvotering.
Citera
2013-12-25, 23:45
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intramuscular
Jag vet inte om det någonsin spelats en "stor" match mellan ett "bra" herrlag och ett "bra" damlag.

Jag tror att det är fullt möjligt för vissa kvinnliga spelare att bli bättre eller lika bra som manliga spelare eftersom fotboll till stor del är en tekniksport..

Varför ska det vara stormatcher? Räcker det inte med träningsmatcher där alltifrån p-15 lag har spöat damernas CL mästare med nästan tvåsiffrigt eller med Solna AIKs ungdomslag som vann överlägset mot damlandslaget med en man mindre i enda halvlek för att Pia Sundhage ville det.

Fotboll är bara till en del en tekniksport. En lika stor del är den fysiska. Zlatan hade spelat i div4 om han hade vägt 150 kg oavsett den tekniken han har.

Men visst, damlandslagets spelare lär vara bättre än dom killarna som lirar korpen.
Citera
2013-12-26, 00:04
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OldWolf
http://blogg.dn.se/rydstrom/2013/12/25/apropa-ibrahimovic-och-manligt-mot-kvinnligt/

Skriver en med 0 landskamper, som måste vara PK för att få fortsätta skriva krönikor

Oj vad frustrerande att läsa...

Citat: Men vad vi däremot kan kräva är att Svenska fotbollförbundet behandlar herrar och damer på samma sätt (och därmed också belönar prestationer utförda av herrar och damer på samma sätt).

Ja, det stämmer, men nu är ju herrlandskamper en mycket större prestation än damlandskamper så därför blir det naturligt att herrarnas belöning blir större.
Landon Donovan är den spelare som har mest landskamper av spelare som kommer från ett någorlunda bra fotbollsland som varit topp 30 i världen en längre tid med 154.

Då har vi Kristine Lilly som tillhört ett topp 5 damlandslag som har 352 landskamper...

Där har vi svart på vitt att det är svårare att spela många landskamper som man än som kvinna. Där konkurrensen dessutom är betydligt mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in