2013-12-25, 21:14
Medlem
E30s avatar
Alla PK-kärringar sitter säkert och skakar av ilska nu.
Citera
2013-12-25, 21:15
Medlem
Olegskis avatar
Han talar ju bara sanning? Stackars de svaga kvinnor som tror de är lika starka som män.
Citera
2013-12-25, 21:19
Medlem
Ubbe Cykelkedjas avatar
Kulturmarxisterna vet inte vilket ben de ska stå på och springer runt som huvudlösa kycklingar. De är djupt oeniga och twittertetablissemanget kastar paj på varandra till höger och vänster. Storleken på den här tråden - som egentligen är en löjlig ickefråga - visar på tendenserna till detta. En del kulturmarxister vill stå på ena benet och hylla Zlatan i form av flerårig ambassadör för mångkultur "som vågar säga vad han tycker", medan andra vill ställa sig på feministbenet och yla vilken kättare Zlatan är... ja, det har blivit en symfoni av disharmoni. Dessa är alltså människorna som dagligen ska moralutbilda det svenska folket med sin övermoral och agendasättande journalistik. De mest mediokra av de mediokra.

Medan detta pågår verkar svenska folket ganska eniga om att himlen ändå inte är lila och det är helt ok att åtminstone en dag om året berätta det för sina desillusionerade medmänniskor, för att sedan återgå till den ideologiska inkvisitionens kvävande agenda och den grå vardagen, då man diplomatiskt håller med om att himlen nog faktiskt kan vara lila.
Citera
2013-12-25, 21:21
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Men om elitnivå jämförs med elitnivå och män alltid är "bättre", så borde det betyda att män överlag är bättre på fotboll, eller hur?
Betyder att att kvinnliga prestationer är mindre värda? Nej.

Givetvis man vi ta alla möjliga scenario som elit-dam och korpen-man, då torde en elit-dam vara bättre o.s.v.

Men detta handlar i grund och botten om att damförbundet vill ha tillgång till herrförbundets pengar och öka på kvinnornas löner och liknande, eftersom herrarnas är en kassako.

Absolut, män är generellt bättre än kvinnor på i stort sett all idrott. Det betyder ju dock inte att killar är "bättre" i någon sorts mer allmän betydelse. Och framförallt så är antagligen killarna som skribenten påstår hävdar det, ändå inte själva bättre än elitlagens kvinnliga spelare...

Vad gäller pengarna är jag inte insatt men om det inte redan är så så tycker jag att kvinnor ska få chansen att spela i de "riktiga" lagen där de "riktiga" pengarna finns på lika villkor som männen. Dvs är de bra nog att spela i landslaget etc så ska de få göra det oavsett kön. Är de inte bra nog får de se sig bortsorterade på samma sätt som alla män som inte är bra nog.
Citera
2013-12-25, 21:21
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vimur
Jag skrev ovan att t.ex. Özz Nujen skulle kliva rätt i pk-fällan och visst gjorde han det när han genast tog Zlatan i försvar. Nu blir han hårt ansatt av feminister på twitter och offerproffset Özz som brukar slänga rasistanklagelser utan belägg omkring sig twittrar indignerat:

Haha, snyggt siat! Men samtidigt är det lite skrämmande... PK-ligan är hänsynslös! Påminner lite om ett gäng i en zombie-postapokalyps. Så fort någon visar minsta tecken på att ha blivit smittad så vänder alla vapnen mot honom/henne. Och om tvivlet har börjat sätta sig hos några av de övriga så är det svårt att komma tillbaka med fullt förtroende...
Citera
2013-12-25, 21:26
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Absolut, män är generellt bättre än kvinnor på i stort sett all idrott. Det betyder ju dock inte att killar är "bättre" i någon sorts mer allmän betydelse. Och framförallt så är antagligen killarna som skribenten påstår hävdar det, ändå inte själva bättre än elitlagens kvinnliga spelare...

Vad gäller pengarna är jag inte insatt men om det inte redan är så så tycker jag att kvinnor ska få chansen att spela i de "riktiga" lagen där de "riktiga" pengarna finns på lika villkor som männen. Dvs är de bra nog att spela i landslaget etc så ska de få göra det oavsett kön. Är de inte bra nog får de se sig bortsorterade på samma sätt som alla män som inte är bra nog.

Fast den chansen har de ju idag. Deras svårgihet ligger i att damfotboll inte är någon vidare spännande sport att titta på. Andra sporter har lyckats jättebra med damsidan så jag vet inte varför just fotboll är så svårt. Det blir dock fel att begära belöning först och lova prestation sedan. Ett stort ansvar faller på FIFA att göra om damfotbollen så den blir en roligare sport.
Citera
2013-12-25, 21:34
Avslutad
"Världsbäste" Zlatan har ju aldrig vunnit varken CL eller guldbollen som Messi och Ronaldo.
Kanske han blivit bitter av att harva på i franska "b" ligan?
Citera
2013-12-25, 21:35
Medlem
Guitarsmokes avatar
Lotta Schelin 2008:

Citat:
I dag skriver Lotta Schelin, fotbollsspelare i damlandslaget, att vi måste sluta jämföra damfotboll med herrfotboll. Vi kräver inte att Kajsa Bergqvist ska hoppa 2,40, eller att Susanna Kallur ska möta Robert Kronberg i en häcktävling. Varför måste fotbollen vara ett undantag? Attityden till damfotboll behöver ändras, skriver Schelin.

http://www.expressen.se/debatt/sluta-jamfora-damfotboll-med-herrfotboll/
Citera
2013-12-25, 21:41
Medlem
OldWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guitarsmoke
Lotta Schelin 2008:

http://www.expressen.se/debatt/sluta-jamfora-damfotboll-med-herrfotboll/
Man kan inge tvinga någon att tycka om något. Det är bara damfotbollen som kan ändra attityd genom att bli en attraktivare produkt
Citera
2013-12-25, 21:44
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
I dag skriver Lotta Schelin, fotbollsspelare i damlandslaget, att vi måste sluta jämföra damfotboll med herrfotboll. Vi kräver inte att Kajsa Bergqvist ska hoppa 2,40, eller att Susanna Kallur ska möta Robert Kronberg i en häcktävling. Varför måste fotbollen vara ett undantag? Attityden till damfotboll behöver ändras, skriver Schelin.

Kajsa Bergqvist behövde aldrig hoppa 2,40. Det var spännande att se henne försöka på 2,00.

Det är inte spännande att titta på Schelin och lagvänninor spela fotboll.
Citera
2013-12-25, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Vad är tragiskt med biologiska självklarheter? Varför ska man bekämpa dessa? Jag har mina brister men min partner ser mig som mänsklig genom dessa och på samma sätt ser jag henne. Män och kvinnor ska komplettera - inte bekämpa varandra.
Det finns inget tragiskt i den biologiska skillnaden mellan könen. Det tragiska är att många här inte verkar förstå att den finns. Som du säger varför inte komplettera och stötta varandra, kunna säga att Lotta gör det väldigt bra på damsidan utan att känna sig förorättad?
Att lönerna ser helt olika ut i herr/dam fotbollen 2013 är jag helt fine med, men att Svenska fotbollsförbundet gör skillnad när de delar ut priser sänder fel signaler.
Citera
2013-12-25, 21:45
Medlem
Combots avatar
Skrämmande total icke-fråga.

Nu fick twitter-feministerna Özz Nujen att göra en pudel.

Twitterfeminster och andra idioter måste vara jordens mest
ängsliga och skitnödiga människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in