Citat:
Ursprungligen postat av
MasterBait
Det är det här jag inte får att gå ihop. Kollar man på propaganda filmer som nazisterna gjorde, ex vis "den evige juden", så framgår det ju tydligt att nazisterna hatar judarna då de jämför dem med råttor. Om man sympatiserar med nazisternas ideologi, varför vill man då inte acceptera utrotningen? Man borde ju då uppenbarligen hylla det som Hitler och gänget anklagas för att ha gjort. Det visar ju att de inte bara talade utan faktiskt agerade kraftfullt i den riktning som de själva i otaliga filmklipp och propaganda filmer talade om. Om man inte accepterar holocaust, vad tror man då att Hitler egentligen gjorde eller stod för? Förnekelsen låter lite väl mycket som naiv religion i mina öron = saknar all logik och förnuft.
Kan inte mer än hålla med dig om det. Visst är det underligt. De nämner så tydligt i både skrift och filmer om hatet till judarna. Att det är deras fel, tyskarna hade det så dåligt på 20 - 30 talet.
Sedan ville inte Hitler göra något åt det? även efter hotet från judarnas organisation?

Visst är det skrattretande, att de skulle transportera dem till "öst" där ryssarna skulle ta emot dem med öppna armar. Tro sedan att judarna inte skulle fortsätta med sin kamp emot Hitler /co från öst??

Hade jag varit Hitler, så hade jag slagit väck det hotet åtminstone.