2013-12-25, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyro860
Hmm.. Nostalgin är nog större faktor än vad jag tänkt på. Blir väldigt nostalgisk när jag sitter och kollar gamla priser och produkter och sen får samma känsla när jag väl skjuter. Säkert därför jag börjar fnula på vad jag ska köpa redan i oktober För just det där med att sitta och fundera är en viktig del för mig. Jag blir sjukt glad i kroppen av det.

Vad ska du köpa för grejer? Såg att du fått en Raptor, ska du ha fler bombtårtor?
Citera
2013-12-25, 18:48
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBoot
Folk är efterblivna och har för mycket pengar. Smäller tusentals kronor på "nöjet" att få tända på en veke och se lite glitter. Halva nöjet kan de få ändå utan att lägga ut en krona.

Ha så roligt med era vekar och tändare. Själv tror jag att jag tar en semester för pengarna eller gör något faktiskt meningsfullt.

Tur att vi alla inte är likadana.Vad folk lägger sina pengar på är väl skitsamma för dig? Gör vad fan du vill men släng inte din skit här i denna tråd.
Citera
2013-12-25, 18:52
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Vad ska du köpa för grejer? Såg att du fått en Raptor, ska du ha fler bombtårtor?

Jag har några tankar om vad det förmodligen blir. Men det brukar aldrig bli vad jag tänkt mig när jag väl handlar och oftast mer dessutom...

Så vi får se.. Ska försöka knipsa en Vampire Strike om den kommer saluföras (och bra pris) där jag tänkt handla den, men eftersom jag inte vet så är inte ens det spikat Så jag får återkomma lite senare i listan med vad mer exakt det blir
Citera
2013-12-25, 18:56
Medlem
Koncentrerats avatar
Citat:
Det var ett bra svar.

Jag har förstått att vissa får en ordentlig kick av det. Kan du jämföra det med något annat för en nyfiken? För mig är det ordagrant det jag svarade tidigare, jag ser bara en tändare och en brinnande veke. Däremot uppskattar jag effekterna.

Jag köper även nostalgin. Fast jag får det mest av gamla filmer, bilder och när jag tänker tillbaka.

Nåja, kanske gick in i tråden med lite väl taskig attityd. Men jag tycker fortfarande att det är slösaktigt, snål som man är.

Kicken jag får, det handlar om att bryta den naturliga tystnaden och mörkret. När jag förbereder pjäsen, så börjar känsla komma. När jag sedan tänder stubinen, så är det ingen återvändo, och det ger mig också en liten kick att det kommer ske, man kan inte hindra det på ett naturligt sätt!
Personligen bryr jag mig inte alls om grannarna skjuter eller inte skjuter, men när dem ser att jag börjat lassa ut mina saker (handlar ganska mycket), så gläds jag varje gång när dem samlas runt mig, för se vad jag har, och princip alltid så uppskattas det att jag kommer med så mycket fint, när dem själva inte har något

Jo visst, det gäller också för mig! Gamla klassiska julfilmer, du vet, "Donald Duck snowfight", Tomteverkstaden och såna gamla filmer ger mig också nostalgi!
Men när jag var liten knatte, var jag egentligen livrädd för fyrverkeri öht, men jag älskade att läsa reklamutskicken, och handla och förbereda det. Med åren som gick, så vågade jag mig ut och se vad jag valt ut i tidningen, och därefter har jag många fina och lyckliga minnen när man fått gäster, och dem kommer med lite fyrverkeri i en påse. Den känslan, spänningen man får, kan jag än idag lyckas hitta ibland, därav är detta en anledning till just pyroteknik är min hobby

Gott nytt år på dig i alla fall!

EDIT: För tillägga är jag väldigt fascinerad av ljus, jag älskar ljus. Har mycket ljus på bilen, extraljus, strobes, nya lampor invändigt. Eftersom jag älskar det, så hittar jag alltid bättre sätt att använda det på!
Senast redigerad av Koncentrerat 2013-12-25 kl. 18:59.
Citera
2013-12-25, 19:11
Medlem
Har kvar en hel del från förra året men lite nytt lär det bli!

http://sv.tinypic.com/view.php?pic=9urnl1&s=5#.UrscPLR8nJs Dem två till vänster är som är kvar och den till höger är som kom i veckan

Är rätt sugen på en PPX1100 (FF http://www.youtube.com/watch?v=-QZlzu1Hebk)

Och en Electric Thunder (http://www.youtube.com/watch?v=Q4U4cOXNYG4)

Sen lär det bli någon raketsats och några mindre som man alltid kan gå ut någon timme innan och avreagera sig med
Citera
2013-12-25, 19:12
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=cEkgChbHmfk Går den att köpa någonstans ? Riktigt fet!
Citera
2013-12-25, 19:29
Medlem
FIFAAAN vad jag längtat dessa 2 dagar för att jag ska kunna skriv här :3

tycker vi kan sluta tjafsa och hjälpa mig istället! Har velat ha Full House hammargrens, riktigt länge nu, säkert 2-3år. Den har varit slutsåld alltid eller sån tur som jag har, ö&b slutade med hammargrens sortiment -.-
Hörde att vissa utav er ändån fått tag på en! Jag ska till Göteborg imon till IKEA, finns det någon fyrverkeri försäljning där i närheten?

Tack i förhand och hoppas jag hittar mina bilder på förra årets inköp, fin blandning jag hade då
Senast redigerad av DJeldush 2013-12-25 kl. 19:34.
Citera
2013-12-25, 19:38
Medlem
mrbooms avatar
Nån som har koll på Ultimate Rocket One raketerna från svea ?

Har en gammal Svea dvd där har dom nummer 150-1 och 150-2 med svart plasthölje och har tråkiga effekter .

Sen finns det nu på youtube en kille som skjutit upp två med roliga effekter:
http://www.youtube.com/watch?v=k6z4QMt312o
http://www.youtube.com/watch?v=-OF3Wn-mMWs

Hur kan man ta reda på vilken effekt man får om man köper ?
Citera
2013-12-25, 19:43
Medlem
PettaXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJeldush
FIFAAAN vad jag längtat dessa 2 dagar för att jag ska kunna skriv här :3

tycker vi kan sluta tjafsa och hjälpa mig istället! Har velat ha Full House hammargrens, riktigt länge nu, säkert 2-3år. Den har varit slutsåld alltid eller sån tur som jag har, ö&b slutade med hammargrens sortiment -.-
Hörde att vissa utav er ändån fått tag på en! Jag ska till Göteborg imon till IKEA, finns det någon fyrverkeri försäljning där i närheten?

Tack i förhand och hoppas jag hittar mina bilder på förra årets inköp, fin blandning jag hade då
Finns 2 st IKEA i Göteborg Men i Bäckebol så finns det Bauhaus som säljer
Senast redigerad av PettaX 2013-12-25 kl. 19:46.
Citera
2013-12-25, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PettaX
Finns 2 st IKEA i Göteborg Men i Bäckebol så finns det Bauhaus som säljer

Ah juste ja
men vi ska till den i Kållared!
Citera
2013-12-25, 19:49
Bannlyst
LÄNKTEXT
Citera
2013-12-25, 19:51
Medlem
Citat:
Vad exakt ligger det stora nöjet som gör det värt en halv månadslön för många att stå ute på gräsmattan med ett dumt flin och en tändare i handen i en halvtimme? Ge mig ett bra svar så sticker jag iväg och köper en raket så jag får vara med i hypet.
Var ligger förtjänsten i att trimma bilar, snickra prydnadsföremål, sjunga, eller onanera? Det är saker man gör för att man själv vill, för att man njuter av att göra det, och för att resultatet ger en vag känsla av välbefinnande.

Ungefär som svaret på: "Varför åker man på semester?" alltså... Själv köper jag inte speciellt mycket, det jag köper, köper jag inte för att sätta fyr på, utan mitt välbefinnande kommer från att göra pjäsen själv, inte helt sällan till en högre kostnad än vad inköpspriset på en likvärdig hade varit. För mig är det dock värt det när jag tänder på / trycker på knappen, lutar mig lite bakåt, och tittar på det som drar iväg. En blandning av stolthet och ren glädje, där jag vill vråla så alla i omgivningen hör: "Titta, Titta, den här har JAG gjort."
(Och så hör man ett svagt "tjuff" och det dalar sakta 4'a stjärnor mot marken... Löjligt. Men lika stolt och glad är jag för det.)
B!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in