Citat:
Ursprungligen postat av
SpooN.
Jinx har jag bäst stats med nu iaf. Rolig som fan och hans ulti är sjukt bra för att sno assists eller döda recallers. I min div så brukar jag ofta dra den asap någon blir low hp eller så fort jag ser flera som är tätt inpå varandra bara för att få ut så mycket som damage som möjligt att mitt lag går all in. I högre divisioner har jag sett jinxare som sparar på sin ulti men det är nog ingen bra ide på min division ändå.
Tänk på att jinx har lite escapes men hans e(cluster bomb) är sjukt effektiv men ganska svår att lägga. Flyger i luften kanske 0,5 sec och sen tar den en liten stund innan den aktiveras. Sjukt bra mot elises E eller när någon med GA dör.
Kör man med en blitz eller(!) Alistar som kan flasha - Q - gå runt och W in motståndare in i tornet rakt in i dina cluster bombs så har du first blood klart! För att vara beredd bör man sitta i skype.
Happy jinxin!
Det beror väll på vad man menar med "bäst stats", ska man ha mest AD per level eller vad det nu är frågan om.
Jag vet inte vilken division du spelar i men hennes ultimate använder man väl rent generellt som "executer" då den gör mera damage ju mindre HP motståndarna har så det är bättre att spara den i en teamfight än att öppna med den. Speciellt om andra har fullt i HP.
Hennes svaghet är ju helt klart att hon itne har någon escape och att man måste spela väldigt säkert men det går ju komma runt helt klart.
Jag rekommenderar att spela henne med typ Taric eller Annie, dvs en support som har en "Up front" stun så det bara är för dem att stunna ad'n och så kan man chain-cca med Flame chompers.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrWalros
En bra yasuo blockar alla dina spells som syndra

Det gör han inte alls.
Yasuo's W har rank ett 26 sekunders CD, (rank 5 18 sekunders cd). Väggen står i 3.75 Sekunder
Syndra's Q har 4 sekunders CD i rank 1-5, hennes W har 12 sekunders CD rank 1 & 8 sekunders CD rank 5. Hennes E har 18 sekunders CD rank 1 & 12 sekunders CD rank 5.
Väldigt nyfiken hur han ska kunna blocka alla mina spells på 3.75 sekunder när Q har 4 sekunders cd.