2013-12-25, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avskaffamonarkin
Hej.

är på level 10. Alltså kortfattat jag är noob. Men har kommit igång ganska bra ändå. Förutom en sak - spela tank.
jag har försökt med framförallt Shen och Maphite att spela tank med, men det slutar alltid med soak.

Hur ska man spela tank? Vad ska man köpa och tänka på?
Spela shyvanna, köp sunfire -> profit.

Nej men spirit visage, sunfire är bra items, men beror på rätt mycket vilka du möter och så, mot poke banshes, mot full AD så kan man typ picka malphite pga AS reduction, köpa randuins och ulta ADC:n te.x, men malphite,shyvanna,shen är ju en bra början, tänk på att inte alltid diva ADC:n för att få en kill utan att zona/skydda din egen carry kan också vara bra.
Eeh, hoppas något hjälpte.
Citera
2013-12-25, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cap.teemo
Spela shyvanna, köp sunfire -> profit.

Nej men spirit visage, sunfire är bra items, men beror på rätt mycket vilka du möter och så, mot poke banshes, mot full AD så kan man typ picka malphite pga AS reduction, köpa randuins och ulta ADC:n te.x, men malphite,shyvanna,shen är ju en bra början, tänk på att inte alltid diva ADC:n för att få en kill utan att zona/skydda din egen carry kan också vara bra.
Eeh, hoppas något hjälpte.

Kan man köra solo top? Vilket prioriteras, health? Armor?
Citera
2013-12-25, 03:57
Medlem
gurka5OOs avatar
Citat:
Beror på motståndet. Använder motståndarna 4 stycken ad så är Thornmail ett bra alternativ. Är hela deras lag skit förutom någon feedad jävel så kan du anpassa dig efter den feedade. Beror helt på situationen
Citera
2013-12-25, 10:49
Medlem
keranos avatar
Citat:

Kör du Malphite så är alltid Frozen Heart bra
Citera
2013-12-25, 11:59
Medlem
Hej,

En sista fråga, som sagt är nybörjare.

Att warda är alltid bra. Jag brukar alltid warda i olika buskar. Men jag har sett några som wardar mitt i skogen (inte några buskar). Varför gör dom det? Det syns väl i kartan om dom är där?
Citera
2013-12-25, 12:48
Medlem
Har 2 st frågor:

1. Får motståndaren någon "fördel" ifall man dör av ett torn/en minion?

2. När man får en kill, vad är det som gör att man blir starkare? Ökar ens AD etc ifall man får en kill?

Tack
Citera
2013-12-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flipper123
Har 2 st frågor:

1. Får motståndaren någon "fördel" ifall man dör av ett torn/en minion?

2. När man får en kill, vad är det som gör att man blir starkare? Ökar ens AD etc ifall man får en kill?

Tack
Tjenare och god jul

1. Om det står att du blir "executed" så händer ingenting förutom att du är död och inte kan farma guld eller xp, alltså ingen i det andra laget får guld av att du dog.

2. Du får XP samt guld så att du kan köpa items som ökar dina förmågor, t.ex AD, AP, Armor, HP, Magic Resist, Movement Speed, Attack Speed, Critical Strike Chance osv. Så egentligen kan man säga att det ger dig mer AD eftersom du får pengar att köpa AD med (fast du måste såklart tillbaka till shoppen)
Citera
2013-12-25, 13:47
Medlem
pozies avatar
Citat:
Hej,

En sista fråga, som sagt är nybörjare.

Att warda är alltid bra. Jag brukar alltid warda i olika buskar. Men jag har sett några som wardar mitt i skogen (inte några buskar). Varför gör dom det? Det syns väl i kartan om dom är där?
slänger ibland wards på ställen för att se vilka camps enemy junglare går mot, då kan du uppskatta vart han är på g sen och varna teammates, eller invade jungel och sno buffs/döda junglaren
Citera
2013-12-25, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talvilover
Tjenare och god jul

1. Om det står att du blir "executed" så händer ingenting förutom att du är död och inte kan farma guld eller xp, alltså ingen i det andra laget får guld av att du dog.

2. Du får XP samt guld så att du kan köpa items som ökar dina förmågor, t.ex AD, AP, Armor, HP, Magic Resist, Movement Speed, Attack Speed, Critical Strike Chance osv. Så egentligen kan man säga att det ger dig mer AD eftersom du får pengar att köpa AD med (fast du måste såklart tillbaka till shoppen)

Tack ska du ha
Citera
2013-12-25, 14:05
Medlem
Citat:
Det är så svårt att säga, allt behövs oftast. Men sunfire, spirit visage, frozen heart, guardians angel, typ warmogs och ninja tabis/mercs är väl en enkel core tank build.
Citera
2013-12-25, 15:13
Medlem
irkens avatar
Alltså .. kom ihåg att han är level 10. Vi behöver inte berätta vad som är bäst just nu, och precis hur man ska bygga och spela för han kommer ändå inte förstå det.
Citera
2013-12-25, 15:52
Medlem
Stekwalls avatar
Ska köpa någon Champion som kostar 6300 IP och vet inte vad jag ska köpa. Funderar att köpa Rengar eller Jinx. Några andra champions är Ahri, Draven, Thresh, Yusuo och Syndra.

Vilket champ skulle ni köpa?

Spelar alla Lanes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in