2013-12-25, 16:11
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongobob
Personligen tycker jag det trist att svensk fotboll exkluderar och trampar på dom mindre snarare än att inkludera. Som att bara halvdelen på jobbet ska få julklappar istället för alla, skapar ju trist stämning och leder inte framåt. Svff's tänk ökar heller inte publiksnittet i allsvenskan
Vad mumlar du om? Ingenstans i världen får damerna lika mycket uppbackning, stöd och uppmärksamhet som i Sverige. Precis som Zlatan säger i intervjun.
Citera
2013-12-25, 16:11
Avslutad
Citat:
Vad många här som verkar vara bittra på kvinnor. Vad har dom gjort er undrar jag, är den kvinnliga chefen sträng vid er på jobbet, får ni inte tillräckligt med sex av frugan? Vad, vad, vad?

Det tydligt iallafall att det handlar om nått annat än fotboll.

Personligen tycker jag det trist att svensk fotboll exkluderar och trampar på dom mindre snarare än att inkludera. Som att bara halvdelen på jobbet ska få julklappar istället för alla, skapar ju trist stämning och leder inte framåt. Svff's tänk ökar heller inte publiksnittet i allsvenskan, ska vi konkurerra i europa så ska familjerna komma på matcherna inte bara arga frustrerade män.

Damfotboll höjs till skyarna fast det är sinnessjukt dåligt. Övervärderat och förbannat jävla värdelöst. Damfotboll glider på en räkmacka, just för att det är kvinnor som spelar. Jämställdhet, jo visst...
Citera
2013-12-25, 16:14
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Det finns endast 2 kändisar i Sverige som gör och säger vad fan dom vill och dom flesta låter dom vara då dom vet att dessa 2 män skiter fullständigt i vad pkpöbeln säger.
Och det är Zlatan och Persbrandt.
Citera
2013-12-25, 16:15
Medlem
dom flesta damlagen i toppen skulle få stryk av p16 lag från skapligt satsande herrklubb. PK Sverige är unikt och dödar alla spetsar inom allt. Män får inte vara bra. Vare sig i fotboll studier eller kultur. Ständigt skall det kvoteras och värderas...
Citera
2013-12-25, 16:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Det finns endast 2 kändisar i Sverige som gör och säger vad fan dom vill och dom flesta låter dom vara då dom vet att dessa 2 män skiter fullständigt i vad pkpöbeln säger.

Nja, Zlatan och Persbrandt används av journalister för att sälja tidningar.

Vad menar du med att de flesta låter dem vara? Att så många inte bryr sig om vad de dillar om?
Citera
2013-12-25, 16:17
Medlem
El Capitanos avatar
Citat:
Vad många här som verkar vara bittra på kvinnor. Vad har dom gjort er undrar jag, är den kvinnliga chefen sträng vid er på jobbet, får ni inte tillräckligt med sex av frugan? Vad, vad, vad?

Det tydligt iallafall att det handlar om nått annat än fotboll.

Personligen tycker jag det trist att svensk fotboll exkluderar och trampar på dom mindre snarare än att inkludera. Som att bara halvdelen på jobbet ska få julklappar istället för alla, skapar ju trist stämning och leder inte framåt. Svff's tänk ökar heller inte publiksnittet i allsvenskan, ska vi konkurerra i europa så ska familjerna komma på matcherna inte bara arga frustrerade män.

Hahaha, jaså nu är vi bittra på kvinnor också. Hur vet du att vi inte är kvinnor? Men det tar du för givet naturligtvis, eftersom alla kvinnor måste tycka som du gör.

Personligen tycker jag det är trist att du nedvärderar män på det sätt som du gör. Har du kanske problem med män? Var pappa inte snäll mot dig?

Jag förstår uppriktigt tala inte varför du missunnar Zlatan hans framgång. Det är en av våra allra största fotbollsspelare någonsin, förstår du verkligen inte att det är nedvärderande att jämföra honom med någon som håller samma tekniska nivå som ett gäng juniorer, eller korpspelare. Ska vi konkurrera i Europa så behöver vi mer av det som gjort andra europeiska länder framgångsrika, och det är inte ett större fokus på damfotboll.
Citera
2013-12-25, 16:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig

Nej det är Leif GW du tänker på. Persbrandt och Zlatan står mestadels för korkade uttalanden.
Citera
2013-12-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Men nu var det ju inte för att Svensson var den bäste spelaren eller den som dragit in mest pengar som han fick bilen eller hur? Utan som ett tack för att han var den som ställt upp flest gånger för landslaget.

Så varför inte tacka Sjögran som ställt upp många många fler gånger? Är hon för dålig för att tacka?

För när Anders Svensson ställer upp så tjänar förbundet pengar. När Sjögran ställer upp för att åka på en liten semester med damlaget kostar hon förbundet pengar. Herrarna som ställer upp gratis tar även stora risker med svåra skador som i värsta fall kan förstöra hela karriären som leder till mångmiljonförluster. Tomas Brolin fick sin karriär förstörd när han skadade sig i landslaget t.ex. Damerna spelar utan tempo och närkontakt som kan ge svåra skador, och om de mot all förmodan skadar sig så kan de fortsätta jobba på ICA utan att ekonomin tar skada.
Citera
2013-12-25, 16:19
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Det du försöker föra över diskussionen till är psykologi och något du bör ta i en annan tråd. Nu tror jag inte du egentligen är särskilt intresserad av svaret på dina frågeställningar, utan vill hellre reta pojkarna genom att säga att de har små snoppar. Sluta med det, du har gått ut fyran!

För att ändå försöka ge ett seriöst svar på din frågeställning så finns det nog i att många upplever att kvinnor curlas i media och politik. Dessutom upplever man att det riktas kritik mot männen i samma veva. Media och politiker älskar att visa hur duktiga kvinnor är och hur synd det är om dem, samtidigt som man gärna förminskar mäns insatser och anklagar dem för att vara översittare som lever sina liv på räkmackor.

Där har du nog svaret, och där har du nog svaret även på många andra yttringar folk gör här på Flashback. Folk är irriterade, och när folk på internet är irriterade tenderar det att leda till hårda och ilskna kommentarer. Man bör snarare diskutera källan till detta än symptomen. Ytterst få män här hatar kvinnor - tvärtom. Desto fler hatar däremot journalister och politiker, som använder bland annat kvinnor som murbräckor för sin egna karriär.
Citera
Medlem
Sperssons avatar
.
Zlatan är rakryggad nog att sätta fingret på det som gör att Sverige halkar efter internationellt när det gäller idrott i allmänhet, och fotboll i synnerhet.

Jantelagen alltså.
Genustramset som inte tillåter pojkar att vara pojkar, män att vara män.

Vi ska tom skämmas för att vara svenskar.
Citera
Medlem
traskes avatar
För 5-6 år sedan avskydde jag Zlatan och hånade dom som gillade honom. Men herrejävlar vad jag gillar han nu! Ska bli spännande att se om det sätts igång ett rejält drev mot Z nu eller om han helt enkelt är för stor för pk-maffian?
Citera
2013-12-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManyMen
För när Anders Svensson ställer upp så tjänar förbundet pengar. När Sjögran ställer upp för att åka på en liten semester med damlaget kostar hon förbundet pengar. Herrarna som ställer upp gratis tar även stora risker med svåra skador som i värsta fall kan förstöra hela karriären som leder till mångmiljonförluster. Tomas Brolin fick sin karriär förstörd när han skadade sig i landslaget t.ex. Damerna spelar utan tempo och närkontakt som kan ge svåra skador, och om de mot all förmodan skadar sig så kan de fortsätta jobba på ICA utan att ekonomin tar skada.

Jo, men bilar delas ut för att göra reklam för bilarna. De vill att fler ska köpa just detta märke.

Upptäcker de nu att många bryr sig om att damerna inte får någon bil och blir upprörda så får de dålig reklam. Kanske de då ändrar sig och ger en dam en bil också.

Tomas Brolin eller Svenssons skador skiter de nog faktiskt i rätt bra. De vill sälja bilar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in