2013-12-25, 15:53
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Helvete vilken storm det hade blivit om någon annan i landslaget än Zlatan sa samma sak. Twitterpöbeln hade krävt spelarens huvud på ett fat och begärt att denne aldrig mer satte sin fot på en svensk fotbollsplan.

Nu blir det inte så. Detta kommer att blåsa över. Den ihärdige fotbollsfeministen Jennifer Wegerup kommer inte våga knysta ett ord. Zlatans status är för stor. Det är för mycket pengar i rullning, och AB har redan lidit av Ibra-bojkott en gång. Man vill inte tillbaka dit. Zlatan har en unik position och han pissar på media hur och när han vill.

Jag har alltid älskat dig Zlatan men nu peakade du. Trodde inte det var möjligt av avguda en människa till den här graden. Du är störst.
Citera
2013-12-25, 15:54
Medlem
Det finns massor av olika skäl till att de inom damfotboll är sämre. En av dem är ju för att de flesta tjejer inte är intresserade eller helt enkelt avstår av andra skäl från fotboll beroende på både normer och ren lust. Där har ju män helt klart övertaget med allas förväntningar på deras intresse inom sport. Sedan, trots att jag är feminist, tänker jag inte gå emot vetenskap. Jag vet att om man pratar om biologi eller snarare anatomi har män större atletiska fördelar. Därför är det ju i två olika delar; att sätta in dem i en stor kategori skulle inte bara vara tråkigt för alla män som faktiskt har en fördel, och högst orättvist mot kvinnor för att de skulle behöva jobba dubbelt så hårt för att komma på samma nivå.

Att Zlatan uttalade sig som han gjorde var förståeligt. Själv tyckte jag att han kunde varit lite mer "mjuk" med hur han sade det, med tanke på att det lät väldigt respektlöst. Dock var det egentligen inte det så jag tänker inte ta illa upp. Tänker mest på de som lätt blir sårade, och att man då som en sport kändis kanske bör tänka igenom sina ord för att inte riskera några problem. Men, men, som sagt, jag tycker att vad han sa kan bli rättfärdigat. Att män och kvinnor ska få samma värde betyder inte att vi ska ta och ljuga om något. Att män har bättre atletiska förmågor (generellt i alla fall, finns ju de svagare män och de starkare kvinnorna) är helt enkelt så det är. En kvinna kan få samma atletiska förmåga som en man fått men det tar mer tid och ansträngning.
Citera
2013-12-25, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Det intressanta är ju hur feministmaffian ska hantera detta mycket manschauvinistiska uttalande. Hade det varit någon annan skulle han bli dragen i håret till Stortorget för halshuggning, och man hade nog spelat alla sina kort för att konsekvenserna skulle bli så hårda som möjligt.

Nu gjordes däremot uttalandet av en sportikon tillika folkhjälte som inte kan kommas åt av pk-eliten och feministmaffian.Dessa genustalibaner är dessutom på något vis kopplade till det skrå som tvingas slicka Zlatans håriga röv för att kunna få till en ynka julintervju i konkurrens med alla världens övriga journalister.

Det är därför roligt att se om feministerna väljer att se mellan fingrarna på detta landsförädiska utspel, eller om man kommer skjuta sina sista kanoner i ett desperat försök att få honom att rätta sig i ledet.

Jaså du tycker det är intressant. Själv skiter jag fullständigt i människor som mestadels säger saker som jag finner korkade.

Jag tycker det är lika ointressant om de ser mellan fingrarna på detta utspel eller om man kommer att få honom att ändra sig. Det spelar ju faktiskt ingen roll för någonting alls enligt mig.

Jag är mer intresserad om Zlatans ska få Gotland som sagts eller om Schelin ska få en signerad cykel och vad hon i så fall ämnar göra med denna.
Citera
2013-12-25, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Vad är det för jävla uttalande? Vad spelar det för roll hur mycket tid de lägger ner? När slutade man ge pris för deltagande istället för prestation? På dagis?

Och vad ska detta betyda?
Börjar spåra ur? Vad börjar spåra ur?

Man ger alltså bort bilar för att göra reklam.

Förstår inte att folk inte ens förstår det enkla.
Citera
2013-12-25, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nilleboy
Ursprungligen postat av Polakolera
För att det kvinnliga landslaget är fullkomligt värdelöst (i jämförelse) och lockar inte ens i närheten så mkt publik - eller drar in pengar

Det är väl snarare det budskapet som tjejerna ger till förbundet när de torskar mot grabbar som knappt kommit i puberteten?

Kan det här vara ett politiskt utspel av Zlatan? Har han tänkt lägga skorna på hyllan och satsa på att bli invald i riksdagen i höst? Vad får man för liveodds på att Zlatan inom kort presenteras som den nya ledaren för SvP? Eller är han för extrem för SvP med sitt senaste uttalande?
Men nu var det ju inte för att Svensson var den bäste spelaren eller den som dragit in mest pengar som han fick bilen eller hur? Utan som ett tack för att han var den som ställt upp flest gånger för landslaget.

Så varför inte tacka Sjögran som ställt upp många många fler gånger? Är hon för dålig för att tacka?
Citera
2013-12-25, 15:59
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jaså du tycker det är intressant. Själv skiter jag fullständigt i människor som mestadels säger saker som jag finner korkade.

Jag tycker det är lika ointressant om de ser mellan fingrarna på detta utspel eller om man kommer att få honom att ändra sig. Det spelar ju faktiskt ingen roll för någonting alls enligt mig.

Jag är mer intresserad om Zlatans ska få Gotland som sagts eller om Schelin ska få en signerad cykel och vad hon i så fall ämnar göra med denna.

Du är alltså mindre intresserad av trådens faktiska ämne än att få svar på huruvida två sarkastiska/humoristiska/oseriösa kommentarer kommer att realiseras?

Nej, han kommer inte få Gotland. Nej, hon kommer inte få hans cykel. Nu avslutade jag tråden åt dig.
Citera
2013-12-25, 15:59
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Nu gjordes däremot uttalandet av en sportikon tillika folkhjälte som inte kan kommas åt av pk-eliten och feministmaffian.Dessa genustalibaner är dessutom på något vis kopplade till det skrå som tvingas slicka Zlatans håriga röv för att kunna få till en ynka julintervju i konkurrens med alla världens övriga journalister.

Jennifer Wegerup och Johanna Frändén har sin jobbigaste dag på jobbet idag. Jag njuter.

Hycklande, vidriga människor.
Citera
2013-12-25, 16:03
Medlem
okok1s avatar
Det inte mycket debatt utan bara påhopp för att Zlatan har sagt fel, enligt de upplysta pk stollarna. Hade Zlatan haft fel hade vi sett klockrena argument varför han har fel. Men jag har inte sett något
Citera
2013-12-25, 16:06
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Jennifer Wegerup och Johanna Frändén har sin jobbigaste dag på jobbet idag. Jag njuter.

Hycklande, vidriga människor.

Wegerup skrev så sent som igår en hyllningsartikel till Zlatan.

Och Zlatan, han fortsätter att gå sin egen väg och hela tiden överraska oss, skaka om oss.

Citera
2013-12-25, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Men nu var det ju inte för att Svensson var den bäste spelaren eller den som dragit in mest pengar som han fick bilen eller hur? Utan som ett tack för att han var den som ställt upp flest gånger för landslaget.

Så varför inte tacka Sjögran som ställt upp många många fler gånger? Är hon för dålig för att tacka?

För att damfotboll är fruktansvärt tråkigt. Ingen bryr sig.
Citera
2013-12-25, 16:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Noola
Är hon för dålig för att tacka?

Ja.
Citera
2013-12-25, 16:08
Medlem
Bongobobs avatar
Vad många här som verkar vara bittra på kvinnor. Vad har dom gjort er undrar jag, är den kvinnliga chefen sträng vid er på jobbet, får ni inte tillräckligt med sex av frugan? Vad, vad, vad?

Det tydligt iallafall att det handlar om nått annat än fotboll.

Personligen tycker jag det trist att svensk fotboll exkluderar och trampar på dom mindre snarare än att inkludera. Som att bara halvdelen på jobbet ska få julklappar istället för alla, skapar ju trist stämning och leder inte framåt. Svff's tänk ökar heller inte publiksnittet i allsvenskan, ska vi konkurerra i europa så ska familjerna komma på matcherna inte bara arga frustrerade män.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in