2013-12-25, 15:38
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jaha, ska han få Gotland. Ska Schelin få Öland? Eller hur blir det med det?

Nej Lotta Schelin ska ju få en cykel med Zlatans autograf.

Jag tror det blir hon som drart den stora vinstlotten här.
Citera
2013-12-25, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Nej Lotta Schelin ska ju få en cykel med Zlatans autograf.

Jag tror det blir hon som drart den stora vinstlotten här.

Ja, just det. Tycker i så fall hon borde sälja cykeln och ge pengarna till ungdomsfotbollen.
Citera
2013-12-25, 15:42
Medlem
kramujanas avatar
Det är rätt Zlatan! han växte rätt mycket i mina ögon. En man som vågar säga hur det ligger till.
Kvinnor är mycket svagare än män inom väldigt mycket. Sämre i sporter rent generellt också.

Men det finns ju självklart kvinnor som är bättre på vissa saker än män men vi män är helt klart lite vassare än våra damer inom mångt och mycket punkt.
Citera
2013-12-25, 15:45
Medlem
Guitarsmokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kofotleif
Det här är varför jag älskar Zlatan, han skiter fullständigt i allt och alla och säger det han själv tror på oavsett åhörare, publik eller tidpunkt.

Kung Zlatan!

Komiskt med kvällstidningarna, Zlatan är ju både blatte, fotbollsfrälsare och anitfeminist nu. Vad väger tyngst på sanningsministeriets vågskål? Intressant att följa utvecklingen.

God jul på er

Det mest troliga just nu är att feministerna rodnar lite och viftar undan nyheten med handen samtidigt som de fnissar "va busig du är Zlatan".

Thomas "Stasi" Mattsson som samarbetade med AFA för att få tag på tusentals Avpixlat-skribenter och hängde ut folk till höger och vänster har också förlåtit Zlatan:

Man kan tycka vad man vill i den sakfrågan, det är ändå befriande att Zlatan talar så fritt och att han står för sin hållning. Det är allt för många i sportvärlden som inte gör det, som är fega och ryggar debatter. Zlatan är inte sådan, och det ska han ha all heder av.
Citera
2013-12-25, 15:45
Medlem
tomperss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Det finns helt enkelt bara ett sätt att ta reda på om Zlatan jiddrar.

Anordna en träningsmatch, herrarna mot damerna, vinnaren är bäst på fotboll.

Hur enkelt som helst

Damerna hade AAAAALDRIG ställt upp på det. De hade blivit totalt förnedrade!
Citera
2013-12-25, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BiggusD
Det finns helt enkelt bara ett sätt att ta reda på om Zlatan jiddrar.

Anordna en träningsmatch, herrarna mot damerna, vinnaren är bäst på fotboll.

Hur enkelt som helst

Du är så pass osäker på detta att du tycker att vi måste anordna en träningsmatch?

Verkligen?
Citera
2013-12-25, 15:49
Medlem
BistroVagnens avatar
Jämför antalet fotbollsutövare som är män, med antalet som är kvinnor. Och sedan bara en sån sak som att 16-åringar i ett random (bra dock) pojklag i AIKs pojklag vinner mot svenska damlandslaget är ju närmre skämmigt.

Okej att män har bättre förutsättningar med fysiken, men allt finlir bör ju kvinnorna kunna bli minst lika bra (om inte bättre, män är ju grobianer som bara klarar en sak i taget!) och att kolla på damlandslaget och se deras "stjärnor" misslyckas med enkla bollmottagningar eller kortpassningar gör mig illamående

Zlatan säger vad han tycker, och nu startar väl twitterhatet mot mansgrisen snart antar jag!
Citera
2013-12-25, 15:49
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mysmari
Jaha, ska han få Gotland. Ska Schelin få Öland? Eller hur blir det med det?

Att journalister och Zlatan skapar lite upprördhet i det sillbemängda och julskinkefeta folket är väl bara roligt.

Varför är folk arga?

Varför bryr sig någon om vad Zlatan säger? Han ska ju sparka boll inte göra omvärldsanalyser.

Det intressanta är ju hur feministmaffian ska hantera detta mycket manschauvinistiska uttalande. Hade det varit någon annan skulle han bli dragen i håret till Stortorget för halshuggning, och man hade nog spelat alla sina kort för att konsekvenserna skulle bli så hårda som möjligt.

Nu gjordes däremot uttalandet av en sportikon tillika folkhjälte som inte kan kommas åt av pk-eliten och feministmaffian.Dessa genustalibaner är dessutom på något vis kopplade till det skrå som tvingas slicka Zlatans håriga röv för att kunna få till en ynka julintervju i konkurrens med alla världens övriga journalister.

Det är därför roligt att se om feministerna väljer att se mellan fingrarna på detta landsförädiska utspel, eller om man kommer skjuta sina sista kanoner i ett desperat försök att få honom att rätta sig i ledet.
Citera
2013-12-25, 15:50
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
– Jag tycker det är tråkigt att läsa, det är lite tradiga uttalanden som man får läsa ibland. De vet hur mycket tid som vi lägger ner, precis lika mycket som de gör, säger hon.
Vad är det för jävla uttalande? Vad spelar det för roll hur mycket tid de lägger ner? När slutade man ge pris för deltagande istället för prestation? På dagis?

Och vad ska detta betyda?
Citat:
"Nej, Zlatan! Det börjar spåra ur, märker inte ansvariga på förbundet det???."
Börjar spåra ur? Vad börjar spåra ur?
Senast redigerad av Illusioner 2013-12-25 kl. 15:53.
Citera
2013-12-25, 15:50
Medlem
Ojojoj! Läser kommentarerna på aftonhoran och nästan samtliga håller helt med herr Zlatan. Folk skriver helt öppet vad som i andra sammanhang vore lika med lynchning i PK-Sverige

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/article18080410.ab
Citera
2013-12-25, 15:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BistroVagnen

Okej att män har bättre förutsättningar med fysiken, men allt finlir bör ju kvinnorna kunna bli minst lika bra (om inte bättre, män är ju grobianer som bara klarar en sak i taget!) och att kolla på damlandslaget och se deras "stjärnor" misslyckas med enkla bollmottagningar eller kortpassningar gör mig illamående

Japp, det är väl den förutfattade meningen många feminister har.

Sanningen är dock den att män är fullkomligt överlägsna kvinnor när det kommer till även sådant som speluppfattning, koordination, spelkänsla och behandling av bollen.
Citera
2013-12-25, 15:53
Medlem
Corrans avatar
Zlatan växte verkligen i mina ögon när jag läste detta!

Iofs, alla som ställer jobbiga frågor till dubbelmoralsens pk-elitepoliser gillar jag ju

Ska vi gissa på att media ändå gillar han för mycket för att låta sig störas? Så man kommer helt enkelt försöka glömma detta uttalandet illa kvickt.

Precis som när "vår" svarta löperska tog guld...men samtidigt också avstånd från homosexuella.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in