2013-12-25, 15:06
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Både GM och BO ska vara födda 1986 enligt uppgift.

Polisen i intervjun sa medelålders man....

(och angående ghetto eller ej, bara för att det är lugnt när ni varit i området är inte samma sak som att det inte pågår några brott där, ni kommer inte att se brottslighet omedelbart i Bronx heller. Rådshusrätten är ett "integrerat" ghetto, där bor många studenter då det är relativt lätt att få lägenhet, det är även en del bostadsrätter där, men det rankas fortfarande som Lunds näst sämsta område (efter delar av Linero) att bo i. Det har varit skjutningar där - under 2000-talet - för några år sedan var det en våldtäkt i tunneln vid Statoil, det var ett uppmärksammat rån vid uttagsautomaten vid fäladstorget. Ovanpå detta så har det varit en hel del "tjafs".

Ghetto i Sverige/Lund betyder inte samma sak som i andra delar av världen, men nog finns det "sämre" områden även i Lund.)
Citera
2013-12-25, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Det stod att båda var jåmngamla?
Hur kan både sonen och pappan vara född 86?

För att han som la inlägget snackar skit eller så var det en galen forskare som klonade sig själv och skött sin klon haha . Jag reagerade också på det inlägget men du han forska så jag kryddar mitt inlägg med lite humor för att inte skapa dubbletter
Citera
2013-12-25, 15:08
Medlem
Citat:

Enligt vems uppgift?

TV4-nyheterna hävdar att en 26 åring är gripen.
Ratsit hävdar att boende på den avspärrade adressen är en M*gne T*rbjörnss*n,
26 år, född 1987.
Senast redigerad av potatiskatt 2013-12-25 kl. 15:16.
Citera
2013-12-25, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Poopo
Asså orka vara rasist 2013. Det som har skett är säkert en student som sköt en annan student av okänd anledning (idag). Det bor invandrare i Lund med de som bor här är lugna. Lund är och har alltid varit en akademistad där folk förstår bättre, många gånger så pekar många rasister i Flasback:

"Ja det är blattar i Lund/Norra Fäladen"

och sedan går tiden så bevisas det gång på gång att det är folk utifrån eller någon student som begått dådet. I detta fall så tippar jag på att en student mått dåligt eller haft kärleksproblem. Att peka och kalla detta dådet för uppgörelse tycker jag bevisar din brist på IQ. Som sagt "Alla" som bor i Lund kan hålla med mig om att Lund svartmålas av Flashback och Lund är inte alls ett farligt område utan det är DEN BÄSTA STUDENT STADEN I SVERIGE!!.

Platsen där brottet begicks är studentområde och inga vanliga Lundensare bor där eftersom de lägenheterna är reserverade till studenter. Så inhemska "Lundensare" är det inte. så mycket kan vi säkerställa i denna tråd!

Att vara rasist år 2013 är sunt. Det är mindre sunt att särskriva studentstaden om man påstår sig vara akademiker.

Allt pekar på blattevåld, inget pekar på att LTH-Johan har skjutit ihjäl LTH-Kalle (förutom att GM inte är känd av polisen sedan tidigare (som sagt)).

Prova en kurs i sannolikhetslära.
Citera
2013-12-25, 15:09
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopo
Asså orka vara rasist 2013. Det som har skett är säkert en student som sköt en annan student av okänd anledning (idag). Det bor invandrare i Lund med de som bor här är lugna. Lund är och har alltid varit en akademistad där folk förstår bättre, många gånger så pekar många rasister i Flasback:

"Ja det är blattar i Lund/Norra Fäladen"

och sedan går tiden så bevisas det gång på gång att det är folk utifrån eller någon student som begått dådet. I detta fall så tippar jag på att en student mått dåligt eller haft kärleksproblem. Att peka och kalla detta dådet för uppgörelse tycker jag bevisar din brist på IQ. Som sagt "Alla" som bor i Lund kan hålla med mig om att Lund svartmålas av Flashback och Lund är inte alls ett farligt område utan det är DEN BÄSTA STUDENT STADEN I SVERIGE!!.

Platsen där brottet begicks är studentområde och inga vanliga Lundensare bor där eftersom de lägenheterna är reserverade till studenter. Så inhemska "Lundensare" är det inte. så mycket kan vi säkerställa i denna tråd!

Är LennartEricsson rasist bara för att han konstaterar att det troligtvis är en blatte som har gjort detta? Är det något fel om han är rasist, i så fall vilket fel är det?

Du skriver att det gång på gång bevisas att det är folk utifrån som är gm i brott som detta, räknas inte en blatte som är "utifrån" som en blatte menar du? Finns det inte en hel del utomeuropeiska (blattar) studenter som bor i det berörda området? Räknas inte dessa heller som blattar i din bok?

Jag instämmer än så länge till 110% med LennartEricsson. Detta känns som ett typiskt brott som blattar har förkärlek att pyssla med.
Citera
2013-12-25, 15:09
Medlem
B´stards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Om detta är relaterat, så har vi en svensk man född 1987 skriven på den adressen, och ingen annan.

http://www.ratsit.se/BC/SearchPerson.aspx?address=K%u00e4mn%u00e4rsv%u00e4 gen+18+A&zipcode=22645

Nu snackas det om 86 förvisso. En student som gör uppror och vägra komma hem på julafton, så pappan åker dit o skjuter ihjäl sonen?
Citera
2013-12-25, 15:12
Medlem
Citat:

Jag ringde min vän nyss för att få klarhet i saken. Större delen av personalen på Univ-sjukhuset verkar ha fått höra att det rörde sig om far & son. Det verkar dock inte finnas någon som vid konfrontation är säker på någonting ("ah då måste jag ha hört fel, men jag tyckte jag hörde att.." osv).

Vart står det att det både GM och BO är födda -86?
Har bara läst att GM ska vara 26 år gammal (rimligen född 1987 isf)
Citera
2013-12-25, 15:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Är LennartEricsson rasist bara för att han konstaterar att det troligtvis är en blatte som har gjort detta? Är det något fel om han är rasist, i så fall vilket fel är det?

Du skriver att det gång på gång bevisas att det är folk utifrån som är gm i brott som detta, räknas inte en blatte som är "utifrån" som en blatte menar du? Finns det inte en hel del utomeuropeiska (blattar) studenter som bor i det berörda området? Räknas inte dessa heller som blattar i din bok?

Jag instämmer än så länge till 110% med LennartEricsson. Detta känns som ett typiskt brott som blattar har förkärlek att pyssla med.

Jag har då aldrig stött på ett fall där Johan skjutit ihjäl Kalle på ett studentområde. Än mer sällan och osannolikt på julafton.

Igen, sannolikhetslära - så drar man slutsatser utan facit i hand.

Vad har sannolikt hänt här? Jo, blattevåld.
Citera
2013-12-25, 15:15
Medlem
Raggdoll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard
Nu snackas det om 86 förvisso. En student som gör uppror och vägra komma hem på julafton, så pappan åker dit o skjuter ihjäl sonen?

Hallå, den anhållne är 26 år gammal. De ska enligt AB ha en relation, far/son?
Citera
2013-12-25, 15:18
Medlem
Tjeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson
Att vara rasist år 2013 är sunt. Det är mindre sunt att särskriva studentstaden om man påstår sig vara akademiker.

Allt pekar på blattevåld, inget pekar på att LTH-Johan har skjutit ihjäl LTH-Kalle (förutom att GM inte är känd av polisen sedan tidigare (som sagt)).

Förutom den lilla detalj att en svensk är skriven i den lägenhet som polisen nu undersöker.
Citera
2013-12-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjeout
Förutom den lilla detalj att en svensk är skriven i den lägenhet som polisen nu undersöker.

En doktorand verkar det som...
Citera
2013-12-25, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LennartEricsson

Ptja mest sannolikt är väl att personen som bor på den avspärrade adressen på något sätt är inblandad? I detta fall är det en LTH-Johan eller LTH-Kalle.

När det dessutom gäller pistolmord där gärningsmannen kan gripas lugnt i närområdet och ingen tidigare är känd av polisen så pekar det inte heller på att personerna i fråga är av utländsk härkomst.

För det sista så är det inga "rinkebyblattar" som bor i området, det rör sig om personer med tillräckligt god social bakgrund för att studera på högre nivå, likt alla människor med normal begåvning så rör sig våldsbrott och kriminalitet snarare om sociala förhållanden än etnicitet, även om vissa etniciteter är överrepresenterade i dessa grupper. För att återknyta till sannolikhetsteorin så kan det vara bra att lära sig lite om betingad sannolikhet och hur man enkelt kan manipulera data för att uttrycka en falsk bild av att alla araber är våldtäktsmördare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in