2013-12-22, 21:27
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
I 1v1 så kommer man ju nästan aldrig till varken level 6 eller level 4 om man möter någon som verkligen vill cheesa lvl 2 alternativ 3 så det är väll inte dem bästa alternativen men dem fungerar väll.

Beror ju lite på, då du knappt behöver creeps på mappen (aldrig varit med om att någon vunnit pga cs) kommer du undan med att bara ta exp. Xin fungerar dock rätt bra redan i level 2 men ger garanterad kill i lvl 4.
Citera
2013-12-22, 21:33
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cpt.Obvious
Beror ju lite på, då du knappt behöver creeps på mappen (aldrig varit med om att någon vunnit pga cs) kommer du undan med att bara ta exp. Xin fungerar dock rätt bra redan i level 2 men ger garanterad kill i lvl 4.
Det beror väll lite på hur aggresivt den man spelar emot kör. Jag har spelat cassio emot väldigt många passiva spelare som har stått vid sina turrets vid lvl 1-3 men jag har ändå lyckats döda dem. Till exempel flasha under deras torn för att döda dem och såna saker. Har spelat ca ~20 matcher än så länge och i ingen har någon hunnit bli level 6 emot mig.
Citera
2013-12-23, 11:04
Medlem
satt och kollade på phantomlord när han streama idag och då kom detta upp. http://memegenerator.net/instance/44162474

för er som är bekanta med PL vet hur hysteriskt han skrattar, när jag såg denna meme och honom skratta så började jag gråta av skratt
Citera
2013-12-23, 22:16
Medlem
Draven jungle har potential. Stackar typ runt 200 på passive sen ganka lane för att försöka få passiven.
Citera
2013-12-23, 22:20
Medlem
krakkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Man maxar aldrig E på Kayle, oavsett lane. Du maxar Q och spelar henne som AP/AS men inte med Rageblade.

Här är en guide från en snubbe som spelat ENBART Kayle i alla lanes upp till Diamond 1.

http://www.lolpro.com/guides/kayle/475-kayle-build-guide-mid-lane-by-kayle-bot

Du kanske inte gör det, men det gör jag och det går bra för mig. Och jag använder rageblade och det går bra då med. Fick du en chock nu?
Citera
2013-12-23, 23:15
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishu
Draven jungle har potential. Stackar typ runt 200 på passive sen ganka lane för att försöka få passiven.
Krävs ju att man har CC i lanes och inte möter någon som försöker counter-jungla en earlygame då det kan bli rätt stort problem då man är så pass squishy. Och en sån comp får nog ungefär samma problem som en dubbel AD comp får ändå så jag vet inte om det har sån potential.. Bättre spela honom botlane imo. Alternativ midlane och spela honom som en bully.

Fungerar ju säkert på lite lägre nivå (Bronze-guld) men lite högre upp där counter-junglade är mera vanligt så tror jag det blir mycket svårare och ska man promt spela junglare som vill ha mycket guld kan du ju spela Amumu (Med spectral wraith), Olaf eller Shyvana då alla tre clearar otroligt fort just nu.
Senast redigerad av irken 2013-12-23 kl. 23:19.
Citera
2013-12-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Krävs ju att man har CC i lanes och inte möter någon som försöker counter-jungla en earlygame då det kan bli rätt stort problem då man är så pass squishy. Och en sån comp får nog ungefär samma problem som en dubbel AD comp får ändå så jag vet inte om det har sån potential.. Bättre spela honom botlane imo. Alternativ midlane och spela honom som en bully.

Fungerar ju säkert på lite lägre nivå (Bronze-guld) men lite högre upp där counter-junglade är mera vanligt så tror jag det blir mycket svårare och ska man promt spela junglare som vill ha mycket guld kan du ju spela Amumu (Med spectral wraith), Olaf eller Shyvana då alla tre clearar otroligt fort just nu.
Testade att spela ett par till games och kan säga att han är skit mot junglers som tex lee eller shyvana som är riktigt starka på att counter jungla. Men något annat som jag har testat idag är Sejuani som support vilket funkade helt ok. Tycker hennes kit är rätt så bra för support fast hennes cc är väldigt enkelt att undvika och outplaya.
Citera
2013-12-24, 00:15
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ishu
Testade att spela ett par till games och kan säga att han är skit mot junglers som tex lee eller shyvana som är riktigt starka på att counter jungla. Men något annat som jag har testat idag är Sejuani som support vilket funkade helt ok. Tycker hennes kit är rätt så bra för support fast hennes cc är väldigt enkelt att undvika och outplaya.
Yes, exakt. Blir man invadade emot någon så är man rätt körd för dem out-damagear en earlygame och farmar ju mycket bättre också för den delen. Spelar ju ingen roll om man kan få 200-400g på en kill när man gankar om laget kommer få problem lategame då det andra laget har 2 alt. 3 beefy champs.

Sejuani support kan jag se fungera, hennes skillset är ju lite likt Amumu så det fungerar säkert i vissa comps.
Senast redigerad av irken 2013-12-24 kl. 00:21.
Citera
2013-12-24, 03:45
Medlem
Funkar Lolreplay för er? Min recordar men kan ej se det jag har recordat...

Jag har laddat ner senaste och sedan några patcher sedan har det varit samma sak, när jag ska börja kolla på records så stängs lol ner...

Finns det fix eller?
Citera
2013-12-24, 13:49
Medlem
fgnms avatar
Måste bara säga att 1v1 snowdown showdown är bland det roligaste på länge. Kan tipsa som Quinn, riktigt bra antimeta där. 4/4 wins so far med henne.
Citera
2013-12-24, 14:14
Medlem
Till alla er som funderar på att köpa ny champ så kan jag starkt rekommendera gragas. Så jävla rolig champ, tankig, bra dmg, och samtidigt smidigt samt att hans ulti är bra mot ganks/tf. Har ni andra någon att rekommendera?
Citera
2013-12-24, 15:53
Medlem
Varför funkar inte eu West, får error men kan spela på eu nordic?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in