2013-12-24, 00:34
Medlem
Sluta vara så rädd för valet nästa år och sluta darra framför din datorskärm.
Citera
2013-12-24, 00:37
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerryCrews
fan jag är riktigt imponerad av TS motargument mot alla tangentbordsnassar. Keep going säger jag.

OT: håller med TS: SD kommer MAX nå 15% nästa val, och det räcker inte till att ändra ngt på 4år och då kommer sossarna att ta över och med det kommer jag att lyckas med att importera flera kusiner in till Sverige, och efter ett par år så kommer dom att vara röstberättad och då kommer dom säkert rösta på Sossarna eller Vänstern =) kanske kan ge Centern eller Moderaterna en chans också, who cares =)

PS: detta var det sista inlägget med detta konto. Så någon motdiskution intresserar inte mig. ska starta ett nytt och mer seriöst konto där jag EJ NÅGONSIN kommer diskutera I&I eller SD då det inte lönar sig alls!!

Keep going TS!!!!!
Löfven är inte lika invandringskåt som Reinfeldt - dessutom har han "goda" anlag då hans morfar var aktiv nazist, ingen liten judecirkusneger som Reinfeldt...
Citera
2013-12-24, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
Ta av foliehatten. Majoriteten av de etniska svenskarna röstar ej på SD.

Kärrtorp är ett riktigt bra exempel.

Det blir ej ett inbördeskrig. Invandrare och svenskar lever bra ihop. Det är bara ni sverigedemokrater som kan sabba det.

Jag är iofs inte sverigedemokrat? Och vadå för foliehatt? Jag fortsatte bara din argumentation där du teoretiserade kring en polarisering där man tar hit fler och fler invandrare som får rösträtt och att dessa i sin tur röstar på andra partier än dem svenskarna röstar på.

Om du ska slänga begreppet "foliehatt" omkring dig, lär dig åtminstone att använda det på ett korrekt sätt.
Citera
2013-12-24, 00:48
Medlem
SnowInformers avatar
Citat:
Kommer aldrig hända.

Nej. Det kommer inte hända..Det har bara hänt i massor av länder runt omkring oss. Kommer inte alls bli liknande utveckling i Sverige. Du har helt rätt....
Citera
2013-12-24, 00:51
Medlem
HarmonicAces avatar
Inga svenskar vill bo med invandrare, och du ber SD att lägga av?
Citera
2013-12-24, 00:58
Medlem
Ass.Parades avatar
Är varken med eller emot SD men kanske lite med på grund utav invandringspolitiken. Men jag tror också att det inte kommer göra någon större skillnad om SD skulle få vågmästarroll. Det känns som att oavsett hur stora de blir så kommer systemet gå emot SD för att de är "rasister".

Jämför inte med våra grannländer, de har annan inställning till detta än vad svenskar har i regeringen.
Citera
2013-12-24, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det är ju därför det mångetniska samhället i grunden kommer att förgöra sig självt. För många viljor som stretar åt olika håll kommer att slå samhället i spillror. Säga vad man vill om vänsterns tuffa gossar men mot militanta muslimer som har upplevt krig i verkligheten står de sig slätt. Detta problem skrämmer i alla fall mig mer än någon svensk kommunistvänster

Du är något intressant på spåren, för visst är det så. Kristdemokraterna ville inför förra riksdagsvalet få in en imam på sina vallistor. Och troligt är det så det blir, på sikt, att en rasblandad konservativ och religiös massa av människor kommer att kräva en allt mer konservativ politik. Det är inte bara muslimer som invandrar till Sverige, utan även katoliker och inte minst syrisk ortodoxa syrianer.

Precis som med frikyrkliga kristna svenskar så får dessa grupper fler barn än sekulära/ateister. Och det gör att det kommer att skapas grogrund för mer religiösa partier. Det är inte osannolikt att olika religiösa grupper ser vänstern som ett större hot än den andra religiösa gruppen. Tillsammans kan man införa hädelselagar, kriminalisera homosexualitet och dra in rätten till fri abort. Inte imorgon, inte om tio år, men kanske om femtio.
Citera
2013-12-24, 01:13
Medlem
Citat:
Så vad fan tror du? Att invandringen kommer att diskutera på sverigedemokratiska grunder? Det är ju det riksdagen är till i nuläget, oliktänkande. Acceptera klimatet som den är, klimatet som avspeglas i riksdagen avspeglar även vad det svenska folket tror. Glöm SD-inflytande.

På grunder där fakta inte skyfflas under mattan.
Citera
2013-12-24, 01:24
Medlem
Citat:
Kanske för att situationen i Danmark och Norge skiljer sig avsevärt från Sverige? Sverige är nog det största PK-landet och inget parti hade någonsin samarbetat med SD när det gäller invandringsfrågan. Visserligen SVP men de kommer ju inte komma in.

Min poäng med tråden är att även visa sossarna och andra vänsterpartier att de inte ska gråta eller få panik över att SD ökar, sålänge de inte får egen majoritet så är det lugnt.

Du pratar i nattmössan unge herrn. Om SD skulle få 49% så kan du hoppa upp och klappa dig i rumpan på att samtliga övriga partier INTE skulle gå ihop och bilda en koalition.
SD är redan en maktfaktor att räkna med. Varför tror du annars att de andra partierna börjat darra på manschetten och överväger samarbete?

För varje procent de växer så tar de röster från de övriga partierna. Bara det faktum att du kommer med löjliga påhopp visar hur lite du kan och att det inte är samma tongångar nu som inför valet 2010.
"Stridshingsten" kommer få kliva av som statsminister och alla partier har insett att svenskarna inte vill ha mer invandring.
De börjar anpassa sin politik efter SD´s partiprogram.

Dessutom kommer Sverigedemokraterna strama åt tyglarna ju mer de växer. Det hade inte blivit samma framgångar i fall de redan i inledningsfasen gått ut med sin egentliga ideologi.
Små steg i början och sedan öka trycket på de övriga aktörerna. Du har mycket att lära min vän.

Räkna med åtminstone 20% inför valet, förmodligen ett par procent till.
Citera
2013-12-24, 01:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheBeachParty
Du pratar i nattmössan unge herrn. Om SD skulle få 49% så kan du hoppa upp och klappa dig i rumpan på att samtliga övriga partier INTE skulle gå ihop och bilda en koalition.
SD är redan en maktfaktor att räkna med. Varför tror du annars att de andra partierna börjat darra på manschetten och överväger samarbete?

För varje procent de växer så tar de röster från de övriga partierna. Bara det faktum att du kommer med löjliga påhopp visar hur lite du kan och att det inte är samma tongångar nu som inför valet 2010.
"Stridshingsten" kommer få kliva av som statsminister och alla partier har insett att svenskarna inte vill ha mer invandring.
De börjar anpassa sin politik efter SD´s partiprogram.

Dessutom kommer Sverigedemokraterna strama åt tyglarna ju mer de växer. Det hade inte blivit samma framgångar i fall de redan i inledningsfasen gått ut med sin egentliga ideologi.
Små steg i början och sedan öka trycket på de övriga aktörerna. Du har mycket att lära min vän.

Räkna med åtminstone 20% inför valet, förmodligen ett par procent till.
På vilka grunder skulle sjuklöverpartier vilja samarbeta med SD gällande invandringen? Jag är inte intresserad av allt annat som står i SD's partiprogram, det tillhör inte diskussionen.

Kom med riktig fakta istället för att enkelt säga att SD kommer att bli en maktfaktor där andra partier kommer samarbeta med SD. Sedan att du tror att SD kommer få 20 %, tillåt mig skratta.
Citera
2013-12-24, 01:57
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
På vilka grunder skulle sjuklöverpartier vilja samarbeta med SD gällande invandringen? Jag är inte intresserad av allt annat som står i SD's partiprogram, det tillhör inte diskussionen.

Du kanske har missat att ju större SD blir desto fler sjuklöverpartier kommer att åka ur riksdagen och utplånas ur politiken. Så många sjuklöverpartier har att välja mellan utplåning eller samarbete.

Alla partier har en smärtgräns någonstans. Men SD måste dock växa mycket mer innan det börjar bli kännbart för de andra partierna. Men gränsen går dock långt innan 50%.
Citera
2013-12-24, 02:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Du kanske har missat att ju större SD blir desto fler sjuklöverpartier kommer att åka ur riksdagen och utplånas ur politiken. Så många sjuklöverpartier har att välja mellan utplåning eller samarbete.

Alla partier har en smärtgräns någonstans. Men SD måste dock växa mycket mer innan det börjar bli kännbart för de andra partierna. Men gränsen går dock långt innan 50%.
Spelar ingen roll om någon av center eller kristdemokraterna går ut. Sjukövern kommer i vilket fall som helst förhindra att SD får inflytande. Inte svårt att räkna ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in