2013-12-24, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Ju mer blattar och drägg som släpps in i landet desto mer kommer motståndet att öka och de som redan är nationellt sinnade att radikaliseras. Sen får man ta det som det kommer men att ställa upp i parlamentariska val är ett bra sätt att göra reklam för sin organisation och nå ut till folk. I dagsläget är det fullt tillräckligt sedan får man se vad som händer
Motståndet kommer därmed att öka mot dig! Radikaliseringen av vänstern kommer samtidigt att öka. Förstår du inte det?
Citera
2013-12-24, 00:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose
Motståndet kommer därmed att öka mot dig! Radikaliseringen av vänstern kommer samtidigt att öka. Förstår du inte det?
Precis. Det är just det jag alltid försökt säga. Folk är så säkra på att SD:s temporära framgångar kommer att rendera i att deras invandringpolitik kommer att gå igenom. I samhällsväg lär ju knappt högerextremisterna gå utan motstånd.
Citera
2013-12-24, 00:15
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-Ce
För det första, massinvandringen är en myt, och för det andra, Stefan Löfven kommer således inte köpa massinvandringsresonemanget.

Kan du mer än en politiker? Källa: http://www.regeringen.se/sb/d/17468
En myt? Alla Syrier som flyr hit får ju PUT? En del "papperslösa" bedragare bland dem också. Och skattesänkaren Borg pratar om att höja skatterna för att klara av flyktingströmmen..

Om man tar in fler invandrare än vad det finns arbete till, och gör så år efter år, decenie efter decenie, så blir de flesta av dem givetvis en ekonomisk och social börda för landet - det kallar iallafall jag MASSINVANDRING.
Citera
2013-12-24, 00:17
Medlem
Kragoms avatar
Citat:
Precis. Det är just det jag alltid försökt säga. Folk är så säkra på att SD:s temporära framgångar kommer att rendera i att deras invandringpolitik kommer att gå igenom. I samhällsväg lär ju knappt högerextremisterna gå utan motstånd.

Vad med SD är högerextremt? Enligt DN är det ju ett mittenparti.
Citera
2013-12-24, 00:20
Medlem
Citat:
Gud vad demokratisk du var då.

Framförallt handlar det som sagt om att kunna mobilisera så mycket folk som möjligt. Framförallt folk inom polis, militär osv. Det är ju bla av den anledningen som dagens polis och militärledning försöker kvotera in så mycket lakritstroll, HBTQ människor osv som möjligt.

Nu tycker jag som sagt att SD är alldeles för liberala men det är ändå rätt intressant att se hur samhällstrenden har vänt. För 15 år sedan var det i stort sett omöjligt att prata om invandringens problem, den misslyckade mångkulturen, deportering av utomeuropeer osv. I dag kan du på väldigt många håll prata om dessa frågor helt öppet och man blir ständigt förvånad över hur mycket folk som håller med en som förr var goda sossar och moderater. Enligt någon undersökning som gjordes (kan ha varit SCB) så var det ju förutom de ca 10% som röstade på SD också ca 20% av de andra partiernas väljare som kunde tänka sig att se SD i ett regeringssamarbete. Om vi nu räknar bort de ca 1,5 miljoner ickesvenskar som bor landet så säger ju det att kanske så mycket som 40% av de röstberättigade svenskarna inte speciellt diggar att bo granne med Ahmed och hans polare och definitivt inte vill se fler sådana i landet.

SD fungerar som en murbräcka och normaliserar debatten. Sedan gäller det som sagt bara att organisera och mobilisera För eller senare så havererar mångkulturen av egen kraft och i en sådan situation vinner till sist den mest välorganiserade kraften.
Citera
2013-12-24, 00:20
Medlem
TerryCrewss avatar
fan jag är riktigt imponerad av TS motargument mot alla tangentbordsnassar. Keep going säger jag.

OT: håller med TS: SD kommer MAX nå 15% nästa val, och det räcker inte till att ändra ngt på 4år och då kommer sossarna att ta över och med det kommer jag att lyckas med att importera flera kusiner in till Sverige, och efter ett par år så kommer dom att vara röstberättad och då kommer dom säkert rösta på Sossarna eller Vänstern =) kanske kan ge Centern eller Moderaterna en chans också, who cares =)

PS: detta var det sista inlägget med detta konto. Så någon motdiskution intresserar inte mig. ska starta ett nytt och mer seriöst konto där jag EJ NÅGONSIN kommer diskutera I&I eller SD då det inte lönar sig alls!!

Keep going TS!!!!!
Citera
2013-12-24, 00:28
Avslutad
Tvärtom 7-klövern är naivare än partier i övriga länder. Eftersom det är rasistiskt att minska invandringen så kommer SD såklart fortsätta växa när inget görs och M måste samarbeta med SD för att få någon makt i framtiden.
Citera
2013-12-24, 00:29
Medlem
Politik är inte 51% politk är verkligheten.
Idag rämnar PKcensuren,pixlingen av utländska brottslingar på dagstidningssidor är inte längre självklar, folk ser i verkligheten vad som håller på att hända. Fler valmutor som jobbskatteavdraget finns inte ekonomi till.
De riktiga fjantarna som du talar om nynazister som det finns något hundratal av.

De gamla etablerade partierna tar krampaktigt hjälp av odemokratiska våldsgrupperingar som nu senast i Kärrtorp för att stoppa förändringens vind.

Det du inte förstår är att samhällsförändringen drivs och får sitt bränsle av invandringsvågen själv.
Folk i Sverige vill ha samma demokrati som i andra europeiska länder och den kraften är obetvinglig.
Sverigedemokraterna är bara en katalysator i denna process på samma sätt som boken "Tyst Vår" áv Rachel Carson katalyserade miljöuppvaknandet och initierade jobbet att stoppa farliga miljögifter.

För övrigt anser jag detta vara en trolltråd.
Citera
Medlem
Blev danmark en naziststat för att de minskade invandringen? Nej, folk började rösta på annat sen när de fått igenom det dom ville, dvs minskad invandring och högre krav.
Citera
Medlem
Kragoms avatar
Sålänge SD-motståndarna inte förstår att det är skillnad på att vara nazist och kritiskt till hög invandring så är det lönlöst att ens skriva i dessa trådar. Jag gör det ändå eftersom man någonstans tror att det ska gå att mötas i text.
Citera
2013-12-24, 00:30
Medlem
Den främsta anledningen till att jag tänker rösta SD i år är moralpaniken etablissemanget får. Jag älskar att vara en finne i ögat på systemet, då är SD ett givet val. Att de precis som jag är emot invandring är bara pricken över i.
Citera
2013-12-24, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NothingToLose

Ja det är ju därför vänstertrollen är så förbannat förtjusta i ickesvenskarna. Dessa är ju tänkta att fungera som det nya trasproletariatet dvs den autonoma vänsterns fotsoldater. Allt var bättre för då tom dåtidens kommunister var hyfsat etniskt medvetna och ansåg att en massinvandring endast hjälpte borgerligheten att dumpa den svenska arbetarens löner och ställde svenska arbetare på bar backe. Traditionellt sett så var det ju både de svenska kommunisterna och sossarna som var mest restriktiva vad det gällde invandring och dåtidens Högerparti (nuvarande Moderaterna) som var den tidens invandringsliberaler. De enda som kommer tjäna på öppna gränser och fri invandring är alltså storfinansen och det globala roffarkapitalet och att vänstern här går de "förhatliga" borgarnas ärenden inser de ju knappast själva.

Förmodligen kommer dock blattarna själva inte att gå med på detta utan jag tror faktiskt att en annan kraft kommer att resa sig och det är de militanta muslimerna. Att tonvis av invandrare kommer från områden där man gör processen kort både med kommunister, feminister, bögar och alla andra som anses utgöra ett hot är ju dock en liten miss i planeringen.

Det är ju därför det mångetniska samhället i grunden kommer att förgöra sig självt. För många viljor som stretar åt olika håll kommer att slå samhället i spillror. Säga vad man vill om vänsterns tuffa gossar men mot militanta muslimer som har upplevt krig i verkligheten står de sig slätt. Detta problem skrämmer i alla fall mig mer än någon svensk kommunistvänster
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in