2013-12-24, 00:13
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Hur ska åklagare kunna bevisa detta när teknisk bevis i form av sms raderats av J.E?

Sen undrar jag vad du tror att vittnerna P.K och L.J kommer tillföra till åklagarens favör?

Du har inte gett mig något om alternativ så nu får du allt komma med något av egen förmåga innan du korsförhör mig. Jag har nu redogjort för JE och vad Fredrik sagt. Det va JE som uteblev och det kan inte Fredrik veta då han skjuter Marina den natten. JE lämnade återbud per sms då va Marina inte vid liv.

Kvarnström full pott. All in!
Citera
2013-12-24, 00:16
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Jag fick ett mail från HR Rotel 25 Fri 20 Dec kl. 16:30:09 med aktbilaga 96.
Då var den sekretessprövad och klar, därav maskningen

Du får nog kolla med G*nilla igen, för det är osanning det du påstår
Hur många är ni som fått ut dokumenten i fredags egentligen?
Alla Fiddes kompisar?
Citera
2013-12-24, 00:16
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Du har inte gett mig något om alternativ så nu får du allt komma med något av egen förmåga innan du korsförhör mig. Jag har nu redogjort för JE och vad Fredrik sagt. Det va JE som uteblev och det kan inte Fredrik veta då han skjuter Marina den natten. JE lämnade återbud per sms då va Marina inte vid liv.

Hur vet man att han lämnat återbud när polis inte själva sett sms eller dokumenterat det. J.E raderade ju bort sms från M.

Natten den 28/7 chattade M och J.E om att träffas men J kunde inte åka förrän efter 15. Vad hände?
Citera
2013-12-24, 00:19
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Hur ska åklagare kunna bevisa detta när teknisk bevis i form av sms raderats av J.E?

Sen undrar jag vad du tror att vittnerna P.K och L.J kommer tillföra till åklagarens favör?
Vad har Fredrik Svensson och Christina Schurrer gemensamt, tror du?

Det ska bli ett sant nöje för övrigt att studera en viss herres fall framåt januari.
Citera
2013-12-24, 00:22
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vad har Fredrik Svensson och Christina Schurrer gemensamt, tror du?

Det ska bli ett sant nöje för övrigt att studera en viss herres fall framåt januari.
Båda fallen är indiciemål där polis och åklagare mörkat. Det är de gemensamma.
Citera
2013-12-24, 00:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Hur vet man att han lämnat återbud när polis inte själva sett sms eller dokumenterat det. J.E raderade ju bort sms från M.

Natten den 28/7 chattade M och J.E om att träffas men J kunde inte åka förrän efter 15. Vad hände?

Via MSN och telefonkontakter kom Joakim och Marina överens om att träffas på Liseberg,
vilket de gjorde den 21 juni 2010. Detta var den första gången det träffades. De gick runt och
pratade och spelade i spelhallen. Efteråt åkte de hem var och en till sig.
Därefter hade de en ganska intensiv kontakt med varann, både via MSN, telefon och
personligen. De träffades förmodligen återigen redan samma vecka

I vart fall vid ett av dessa tillfällen, förmodligen i månadsskiftet juni - juli, kom de överens
om att mötas vid rastplatsen bakom Statoil vid Spekerödsavfarten. Joakim förklarade att detta
var efter det att de varit i Bergrummet. De åkte då med varsin bil från Göteborg upp till
rastplatsen där Joakim ställde sin bil, en silvergrå metallic Mitsubishi Galant, ev. med
registreringsnummer SJB 9*2. Joakim var vid förhörstillfället lite osäker på
registreringsnumret, men bilen står registrerad på hans pappa. Från rastplatsen fick Joakim
köra Marinas bil, en Hyundai Tucson. Det var då de åkte till restaurang Kylen

Vid det andra tillfället, förmodligen några dagar efter det att han ställt sin bil på
Spekerödsavfarten, hämtade Joakim Marina vid korsningen asfaltsvägen - grusvägen som
leder upp mot Marinas hus. Joakim som aldrig varit hemma hos Marina tidigare hade
telefonkontakt och fick vägvisning av henne under tiden han körde dit. Därefter åkte de till
Pilhage gravfält. När de var klara där körde Joakim hem Marina till hennes hus. Han körde
fram till platsen där Marina hade sin bil parkerad. Joakim gick aldrig ur sin bil utan släppte
bara av Marina och körde sen därifrån.

Joakims sista kontakt med Marina var på MSN den 27-28 juli 2010

Marina skrev att hon haft en "riktig
förjävlig dag med min inneboende". Joakim vet inte närmare vad som hänt mellan dem.
Joakim och Marina planerade att kanske träffas den 28 juli, senare på eftermiddagen. Marina
skrev att Joakim skulle höra av sig om han kände för att komma ut till henne

Han bokar av här. Det finns mastat så öppna ögonen.
28 juli 2010
SMS IN 11:52:26
46708****8928

Er***sson Joakim

Marina Johansson

aktbilaga 86 Uddevalla TR
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-24 kl. 00:31.
Citera
2013-12-24, 00:27
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Båda fallen är indiciemål där polis och åklagare mörkat. Det är de gemensamma.
Ja, i din ohjälpligt konspiratoriska värld är det väl alltid så antar jag.
Nej, inget mörkande här inte och det som knyter dessa två stjärnor på mordhimlen
till varandra är något som är utanför din förmåga att inse beklagligtvis.
Citera
2013-12-24, 00:30
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, inget mörkande här inte och det som knyter dessa två stjärnor på mordhimlen
Kallar du inte hemlighålladet av smygmobilen existens för HR 2011 för mörkande? I så fall har vi olika definitioner på mörkande.
Citera
2013-12-24, 00:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jag har gett er en alt. GM tidigare i tråden liksom några andra har gjort.

Kan du komma med bevis för tidpunkten när MJ dog så är du duktig för vad jag kan minnas så är det ingen i utredning som kan det.

Jag vill minnas att du tidigare i tråden skrev att fläcken låg inom ett intervall från i början av juli fram till den hittades i slutet av året 2010.
Citera
2013-12-24, 00:31
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Via MSN och telefonkontakter kom Joakim och Marina överens om att träffas på Liseberg,
vilket de gjorde den 21 juni 2010. Detta var den första gången det träffades. De gick runt och
pratade och spelade i spelhallen. Efteråt åkte de hem var och en till sig.
Därefter hade de en ganska intensiv kontakt med varann, både via MSN, telefon och
personligen. De träffades förmodligen återigen redan samma vecka

I vart fall vid ett av dessa tillfällen, förmodligen i månadsskiftet juni - juli, kom de överens
om att mötas vid rastplatsen bakom Statoil vid Spekerödsavfarten. Joakim förklarade att detta
var efter det att de varit i Bergrummet. De åkte då med varsin bil från Göteborg upp till
rastplatsen där Joakim ställde sin bil, en silvergrå metallic Mitsubishi Galant, ev. med
registreringsnummer SJB 9*2. Joakim var vid förhörstillfället lite osäker på
registreringsnumret, men bilen står registrerad på hans pappa. Från rastplatsen fick Joakim
köra Marinas bil, en Hyundai Tucson. Det var då de åkte till restaurang Kylen

Vid det andra tillfället, förmodligen några dagar efter det att han ställt sin bil på
Spekerödsavfarten, hämtade Joakim Marina vid korsningen asfaltsvägen - grusvägen som
leder upp mot Marinas hus. Joakim som aldrig varit hemma hos Marina tidigare hade
telefonkontakt och fick vägvisning av henne under tiden han körde dit. Därefter åkte de till
Pilhage gravfält. När de var klara där körde Joakim hem Marina till hennes hus. Han körde
fram till platsen där Marina hade sin bil parkerad. Joakim gick aldrig ur sin bil utan släppte
bara av Marina och körde sen därifrån.

Joakims sista kontakt med Marina var på MSN den 27-28 juli 2010

Marina skrev att hon haft en "riktig
förjävlig dag med min inneboende". Joakim vet inte närmare vad som hänt mellan dem.
Joakim och Marina planerade att kanske träffas den 28 juli, senare på eftermiddagen. Marina
skrev att Joakim skulle höra av sig om han kände för att komma ut till henne

28 juli 2010
SMS IN 11:52:26
46708****8928

Er***sson Joakim

Marina Johansson

aktbilaga 86 Uddevalla TR
Kan det ha vart J som L.J såg på rastplatsen??
Citera
2013-12-24, 00:32
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Konspiratorisk vet jag ej. Däremot kanske det finns mer material än det polis/åklagare gett sken av.
Citera
2013-12-24, 00:35
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Kan det ha vart J som L.J såg på rastplatsen??

Nu anklagade du polisen för att mörka genom att inte kolla JEs sms. Mastningen säger att Marina fick sms:et från JE. Det går då fet bort att det mörkats. Wakie!

Om du nu tänker dig då JE kör Marina hem så sitter höken Fredrik och ser JEs pappas bil tar en fråga på den gör en till för han tror det är fel då pappan inte kan stämma med föraren.
Han ser att Marina har träffat JE en längre tid, och han ser den 27 juli att dom är på gång igen att ses.

Ska du tänka ut resten själv varför hon inte svarar på hans återbud 11.52?
Eller ska du lalla iväg med att L såg JE på rastplatsen och då va väl Fredrik på månen då eftersom Marina sköts i sin säng. Skärp dig Tulpanen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in