2013-12-23, 18:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghall
Just det kapitlet med de nedpackade datorerna och allt annat är ju bara för bra,
fick han aldrig frågor om detta i rättegången? I så fall, hur förklarade han detta?
Det är nog det bästa beviset på att han är skyldig, i alla fall lika bra som de 8 ovikta femhundrakronorssedlarna från bankomatuttaget.

Nej Kvarnström frågade inte ovidkommande frågor som låtsas-poliser påstår är viktiga.
Varför påstår du att 500-kronorssedlarna är ovikta, har du överhuvudtaget tittat i FUP ?

Ja, du får nog tipsa Polisen vetja: ring 11414 !
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-23 kl. 19:07.
Citera
2013-12-23, 19:06
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Att han nekar nu till SMSen försämrar läget för honom ytterligare, om han erkänt dem kan man anta att någon försämring inte hade skett. Han sökte på bilen och fick en äldre man som ägare och då jorde han en ny sökning i tron att han angett fel regnummer, sånt glömmer man inte, i synnerhet när bilen stog utanför ytterdörren.

Kan han ha ett sämre läge än detta? Friad två gånger och nu har högsta instans ansett att målet tas om. Och han sitter häktad igen för mord på sannolika skäl., Det läget är extremt skulle jag vilja säga.
Och inte blev det bättre då HR gick på linjen att häkta honom också, och det indikerar på att även HR anser att det finns skäl för häktningen.

Han förnekelse till precis allting är inget ovanligt fenomen, men då han sa att man inte vet om hon mördades i sitt hus, så blir man fundersam. Ska han få ett sammanbrott mentalt? Är han på väg att kollapsa? Eller är det som hans mor säger att han aldrig erkänner ett enda dugg.
Han kommer sitta som en efterbliven fullblodsidiot i domstolen och säga NI vet inte om hon dog den 28 juli och Ni vet inte om hon dog hemma. Det kan NI inte veta. Så enkelt är det.
Den stilen kommer han att inta, och det ska bli så fint att få se hans fula tryne tryckas till i HR.
Första parkett ska intas och här ska det följas varenda jävla ord som sägs.

Hans mor.
A säger att Fredrik inte är empatisk i huvudtaget. Ser han en chans att klara sig undan genom att vara tyst och inte erkänna något så kommer han att göra det.

A beskriver vidare Fredrik ha ett sätt som gör att man inte ifrågasätter något som
Fredrik säger. Det är något hos honom som gör att man inte frågar, han kan vara fruktansvärt hotfull och han känner sig jätteträngd vid vanliga frågor som en "normal" person inte skulle reagera på
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 19:16.
Citera
2013-12-23, 19:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kan han ha ett sämre läge än detta? Friad två gånger och nu har högsta instans ansett att målet tas om. Och han sitter häktad igen för mord på sannolika skäl., Det läget är extremt skulle jag vilja säga.
Och inte blev det bättre då HR gick på linjen att häkta honom också, och det indikerar på att även HR anser att det finns skäl för häktningen.

Han förnekelse till precis allting är inget ovanligt fenomen, men då han sa att man inte vet om hon mördades i sitt hus, så blir man fundersam. Ska han få ett sammanbrott mentalt? Är han på väg att kollapsa? Eller är det som hans mor säger att han aldrig erkänner ett enda dugg.
Han kommer sitta som en efterbliven fullblodsidiot i domstolen och säga NI vet inte om hon dog den 28 juli och Ni vet inte om hon dog hemma. Det kan NI inte veta. Så enkelt är det.
Den stilen kommer han att inta, och det ska bli så fint att få se hans fula tryne tryckas till i HR.
Första parkett ska intas och här ska det följas varenda jävla ord som sägs.

Skulle tro att FS avlägger EXAKT samma historia som sist, utan att rucka en millimeter.
Åklagaren kommer försöka få FS att erkänna, det kommer inte att ske.
Åklagaren kommer försöka få FS ur balans, och då kommer advokaten gripa in, precis som sist och köra över åklagaren fullständigt, samt att rätten kommer informeras om vad som skett under förhör.
Vem som sagt och gjort vad.
Pellejönsen Nejding kommer skruva på sig i stolen då.
Precis som Enar kommer göra när han skall förklara bort alla misstagen, nu även hårstråna.

Innan rättegången fått upp styrfart kommer åklagaren få förklara varför SMYGMOBILEN inte lagts fram när försvaret frågat efter den. Det kommer han inte kunna göra.

Utefter FS EXAKT identiska story har domstolen att ta ställning till huruvida FS är skyldig:
LJ kommer sopas under mattan där han hör hemma innan han svurit vittneseden.
Vad har vi då för nyheter ?
- Vi har ett SMS som kan tolkas på flera olika sätt.
- Vi har fem hårstrån
- Vi har 176 alt.gm att följa upp
- Vi har ett underligt påstående från PK 3 år efter han vittnade sist

Slutsats: inte ett enda bevis. Bara en svag hypotes uppbackad av luft.
Citera
2013-12-23, 19:33
Medlem
MrsMagoos avatar
Du kommer inte ihåg att du har förnekat det? Att du skulle ha fått ett sms i din telefon från Marinas telefon?
Jo det är möjligt men det här är 3 år sedan eller 3 och en halvt år sedan, jag kan omöjligt komma ihåg ordagrant vad som har sagts då.
Fredrik du har dessutom läst igenom förhörs...eller förundersökningsprotokollet nu.
Du tror jag har läst hela det gamla förundersökningsprotokollet?
Ja det tror jag.
Ja då får du tänka om.
Du har förhörts om det här smset i tre förhör.
Okej
Det sms:et var centralt i några utav förhören, och du bör komma ihåg att du har blivit förhörd om ett sms.
Ja jag vet att jag har blivit förhörd om ett sms men vad som är sagt om det..det vet jag inte.
Mm du har förnekat det på rak fråga, jag räknade lite snabbt på dom här förhören, du har förnekat det 6 gånger att du skulle fått ett sms från Marinas telefon.
Okej
Min har du något att säga om det idag?
Nej
Fick du ett sms den 29:de..?
Med tanke på hur du uttrycker dig så då borde jag ju ha fått det men inget jag har reagerat på.

Ja vet du det så är det väl upp till dig, jag..
Din mobil befinner sig under en mast Kode norra, norr alltså, när det här sms:et..kommer..
Ja det säger mig inte så jävla mycket
Nej det är ju under hemma masten, ja Marinas.
Ja hemma masten kan väl vara både norr och (ohörbart)
Ja precis men runt hemmaområdet då, om vi säger så?
Ja
Och Marinas är under Stora Höga norra i det området.
Okej
Mm under den masten. Torsdagen den 29:de. Och din telefon mottar ett sms från hennes telefon där det står "jag blir kvar tills imorgon"
Okej
Mm. Vad har du att säga om det?
Ingenting, kan inte påminna mig om att jag har läst det.

Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 19:36.
Citera
2013-12-23, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ghall
13:25 idag blev sekretessprövningen klar och enligt Gunilla på rotel 25 har ingen fått ut den före detta klockslag, bara advokaten.
Hon sade att om någon annan har den innan så har den kommit från just advokat Hansson och med tillstånd från den åtalade.
Varför lade du inte ut hela aktbilagan redan när du fick den istället bara för att delge tråden småbitar ifrån den?
Så här bra information som den bilagan innehöll.

Jag fick ett mail från HR Rotel 25 Fri 20 Dec kl. 16:30:09 med aktbilaga 96.
Då var den sekretessprövad och klar, därav maskningen

Du får nog kolla med G*nilla igen, för det är osanning det du påstår
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-23 kl. 19:40.
Citera
2013-12-23, 19:56
Medlem
klokastiklassens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Men tror du inte jag vet mer om F och MR än vad DU gör??
Med all respekt Maskroos, du vet absolut ingenting mer än det Fredrik sagt till dig. Om han ljugit för dig, som han gör med alla andra vet du ingenting.
Citera
2013-12-23, 20:03
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
R*m*na har från första början känt att något är fel med Fredrik. Hon uppfattar honom som manipulativ.

Citat:
A säger att Fredrik är manipulativ, duktig att få folk att tro på det han säger och utger
sig att vara. Han är mycket snabb att anmärka på andra

Tja, kan hända att han lurat en och annan, men han har inte lurat så många direkt. Hans kapacitet har inte räckt till kan man väl säga. Det som är trist med såna här typer är ju att dom flyttar fokus på andra oskyldiga istället.

Patologiskt lögnaktig
Förhöjd självuppfattning/grandios
Bedräglig/manipulativ
Saknar ånger och skuldkänslor
Flackt, ytligt känsloliv
Kall/bristande empatisk förmåga
Parasiterande livsstil
Bristande självkontroll till exempel lättväckt aggressivitet

Kriminell mångsidighet, flera typer av lagbrott bland de följande 10: inbrott, rån, narkotikabrott, olaga frihetsberövande, mord/mordförsök, olaga vapeninnehav, sexualbrott, grov oaktsamhet, bedrägeri,

Lögn, manipulationens grund, är psykopatens vardagliga verktyg och den kan återanvändas utan blygsel eller skamkänsla. Blir lögnen avslöjad är alltid felet andras eller på sin höjd ett minnesfel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Psykopati
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 20:12.
Citera
2013-12-23, 20:30
Bannlyst
Tänkte på SMSet.

Om man utgår från att det är GM som sänder smset med: "Jag blir kvar tills imorgon" så bör ju GM rimligtvis skicka det till den som han tror har infon att MJ är borta hos någon.

GM & MJ har då talats vid om att FS skall vara borta till minst 10. Vem sänder GM till ?
Jo FS.
Vad GM inte vet är att :
1. MJ inte talat om för FS att hon skall iväg ens på dejt eller träffa någon.
2. MJ skickade SMS till sin syster med infon om Li*köping.

Hade FS varit GM så hade han såklart skickat till CJ, men nixpix - det gick till FS.

Det är lite spännande detta fall. Speciellt med att FYRA oberoende källor i FUP talar om dejt i Linköping, den mystiska mannen med fin röst. FUP:
562+564
599+600
628
504+505

Polisen har 2013 inte lyckats hitta någon sex/manlig kontakt i Linköping
Senast redigerad av Fnurra-pa-traden 2013-12-23 kl. 20:39.
Citera
2013-12-23, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
1. FUP är riktat mot FS och stöder åtalet. När jag hade läst den insåg jag att åtalet inte räcker.
2. Det vill jag också.
3. Det finns ett antal i FUP, se 2. t.ex.

Filten är nämnd i FUP, pyjamasbyxorna kommer från GP, pappersupplagan, 2012-11-30.
Aha,
Ja de där byxorna... Blev lite irriterad när jag mindes något blått, filt och byxor som sedan inte alls var där.
Väldigt irriterande med Fr*ds alibi, man vill ju veta både hans och andras eftersom polisen uppenbart avfärdat dem, men man får inte veta varför. Grr.. Så då blir det en lucka.
Polisen vet säkert varför man struntat i honom, men det vet ju inte vi. Bara att han betedde sig skumt med sina telefonsamtal osv.

Så eftersom polisen avfärdat honom och de andra är det bara FS kvar.

De enda luckor, eller vad man ska kalla det, som jag hittar är
*mastningen, jag förstår den inte riktigt
*Ls kalsongman med låda, stämmer detta? Men frun säger att det var rätt datum/tid..
Ändå märkligt, vad 17 gör han på en rastplats med bakluckan öppen och ett insvept lik därbak?

En annan fråga:
Har han misshandlat M tidigare?
Dessa år de varit ihop,
borde omgivningen ha sett något tecken på att han slår kvinnor tänker jag.
Men har inte utläst mer än att han blir mycket arg i FUP och att M verkade rädd för honom på något vis. Varför var hon rädd?
Varför låsa in sig i sovrummet?
Skumt. Jag får inte riktigt ihop det, varför bad hon inte om hjälp om hon var rädd?
Berättade för någon om det? Vad var hon rädd för att F skulle göra?
Hon har ju klagat över F till flera olika personer, men uppfattats som lugn då.
Jättekonstigt tycker jag. Försökte hon säga något, få fram att hon var rädd eller var hon inte rädd?
Jag menar att om hon var rädd för F stärker det ju misstanken mot honom, så.. Var hon rädd?
Citera
2013-12-23, 21:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otherland162
Aha,
Ja de där byxorna... Blev lite irriterad när jag mindes något blått, filt och byxor som sedan inte alls var där.
Väldigt irriterande med Fr*ds alibi, man vill ju veta både hans och andras eftersom polisen uppenbart avfärdat dem, men man får inte veta varför. Grr.. Så då blir det en lucka.
Polisen vet säkert varför man struntat i honom, men det vet ju inte vi. Bara att han betedde sig skumt med sina telefonsamtal osv.

Så eftersom polisen avfärdat honom och de andra är det bara FS kvar.

De enda luckor, eller vad man ska kalla det, som jag hittar är
*mastningen, jag förstår den inte riktigt
*Ls kalsongman med låda, stämmer detta? Men frun säger att det var rätt datum/tid..
Ändå märkligt, vad 17 gör han på en rastplats med bakluckan öppen och ett insvept lik därbak?

En annan fråga:
Har han misshandlat M tidigare?
Dessa år de varit ihop,
borde omgivningen ha sett något tecken på att han slår kvinnor tänker jag.
Men har inte utläst mer än att han blir mycket arg i FUP och att M verkade rädd för honom på något vis. Varför var hon rädd?
Varför låsa in sig i sovrummet?
Skumt. Jag får inte riktigt ihop det, varför bad hon inte om hjälp om hon var rädd?
Berättade för någon om det? Vad var hon rädd för att F skulle göra?
Hon har ju klagat över F till flera olika personer, men uppfattats som lugn då.
Jättekonstigt tycker jag. Försökte hon säga något, få fram att hon var rädd eller var hon inte rädd?
Jag menar att om hon var rädd för F stärker det ju misstanken mot honom, så.. Var hon rädd?
Anledningen till att polisen avfärdade Fr*d är att de trodde de hade rätt GM. Om du läser förhören med honom ser du att han planerade att inleda en sexuell förbindelse med Marina så fort FS var borta. FS säger själv att han var borta natten 28-29, så om det är riktigt var det fritt fram.

Vad är det du inte förstår med mastningen?

Glöm kalsongmannen, han har inget med det här att göra. Vittnet vet inte ens vilken natt han var ute.

Det finns inget som tyder på att han har lagt en hand på Marina före 27 juli. Det finns heller inget som tyder på att hon låste in sig i sovrummet. Tvärtom, det finns vittne som säger i FUP att hon inte var rädd för FS, och hon kunde ha flytt till föräldrahemmet om så hade varit.
Citera
2013-12-23, 22:08
Medlem
MrsMagoos avatar
Ändrade sig Fredrik angående langaren och mötesplatsen också då det gick upp ett ljus att mobilmaster är något han borde ha tänkt på ? I så fall tror jag att han kommer ryka på den punkten också.

Hur tänkte människan egentligen då han inte fattat att mobilmasterna är ett utmärkt bevis i ett mordfall?
Citera
2013-12-23, 22:25
Moderator
blomvattnares avatar
En del tjafs raderat.

/Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem