2013-12-23, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Kan han ha ett sämre läge än detta? Friad två gånger och nu har högsta instans ansett att målet tas om. Och han sitter häktad igen för mord på sannolika skäl., Det läget är extremt skulle jag vilja säga.
Och inte blev det bättre då HR gick på linjen att häkta honom också, och det indikerar på att även HR anser att det finns skäl för häktningen.

Han förnekelse till precis allting är inget ovanligt fenomen, men då han sa att man inte vet om hon mördades i sitt hus, så blir man fundersam. Ska han få ett sammanbrott mentalt? Är han på väg att kollapsa? Eller är det som hans mor säger att han aldrig erkänner ett enda dugg.
Han kommer sitta som en efterbliven fullblodsidiot i domstolen och säga NI vet inte om hon dog den 28 juli och Ni vet inte om hon dog hemma. Det kan NI inte veta. Så enkelt är det.
Den stilen kommer han att inta, och det ska bli så fint att få se hans fula tryne tryckas till i HR.
Första parkett ska intas och här ska det följas varenda jävla ord som sägs.

Hans mor.
A säger att Fredrik inte är empatisk i huvudtaget. Ser han en chans att klara sig undan genom att vara tyst och inte erkänna något så kommer han att göra det.

A beskriver vidare Fredrik ha ett sätt som gör att man inte ifrågasätter något som
Fredrik säger. Det är något hos honom som gör att man inte frågar, han kan vara fruktansvärt hotfull och han känner sig jätteträngd vid vanliga frågor som en "normal" person inte skulle reagera på
Stackar advokat Hansson säger jag bara, vad finns det nu att gräva upp. Inget
Citera
2013-12-23, 23:19
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Nej, och han får mer problem ju närmare rättegång man kommer. Han kommer snart inse att sitt försvar inte är värt ett skit. Det måste va världens skitjobb i läge då man har en klient som ljugit bort sig.
Och vittnen som inte ser större djur än elefanter.
Utifrån det underlag som finns så tror jag åklagaren får problem med bevisningen.

Det finns så mycket faktaunderlag som öppnar för en alt.gm.

Polis och åklagare har varit enorm enögda i sin utredning och det finns inget mer än att de tror F.S är g.m..men så ska ju åklagaren också fastlägga sin tro till bevis..vilket blir svårt.

Det kommer inte hålla med att kalla in två stjärnvittnen som L.J och P.K till att stärka åklagarens teori och tro..
Senast redigerad av Tulpanpernilla 2013-12-23 kl. 23:25.
Citera
2013-12-23, 23:20
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Utifrån det underlag som finns så tror jag åklagaren får problem med att bevisningen.

Det finns så mycket faktaunderlag som öppnar för en alt.gm.

Polis och åklagare har varit enorm enögda i sin utredning och det finns inget mer än att de tror F.S är g.m..men så ska ju åklagaren också fastlägga sin tro till bevis..vilket blir svårt.

Det kommer inte hålla med att kalla in två stjärnvittnen som L.J och P.K.

Okej, kan inte du ge mig lite att diskutera om en alternativ gm, så jag får lite att bita i.
Jag tror du har missuppfattat vittnenas värde i fallet. Det är nog du som förstorar upp detta utan att tänka på vad resten har för betydelse i fallet.
Men jag är gärna villig att lyssna på en verklighetsbaserad alternativ gm, och se om den skulle passa in.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 23:23.
Citera
2013-12-23, 23:22
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Nej, för den tränade kriminalaren är Fr*d inget ämne för brott det råder inga tvivel om.
Det va Fredrik som pekade mot F**d, och flyttade därmed fokus ifrån sig själv.
Han ville så gärna dela ut lite slaskmaterial så alla andra skulle misstänkas utan han själv.
Är detta en äkta psykopat tro?

Han är borta på mobilmasterna

Som tur är läser ju krim här och till och med studerar inlägg. Det är ju ganska så viktigt och då undrar jag vad man tänker om Fredriks skitprat i den här tråden egentligen.
När pekade FS på Fr*d?
Citera
2013-12-23, 23:28
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Okej, kan inte du ge mig lite att diskutera om en alternativ gm, så jag får lite att bita i.
Jag tror du har missuppfattat vittnenas värde i fallet. Det är nog du som förstorar upp detta utan att tänka på vad resten har för betydelse i fallet.
Men jag är gärna villig att lyssna på en verklighetsbaserad alternativ gm, och se om den skulle passa in.
Tala istället om vad P.K och L.J har för betydelse till att stärka åklagarens tro i detta indiciemål.
Din åsikt alltså.
Citera
2013-12-23, 23:54
Medlem
MrsMagoos avatar
Övrigt
Spontant uppger Johan att Borgar hade sagt, efter att de hade lämnat huset, "Han har haft ihjäl
henne.", minns Johan. Borgar hade fått den känslan efter att ha pratat med sambon.

Hans känsla va alldeles utomordentligt bra. Det ska nog sägas att det är till fullo helt rätt.
Nu ser man ytterligare ett mönster och det handlade till stor del av JE som han då sett köra hem Marina i juli månad 2010. Den 28 juli skulle Marina träffat JE, och det satte alltså Fredrik stopp för.
Svartsjukan tog överhand och han skulle se till så hon inte träffade JE.

Han låtsas här i tråden att hon ljög och det hade han fått reda på under rättegången.
Så fan han fick han visste det redan. Han får frågan om vem det gällde.
Han svarar då JE.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ang. det fetade.
Vad har hon ljugit om?

Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
Om hur hon träffat en person och hur länge hon känt personen bla.

Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Vem då?

Citat:
Ursprungligen postat av Artmix
J*****m E******n
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 23:57.
Citera
2013-12-23, 23:59
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Övrigt
Spontant uppger Johan att Borgar hade sagt, efter att de hade lämnat huset, "Han har haft ihjäl
henne.", minns Johan. Borgar hade fått den känslan efter att ha pratat med sambon.

Hans känsla va alldeles utomordentligt bra. Det ska nog sägas att det är till fullo helt rätt.
Nu ser man ytterligare ett mönster och det handlade till stor del av JE som han då sett köra hem Marina i juli månad 2010. Den 28 juli skulle Marina träffat JE, och det satte alltså Fredrik stopp för.

Han låtsas här i tråden att hon ljög och det hade han fått reda på under rättegången.
Han svarar då JE.
Om J.E nu som du skriver skulle träffat M den 28/7 så varför sökte han inte upp henne när hon uteblev från träffen?
Enligt chatt mellan J.E och M så bestämde de att träffas den 28/7 sen kan man undra varför J.E raderat bort sms från M, och att polis inte återskapat dom. Men det finns ju en ny teknik att tillgå.
Citera
2013-12-24, 00:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Övrigt

Han svarar då JE.
Ja, du har helt rätt, MrsMagoo, känslan "Han har haft ihjäl henne", är helt korrekt, och har genomsyrat hela utredningen.

Men det som förbryllar mig är att du säger att FS satte stopp för att JE skulle träffa Marina. Han vittnar själv att det var han som lämnade återbud. Hur får du ihop det?
Citera
2013-12-24, 00:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Om J.E nu som du skriver skulle träffat M den 28/7 så varför sökte han inte upp henne när hon uteblev från träffen?
Enligt chatt mellan J.E och M så bestämde de att träffas den 28/7 sen kan man undra varför J.E raderat bort sms från M, och att polis inte återskapat dom. Men det finns ju en ny teknik att tillgå.

Förmodligen upptagen med en annan tjej eller? Har för mig han talade med någon annan.
Men det visste inte Fredrik på natten att han skulle utebli. Han kollade in dom och tog en upplysning på vems fordon hon kom hem i.

För att JE inte är misstänkt så vad ska dom med hans sms till? Lägg ner det är för långsökt och för orimligt. Däremot är han en av orsakerna till att Fredrik sköt henne.

Ytterligare en grund till att hon sköts natten 28 juli efter 00.55. Så hade han lugnat sig så hade JE lämnat återbud. Han kanske märkte att Marina gillade JE? Inte bra alls för Fidde med en rival.

Bara att läsa hans inlägg om hur hon ljög som han uttrycker det. Han är bitter den kränkte mördaren.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-24 kl. 00:11.
Citera
2013-12-24, 00:06
Medlem
Grandiosos avatar
"Den anhållne kommer från Göteborgstrakten.
- Han är kanske lite konstig, men trevlig, säger en tidigare granne.
En annan granne upplevde honom som otäck.
- Det var någon som sa till mig att jag skulle passa mig för honom, och jag har känt att det var något som inte stämde."
http://www.expressen.se/gt/grannen-jag-har-kant-att-det-var-nagot-som-inte-stamde/
Citera
2013-12-24, 00:11
Medlem
Grandiosos avatar
Kollade tillbaka lite i tråden när den där Artmix uppehöll sig här. Rätt talande läsning
minsann.
Har det hänt tidigare att en misstänkt mördare deltar i en forumdiskussion?
Nån som vet? Torde väl vara ganska sällsynt föreställer jag mig.
Senast redigerad av Grandioso 2013-12-24 kl. 00:21.
Citera
2013-12-24, 00:11
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Förmodligen upptagen med en annan tjej eller? Har för mig han talade med någon annan.
Men det visste inte Fredrik på natten att han skulle utebli. Han kollade in dom och tog en upplysning på vems fordon hon kom hem i.

För att JE inte är misstänkt så vad ska dom med hans sms till? Lägg ner det är för långsökt och för orimligt. Däremot är han en av orsakerna till att Fredrik sköt henne.

Ytterligare en grund till att hon sköts natten 28 juli efter 00.55. Så hade han lugnat sig så hade JE lämnat återbud. Han kanske märkte att Marina gillade JE? Inte bra alls för Fidde med en rival.

Bara att läsa hans inlägg om hur hon ljög som han uttrycker det. Han är bitter den kränkte mördaren.
Hur ska åklagare kunna bevisa detta när teknisk bevis i form av sms raderats av J.E?

Sen undrar jag vad du tror att vittnerna P.K och L.J kommer tillföra till åklagarens favör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in