• 1
  • 2
2012-05-13, 15:45
Medlem
Jag sitter och försöker göra en dokumentär film med Windows Movie Maker, men har insett att detta är ett tråkigt program med få effekter. Undrar ifall ni kan hänvisa mig till program som tillåter mig göra professionella videon, samt något som har många funktioner.
Citera
2012-05-13, 15:53
Medlem
Extras avatar
Adobe premiere pro, vill du ha effekter kan du därefter lära dig after effects. Sen är du antagligen sysselsatt ett bra tag framöver.
Citera
2012-05-13, 16:01
Nu vet jag inte om du söker ett program med mycket effekter, eller ett program som klipper film på ett bra sätt. Hur det än ligger till bör du kolla in Sony Vegas, och se om det passar dig.

Värt att nämna är att Sony Vegas är otroligt dyrt om du ska skaffa det på laglig väg.
Citera
2012-05-13, 16:05
Medlem
Tänkte på både redigering och effekter.

Ska kolla upp båda programmen för att se ifall någon av de passar mig.

Tack för era snabba svar = )
Citera
2012-07-16, 13:53
Medlem
Nu skriver jag i denna tråd....
Nått program som ja kan göra en liten film med...
Vill ut och gå i en 30 min typ..Och vill ha en låt till den promenaden..
Alltså ja vill trycka in filmen under den låten...
Så det blir som att jag går fort som tusan...

Jaja ni fattar säkert....
Citera
2013-12-23, 23:43
Medlem
Jag är intresserad av att höra era uppriktiga åsikter när det gäller professionell videoredigering. Vad ska man satsa på:

Final Cut Pro X, Avid Media Composer 7 eller Adobe Premiere Pro CC?

Vad använder folk i branschen i allmänhet i Sverige, runt om i Europa och runt om i USA (båda kusterna)?

Och framför allt: Vad är lättast att komma igång med och att arbeta med? Vänligen berätta nu uppriktigt och utan förutfattade meningar om du arbetar professionellt med det här, frånsett vad just du och jag föredrar för operativsystem för ögonblicket: vad är klokast att satsa på?

Jag har bara precis börjat nosa på det här och vill verkligen veta. Jag tänker kolla runt överallt och testa olika riggar och olika program tills jag hittar vad som är absolut rätt för mig och mina kunder.

Om det händelsevis finns en bättre tråd för det här ber jag admin att flytta mitt inlägg dit.
Senast redigerad av Putsch 2013-12-24 kl. 00:00.
Citera
2013-12-24, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Jag är intresserad av att höra era uppriktiga åsikter när det gäller professionell videoredigering. Vad ska man satsa på:

Vad använder folk i branschen i allmänhet i Sverige, runt om i Europa och runt om i USA (båda kusterna)?

Och framför allt: Vad är lättast att komma igång med och att arbeta med? Vänligen berätta nu uppriktigt och utan förutfattade meningar om du arbetar professionellt med det här, frånsett vad just du och jag föredrar för operativsystem för ögonblicket: vad är klokast att satsa på?

Jag har bara precis börjat nosa på det här och vill verkligen veta. Jag tänker kolla runt överallt och testa olika riggar och olika program tills jag hittar vad som är absolut rätt för mig och mina kunder.

Om det händelsevis finns en bättre tråd för det här ber jag admin att flytta mitt inlägg dit.

SVT mfl använder Avid. Välldigt många kör Adobe. Final Cut har tappat massor i proffs segmentet men börjar repa sig framförallt bland de som vill göra saker snabbt o lätt.

Jag började med Avid professionellt och körde Final Cut som hobby. Nu har jag Adobe hemma och hos de två senaste arbetsgivarna.
Snabbast att komma igång med och för en rätt liten peng är imo Final Cut. Men det är inte så svårt att lära sig Adobe om man vill.
Finns tusentals tutorials på youtube att beta igenom.
Citera
2014-05-21, 09:58
Medlem
EricVikings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch

Finns bara ett...AVID
FCP...Görs inte längre
Premiere...tja okej, men inte många i TV världen som använder
Citera
2014-05-21, 13:20
Medlem
Senaste versionen av Final Cut Pro släpptes för tre månader sedan, den 17 januari 2014.
Det verkar vara det bästa alternativet och är det jag satsar på.
Citera
2014-06-07, 04:05
Final Cut Express är väldigt lättarbetat tycker jag. Adobe Premiere kan jag rekommendera om du är lite nybörjare även så du har lite att välja mellan.
Citera
2015-02-15, 17:48
Medlem
Jag behöver ett GRATIS Videoredigeringsprogram som har grafisk visning av ljudspåret.
Behövs för att analysera exakt NÄR ett speciellt ljud finns på filmen.

Några tips?
Citera
2016-08-13, 02:27
Medlem
PaulTemples avatar
Jag söker ett gratis program där jag kan sätta ihop fotografier, filmsnuttar och lägga på någon mp3 låt som bakgrund för att göra en dvd att ge bort, t ex för bröllop. Pinnacle 7 hade denna funktion. Några tips?
Senast redigerad av PaulTemple 2016-08-13 kl. 02:34.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in