2013-12-23, 21:57
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helter
Är detta din världsbild på riktigt eller försöker du bara påverka andra? Alla som inte gillar SD är vänstermuppar? Din tolkning av världen är "verkligheten", enkelt och greit?

Du missar ju min poäng helt. Men ja, om man vill visa att invandrare begår brott, skriv i tråden om det då. Skriv inte i varje enskild brottstråd om att "BABBAR BEGÅR MEST BROTT!!!1", då blir det ju ingen diskussion utan bara massa SDare som dunkar varandra i ryggen - ha så kul.

Nu får du faktiskt ursäkta mig men hela tråden handlar i princip just om dig...
Citera
2013-12-23, 22:02
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zala'
Vem orkar skriva ett inlägg och få fem användare som svarar att man inte håller med för att man är jude eller neger? Det är för tröttsamt.

Ja, det är olyckligt och jag vet att det händer frekvent men det är lika vanligt åt andra hållet.
Citera
2013-12-23, 22:04
Medlem
Zloths avatar
Varför drar dödsnazister ner flashbacks kvalité? Tycker det är dom som verkar intelligenta här inne.
Citera
2013-12-23, 22:07
Medlem
Vintergrisens avatar
Problemet är i mitt tycke inte åsikterna i sig utan snarare hur de framförs. Personligen tycker jag att det största irritationsmomentet är att väldigt många här på Flashback enbart tycks vara ute efter att agitera och propagera snarare än att diskutera och föra de olika trådarna framåt, men det beteendet förekommer över hela det politiska spektrumet.
Citera
2013-12-23, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Detta är jag övertygad om att det är en myt, det förekommer ytterst sällan att den kritiska sidan samlar sina resurser och spammar en tråd. Däremot har jag själv sett uppmaningar i media och på facebook om aktioner från vänstern som har exakt denna agenda.
Jag tror nog mer att det handlar om att känna sig själv bäst.
Det är ni som nyttjar dessa metoder och jag förstår att ni måste göra så med tanke på att ni i verkligheten är i grav minoritet. Vi kritiker behöver inte mobilisera eftersom vi är så många att den lilla procent som råkar vara inne fördelat över dygnet överstiger i antal er med flera gånger.
Myt och myt, jag ger dig MIN uppfattning. Värt att tillägga är att jag ser mig som ganska politiskt oberoende. Röstar blankt och läser inte någon kvällstidning (så jag inte hjärntvättad som ni gärna säger, menar jag). Men ni fortsätter sätta ett vänsterepitet på mig trots att det enda ni vet är jag inte gillar SD. Vilka är vänstermuppar? Alla förutom er helt enkelt?

Citat:
Vem orkar skriva ett inlägg och få fem användare som svarar att man inte håller med för att man är jude eller neger? Det är för tröttsamt.
Sant.

Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Nu får du faktiskt ursäkta mig men hela tråden handlar i princip just om dig...
Utveckla gärna.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Problemet är i mitt tycke inte åsikterna i sig utan snarare hur de framförs. Personligen tycker jag att det största irritationsmomentet är att väldigt många här på Flashback enbart tycks vara ute efter att agitera och propagera snarare än att diskutera och föra de olika trådarna framåt, men det beteendet förekommer över hela det politiska spektrumet.
Bra uttryckt.
Citera
2013-12-23, 22:18
Medlem
thelindgrennheros avatar
Flashback speglar verkligheten. I verkligheten är folk förbjudna att yttra åsikter som inte stämmer överens med systemets, exempelvis negativ kritik mot massinvandringen, judefrågan, homolobbyn osv.

Hade samhället inte varit så förtryckande mot oliktänkande hade inte flashback och internet i allmänhet varit fyllt med anonyma näthatare
Citera
2013-12-23, 22:23
Medlem
Sn0o0oZs avatar
JAG håller med om det mesta som TS anser, huvudgrenen av inlägget går ut på att extremhögern drar ner kvaliteten på mer än de 3 subfora som de ägnar mest tangentpillande på, sant och tragiskt.
Citera
2013-12-23, 22:31
Bannlyst
Ni kanske tycker si eller så.. men e det mest nationalister här beror det nog på att samhället e på väg på det hållet.. vi har tröttnat på blattar o all skit de tillför thats it!
Citera
2013-12-23, 22:48
Medlem
Thinkingagains avatar
Jag vill tillägga att jag inte ansett att vänsterextrema är mycket intelligentare än högerextrema någonstans. I många inlägg ser jag människor skylla ifrån sig på vänsterextrema, vilket påvisar lite det jag sagt innan. Vänsterextrema är inte heller speciellt vettiga och ofta kan de dra ner diskussionen, men högersidan känner jag i nuläget är överrepresenterad på flashbacks forum.

Jag ser också just den argumentationsteknik jag kritiserat och exemplifierat på de kanske 2-3 första sidorna i tråden med någon MrsMagoo eller liknande, dock ännu värre och aggressivare på flera håll än hen.

Jag ser också en del uppleva det som att jag säger att alla högerextrema och alla SD:are drar ner debatten. Absolut inte, det finns en del som för sig sansat och diskuterar väl och sansat, men många gör inte det. Det gäller också högersidans opponenter, men de är inte överrepresenterade på FB som högern är. Som någon nämnde tidigare saknar vi till stor del feminister och vänsterradikala som gör väsen av sig i lika stor utsträckning som den längre utsträckta högern.

Vissa kritiserar också att jag kallar SD för extremhöger. Jag är väl medveten om att SD är på papperet på väg mot att bli lika socialliberalt som de övriga partierna, men partiet genomsyras fortfarande, som ni vet, av mängder av folk med rasister och främlingsfientlighet ända upp till toppen.
Citera
2013-12-23, 22:48
Medlem
raxmouses avatar
Ja, ryggdunkarmaffian drar ner kvalitén och har ingen som helst vilja att ändra sin åsikt. Förstår inte riktigt poängen med att hänga på ett diskussionsforum då, men men.

Citat:

Varför låter du epiteter påverka? Skit i det!

Citat:
Ursprungligen postat av joejjeman
Ni kanske tycker si eller så.. men e det mest nationalister här beror det nog på att samhället e på väg på det hållet.. vi har tröttnat på blattar o all skit de tillför thats it!

Problemen är mycket intressantare och får ett större perspektiv om man inte tittar på individnivå. Det är inte "blattar" som tillför lmycke skit, andra Människor gör det också.
Senast redigerad av raxmouse 2013-12-23 kl. 22:51.
Citera
2013-12-23, 22:54
Medlem
Zhaktahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Är rätt övertygad om att den "armada" av högerpopulister som förorenar forumet består av cirka fem användare med tio konton var
Så måste det vara, kan inte vara några av de 15% som kommer rösta SD 2014.
Citera
2013-12-23, 22:57
Medlem
kat129as avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelindgrennhero
Flashback speglar verkligheten. I verkligheten är folk förbjudna att yttra åsikter som inte stämmer överens med systemets, exempelvis negativ kritik mot massinvandringen, judefrågan, homolobbyn osv.

Hade samhället inte varit så förtryckande mot oliktänkande hade inte flashback och internet i allmänhet varit fyllt med anonyma näthatare

Har du några som helst belägg för detta? Håller med TS, min generella bild av då man diskuterar med "systemkritiker" här på forumet så hävdar de bara sin tes, och styrker dessa med värdeargument och bedrägliga argument.
Senast redigerad av kat129a 2013-12-23 kl. 23:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in