Citat:
Ursprungligen postat av
wingsawiei
Vi som hänger här på flashback och inte är högerextrema kanske borde ge oss in i debatterna lite oftare? På så sätt kan det bli lite mer nyanserat.
Själv har jag dock varken orkat eller haft tid för det.
Ja tack, det vore trevligt.
Ofta drivs debatterna av välartikulerade och pålästa invadrarkritiker med ett batteri av väl underbygd statistik från accepterade källor.
I dessa trådar efterfrågas ofta en motpol med pålästa förespråkare för invandring på nuvarande och kommande nivå.
Det finns ett par tre stycken debattörer på vänsterkanten som är bra men som skulle behöva hjälp för att nå hela vägen. Ofta fastnar de till slut i känsloargument, personangrepp och påhopp i alla fall. (se rosarosarosa som exempel, duktig och ihärdig men kommer ofta till korta)
Jag tror att det är många som med mig välkomnar argument och klarläggande av den invandringsagenda som de "10%" svenskar, som media håller om ryggen, stödjer. Inte bara för debattens skull utan med den enkla anledningen att vi faktiskt inte förstår hur ni tänker.
(Vi förstår som exempel att vi måste hjälpa människor som har det svårt i Kongo men inte varför vi inte kan hjälpa 10000 på plats istället för 100 stycken i Sverige.)
Mitt intryck är i alla fall att debattens smartskallar sitter på de invandringskritiskas sida och att våra vänner på andra flanken behöver lite intellektuellt stöd.