2013-12-23, 20:36
Medlem
StandardKamelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sudersvinet
Anledningen till att så många högerröster gör sig gällande på Flashback är att de är så många fler än de vänsteraktiva.
Och intellektuellt överlägsna i debatterna.
Vi såg i Kärrtorp under söndagen den totala mobb vänstern kunde uppbåda = cirka ett tusen kämpar inklusive 5-åriga barn.
Medan SD räknar över 600.000 sympatisörer enligt SIFO.
Att fem debattörer skulle ha tio konton var har det sagts...men det tillåter väl inte moderatorerna ?

Jag älskar det faktum att du jämför antalet demonstratörer i en Stockholmsförort med antalet som förväntas rösta i riksdagsvalet, väldigt bra jämförelse.

Citera
2013-12-23, 20:36
Medlem
Tyvärr har flera delforum blivit förstörda av sverigedemokrater. Då menar jag inte att vissa har andra åsikter än vad jag har, utan att 30 pers ska komma till varje jävla tråd och spamma om att "det var en babbe bla bla". Ofta borde det räknas som off topic tycker jag.

Tänker på t.ex. brott, politik etc.
Citera
2013-12-23, 20:40
Medlem
El Capitanos avatar
Angående lågintellektuella och känsloargument kommer det i huvudsak från pk och vänsterfigurer. Ofta brukar det vara vissa enskila användare som drar trådar off topic genom att aldrig kunna diskutera sakligt och seriöst. Istället är det enorma mängder känsloargument helt utanför ämnet. Jag tycker "högerdebattörer" generellt är duktiga med att använda fakta/statistik och referenser. Något som är förutsättningen för en seriös debatt.

Jag kan bara beklaga att vänstersidan inte kan uppbåda nästan någon vettig debattör - åtminstone inte vad jag stött på - jag skulle hemskt gärna debattera med en, som diskuterar sakligt, bemöter fakta och statistik med konkret fakta på samma sätt snarare än "värdegrunder" och ren pajkastning. Om invandring t.ex. är en plusaffär så skulle jag vilja att man visar det med fakta, och argumenterar övertygande för sin sak. Om det inte är det, så ska man vara hederlig nog att erkänna det.
Citera
2013-12-23, 20:43
Medlem
Om TS vill diskutera sina liberala/vänsterinriktade åsikter kan han göra det ute i verkligheten. Det kan inte vi. Flashback svämmar över av nationalister därför att det är det enda stället vi KAN diskutera sånt utan att förlora släkt, vänner och jobb. Klaga inte på flashbackarna, klaga på samhället som omöjliggjort för oss att diskutera någon annanstans.

Osakliga känsloargument ska givetvis bekämpas. Det är dock knappast något typiskt för högern/nationalister/sverigedemokrater. Se på alla dessa "dina siffror är arabiska, din demokrati är grekisk..."-inlägg på t.ex. Facebook. Ett tydligt exempel på hur raljant, osaklig och odeduktiv vänstern kan vara. Idioter finns det alltså gott om i alla led.
Citera
2013-12-23, 20:43
Medlem
soapmasters avatar
Hur många gnälltrådar har det dykt upp i Aktuella ämnen den senaste tiden? Börjar bli tröttsamt. Känsloargment kommer snarare från vänstern, inte de "högerextrema". Vad vill ni ska göras? Ska man även på flashback börja radera vissa inlägg bara för de inte är av rätt åsikt?

Flashbacks gnäll community - hur den drar ner flashbacks kvalité.

Flashback har förövrigt aldrig varit större, så att man skulle börja ge efter pga några gnällspikar bör vara högt osannolikt.
Senast redigerad av soapmaster 2013-12-23 kl. 20:47.
Citera
2013-12-23, 20:47
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Flashback har extremt många användare som diskuterar en mängd olika saker inom olika områden, men ser man på vilka forum som besöks mest och vilka som har flest aktuella ämnen hamnar Aktuella Brott och Kriminalfall, Censur & Yttrandefrihet och Integration och Invandring i toppen (tillsammans med några andra). Det är här som högerextrema, allt ifrån SD:are till renodlade nazister sprider sitt hat och skapar sig inbillningen att de med samma åsikter som de själva är fler än vad de faktiskt är, eftersom alla likasinnade samlas här.

En del av dessa är intellektuella och det går att föra en vettig diskussion med. De flesta drar dock deduktiva slutsatser utifrån felaktiga premisser då de är alldeles för obildade för att föra en politisk debatt på en tillräcklig nivå, och de fylls med hat och argument som går ihop med deras känslor. Detta drar givetvis ned kvalitén på Flashback som ett community, och det börjar alltmer likna kommentarflödet på avpixlat. Tyvärr tror jag detta är omöjligt att förhindra, eftersom man ger alla lika stora chanser att yttra sig med möjligheten att vara anonym.

Det är på Flashback de gömmer sig och klagar, det här är det närmaste många vågar komma till den absoluta verkliga debatten. Många vågar kanske inte stå för sina åsikter och hittar likasinnade bakom skärmen. Jag vet att det låter som en klyscha, och anonymiteten kanske inte helt står i fokus till varför de söker sig hit, men det är helt klart en del av det.

Jag vet att man bara kan titta åt andra hållet för denna lågintellektuella högerextremism och rasism på forumet. Jag vill dock påstå att ju större det växer sig, desto mer drar det ner den allmänna diskussionsnivån på hela Flashback med känsloargument och andra låga påhopp för att vinna en debatt, eftersom de blir allt aktivare och söker sig till andra forum samtidigt på hemsidan. Håller ni med mig?

Samtidigt vill jag också påstå att de har förmågan att växa sig starkare här. De lär sig av varandra och hittar argument, samtidigt som de hetsar varandra fulla med hat. Detta är givetvis också en sida, kanske borde Hets mot folkgruppslagen bli striktare på FB? Har sett mängder med hatfulla kommentarer där användarna gång på gång smutskastar andra människor för deras etnicitet o.s.v. utan några som helst påföljder.

Jag vet inte riktigt var jag vill komma med det här, vill mest se om folk håller med mig.
Mmmm…. Visst kan det vara jobbigt med dominansen hos den icketänkande majoriteten av avskumshögern, men ett större problem är på sätt och vis att vissa politiska röster ehuru starka i samhället i stort, nästan är helt tysta på Flashback - det rör sig främst om alliansanhängare och feminister. Sossar finns några, men inte särskillt många, och yttersta vänstern som ju ibland ger avtryck i samhället är också påfallande tysta.
Citera
2013-12-23, 20:57
Medlem
Nästan alla trådar på "aktuella ämnen" förpestas numer på ett eller annat vis av diverse rasister och annat wt-pack. Som tidigare frekvent besökare av aktuella ämnen har jag därför börjat söka mig mer och mer bort till mer specifika ämnen och trådar jag är intresserad av. Snabbt märker man att så fort man kommer bort lite från de allra mest populära trådarna, I&I och aktuella brott etc. så slipper man de flesta rasisterna.
Citera
2013-12-23, 21:07
Medlem
H8erfisternators avatar
Är det inte så att högerextrema åsikter blir censurerade varje dag i liberala diskussionsgrupper över internet, förutom på flashback?

På bara några dagar kan vissa trådar som talar för Sverigedemokraterna få över 400 000 visningar'

Jag påstår att vänsterextremism är en liten skara människor, men de vrålar högst, och många tidningar har kommunism som värdegrund.
Citera
2013-12-23, 21:17
Medlem
SilentVictorys avatar
Det är såhär det blir samhället när debattklimatet är riktat åt endast ett håll.

Du hittar inga liknande forum för varken Norge, Danmark eller t.ex Finland.
Av den enkla anledningen att du kan diskutera invandringen och dess kostnader och problem utan någon risk att förlora både jobb och bli utesluten ur diverse föreningar.

Det är liksom inte värt att spatsera ut på torget och deklarera sina åsikter högt när man riskera att förlora hela sitt levebröd. Skulle du själv gjort det TS?

Det handlar inte om att våga stå upp för sina åsikter eller inte, det handlar om att man inte vill förlora det man kämpat för.

Du risker även att bli uthängd med både bild, adress och få ditt privatliv upplagt på diverse sajter som granskar oliktänkande. Precis såhär fungerade det under DDR och Stasi.

Så lägg ner ditt snack om att folk är för fega för att stå upp för sina åsikter.

Flashback är i princip enda stället där dessa frågor går att diskutera utan repressalier, givetvis samlas då folk här som vill just diskutera detta.
Passar det dig inte så är det ingen som kommer att sörja om du väljer att lämna Flashback.
Citera
2013-12-23, 21:18
Medlem
Jag tycker tvärtom att det är flashbacks vänster/mångkulturförespråkare som drar ner varje debatt. När en sådan individ ska ge sig in i leken blir det oftast svepande och nedlåtande kommentarer om i synnerhet SDs väljare. Förolämpningarna är så enformiga att man nästan tror att det är någon "kamrat" som skickar mail till sina underhuggare hur de ska paja en debatt. "Ta av er offerkoftan", "titta här, SD är så jääävla korkade" etc. är vanliga "argument" som genast tar intressanta diskussioner till sandlådenivå.

Att högerextrema och SDs sympatisörer samlas här är inte så konstigt då det inte finns så många platser att ventilera eller skapa opinion. Om ni tycker det är frustrerande så är det ingenting emot de megafoner ni (antirasister eller vad ni vill titulera er) har genom all massmedia som dag ut och in oemotsagda får basunera ut sitt budskap, det om något skapar frustration.

Annars håller jag med om att en sansad diskussion gynnar alla men det måste gälla ömsesidigt.
Citera
2013-12-23, 21:21
Medlem
H8erfisternators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentVictory
Det är såhär det blir samhället när debattklimatet är riktat åt endast ett håll.

Du hittar inga liknande forum för varken Norge, Danmark eller t.ex Finland.
Av den enkla anledningen att du kan diskutera invandringen och dess kostnader och problem utan någon risk att förlora både jobb och bli utesluten ur diverse föreningar.

Det är liksom inte värt att spatsera ut på torget och deklarera sina åsikter högt när man riskera att förlora hela sitt levebröd. Skulle du själv gjort det TS?

Det handlar inte om att våga stå upp för sina åsikter eller inte, det handlar om att man inte vill förlora det man kämpat för.

Du risker även att bli uthängd med både bild, adress och få ditt privatliv upplagt på diverse sajter som granskar oliktänkande. Precis såhär fungerade det under DDR och Stasi.

Så lägg ner ditt snack om att folk är för fega för att stå upp för sina åsikter.

Flashback är i princip enda stället där dessa frågor går att diskutera utan repressalier, givetvis samlas då folk här som vill just diskutera detta.
Passar det dig inte så är det ingen som kommer att sörja om du väljer att lämna Flashback.

Precis, i Norge blir man inte mordhotad, eller av med jobbet om man har högeråsikter, ej heller blir man straffad av det. Man tar det som vuxna människor och pratar om det, antingen kommer de hålla med dig likt åsikterna om mesmör, eller så kommer de säga "nej fy fan" precis som de skulle ha sagt om palt.
Citera
2013-12-23, 21:22
Medlem
NoEasyWayOuts avatar
TS det kan inte vara så att Sveriges invandringspolitik faktiskt är extrem och helt åt helvete?

Ca. 10% röstar på SD. Om man ser till unga män 18-35 så är den siffran förmodligen 30%. Den demografiska gruppen som troligtvis är mest frekventa besökare av forumet.

Så där har du svaret till de "obehagliga" åsikterna på flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in