Citat:
Ursprungligen postat av
Jumalauta
Det du anger är inte bevis för att Åsa har någon delaktighet i brotten, däremot visar det att hon rent teoretiskt skulle kunna ha det. Men det finns väl ingen anledning att tro att personerna kring ML inte utretts under förundersökningen. Att Åsa inte delgivits misstanke om brott får tolkas som att hon inte är särskilt insyltad. Tråden verkar ha influerats kraftigt av Göran Lambertz sätt att se på skuld och sedan har den tagit några steg till.
Din av mig fetade mening innehåller inget avslutande frågetecken, men jag väljer ändå att skriva:
-"Jo, det gör det -åtminstone vad gäller graden av noggrannhet, "hårdhet" i förhörsmetodik etc."
Alltså det som 'Skidaddle', vad gäller kvinnor, beskrivit som att man från utredningssidan (polis/åkl) "softar".
Jag frågar till och med
varför vi skall tro att allt utredande/granskande har skötts exemplariskt!
Det är klart att i de bästa av världar, så sker det inga väsentliga missar i t ex
den utredande förundersökningen innan åtal väcks, så det är precis därför som Sture Bergwall nyligen friades från misstanken om att ha mördat Charles Zelmanovits.
Alltså alla världar är inte perfekta. Alla åklagare/poliser är inte heller perfekta.
Jag tror att åklagare inte är mer än människor och att de skulle kunna huka sig litet ibland.
Kanske för att det är en kvinna? -Som 'Skidaddle' var inne på.
Kanske för att det är en vacker kvinna? -Som dessutom är en jätterikskändis och Sveriges i stugorna allra mest kända folkbilderska.
Jag är rädd för att sådant har skett mer än en gång.
Varför får jag en känsla av att det i tråden finns tydliga tecken på just
softism..?
Noli me tangere-tecken också..
'Super-Teflon' kan inte nog hyllas för sitt gräveri när det gäller kvittoblocket från Esselte!
Fortfarande dyker det alltså upp tecken i skyn och som tyder på att Åsa är syltig som synden.
Att jag skrev att hon bör hyllas för sin
stand-by-your-man-attityd beror på att jag anser att hon efter mordbrandsdomen hade en chans att ta avstånd från ML och att hon därigenom kunde räddat åtminstone något av sitt rökskadade varumärke.
Hon valde att stå kvar vid sin oskyldigt dömde rationelle sambo/kollega.
Det krävs litet stake för det.