2013-12-23, 18:07
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnieL
Pratar man gott om Flashbacks Forum eller nämner att man brukar läsa runt här riskerar man att bli socialt förknippad med rasism, nazism hat och knark.

För det är ju det enda som finns på detta forum, hat och döds-knarkar-nazister (ironi)

Tragiskt att folk ej kan vara mer källkritiska, visst det finns mycket hat här på forumet men det utgör väl inte så stor del?
Flashback är mer än så, finns mycket nyttig läsning här
Det är det jag påstår att det gör, att diskussioner om rasism, nazism, hat och knark har en dominerande plats på FB forum.
Citera
2013-12-23, 18:14
Medlem
MentalIstids avatar
Granskar vi inte källor, och om vi inte klarar av att föra en politisk debatt utan att hamna i smutskastning så är vi dömda att misslyckas. För vi har väl alla samma mål? Ett bra Svergie, eller?
Citera
2013-12-23, 18:14
Medlem
DaSnieLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Det är det jag påstår att det gör, att diskussioner om rasism, nazism, hat och knark har en dominerande plats på FB forum.

Verkligen?
Är det inte så att det är sådant som uppmärksammas mest bara?
men det är kanske någon som vill räkna trådar, inlägg som är hat, kontra allt som inte är hat?

Men om man ser till "Aktuella Ämnen", är verkligen det mest hat?
Eller "Nya Ämnen" och "Nya Inlägg" ?
Är hat det dominerande ämnet, tror inte det.
Citera
2013-12-23, 18:15
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Kunde varit en intressant diskussion detta, men tyvärr slutar den med pajkastning redan i trådstarten:

(Förtydligande: Sverigedemokraterna/sverigedemokrater är inte per definition högerextremister)
Nej, det håller jag med om, men de ligger rätt långt ut på höger sida trots allt. Dessutom vet vi ju att många med just de åsikter jag pratar om röstar på SD. De kan t.o.m. vara högt uppsatta politiker, så att SD genomsyras av rasistiska åsikter ända upp till toppen även om de inte officiellt står för det har vi båda bevittnat tydligt de senaste åren.
Citera
2013-12-23, 18:18
Medlem
ytterliggare en sån här gnälltråd. Om man inte klarar av att diskutera på en hög såväl som låg nivå kanske man inte bör ägna sig åt diskussion.

Synpunkter på "kvaliteten" är alltid så jävla ointressant. Här råder yttrandefrihet, passar det inte – Dra.
Citera
2013-12-23, 18:20
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaSnieL
Verkligen?
Är det inte så att det är sådant som uppmärksammas mest bara?
men det är kanske någon som vill räkna trådar, inlägg som är hat, kontra allt som inte är hat?

Men om man ser till "Aktuella Ämnen", är verkligen det mest hat?
Eller "Nya Ämnen" och "Nya Inlägg" ?
Är hat det dominerande ämnet, tror inte det.
Blir man inte dominerande om man uppmärksammas mest?

Hat var kanske inte det bästa exemplet, men det var du som nämnde det först. Hatet är ju dock sammanlänkat med de andra och ligger subtilt i åsikterna.
Citera
2013-12-23, 18:20
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Äh vadå ska det inte vara dödsknarkarnazist-forumet längre asså! Jag har inga problem med vilka extremister som hänger här så länge de följer reglerna faktiskt! Det tycker jag är rättvist! Du har inte funderat på att dra till familjeliv om du ogillar högerextremister då?
Citera
2013-12-23, 18:22
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyngstad
ytterliggare en sån här gnälltråd. Om man inte klarar av att diskutera på en hög såväl som låg nivå kanske man inte bör ägna sig åt diskussion.

Synpunkter på "kvaliteten" är alltid så jävla ointressant. Här råder yttrandefrihet, passar det inte – Dra.
Varför är den ointressant? Vi måste ju ändå hålla en viss nivå på diskussionen om det ska leda någon vart. Gör vi inte det kan vi ju lika gärna stå och skrika på varandra tills någon smäller till den andra, men å andra sidan är det just det många extremister (på båda sidor) vill.
Citera
2013-12-23, 18:23
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Äh vadå ska det inte vara dödsknarkarnazist-forumet längre asså! Jag har inga problem med vilka extremister som hänger här så länge de följer reglerna faktiskt! Det tycker jag är rättvist! Du har inte funderat på att dra till familjeliv om du ogillar högerextremister då?
Haha, nej. Jag finner det ändå intressant på något sätt, och just därför vill jag diskutera det. Jag gnäller inte riktigt; visst är det synd att diskussionen är på en låg nivå, men jag är ändå intresserad av att kartlägga hela fenomenet på något sätt.
Citera
2013-12-23, 18:38
Medlem
Zarfots avatar
Håller inte med TS till hundra, men det ligger ändå något i att debattklimatet påverkar Flashback negativt. Jag tycker själv att Flashback till största del är ett fantastiskt forum, men när andra "icke flashbackare" ser att man sitter här en hel del kommenteras det ofta att det är skumt forum. Dessa människor har i regel ingen egentlig koll på forumet, men tack vare de tjommar som håller till här och ofta syns i de mest populära trådarna har de fått en negativ bild av Flashback.
Citera
2013-12-23, 18:40
Medlem
Thinkingagains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zarfot
Håller inte med TS till hundra, men det ligger ändå något i att debattklimatet påverkar Flashback negativt. Jag tycker själv att Flashback till största del är ett fantastiskt forum, men när andra "icke flashbackare" ser att man sitter här en hel del kommenteras det ofta att det är skumt forum. Dessa människor har i regel ingen egentlig koll på forumet, men tack vare de tjommar som håller till här och ofta syns i de mest populära trådarna har de fått en negativ bild av Flashback.
Det skapas en tragisk stereotyp kring vad en flashbackare är, det håller jag helt med dig om.
Citera
2013-12-23, 18:43
Medlem
DaSnieLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thinkingagain
Blir man inte dominerande om man uppmärksammas mest?

Hat var kanske inte det bästa exemplet, men det var du som nämnde det först. Hatet är ju dock sammanlänkat med de andra och ligger subtilt i åsikterna.

Nä hat är nog lite för brett exempel för detta ämne.

ON TOPIC:
Då man har ett forum för alla tänkbara ämnen, så får man nog ta att alla tänkbara typer finns här.
Yttrandefrihet är för alla!
Naiv är den som tror att alla FBare är högerextremister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in