2013-08-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greve.Moltke
Var finns denna port? Förutom Bofinken så känner jag bara till den port som ligger vid Nodre älvbrons anslutning på Hisingssidan (syns från E6:an när man kommer norrifrån och precis kommit över till Hisingen) och är ju inte samma berg även om dom ligger i närheten av varandra.

Hej,

Nej, precis. Det är inte samma port men de ligger i närheten av varandra. Denna ligger borta i Rödbo och om du åker från E6 på Kongahällavägen så ligger den efter Bofinken. Finns en tydlig beskrivning i Göteborgstråden som viewfinder skrev om.
Citera
2013-08-08, 23:09
Medlem
RoughsTowers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Hej,

Nej, precis. Det är inte samma port men de ligger i närheten av varandra. Denna ligger borta i Rödbo och om du åker från E6 på Kongahällavägen så ligger den efter Bofinken. Finns en tydlig beskrivning i Göteborgstråden som viewfinder skrev om.

Den som syns från motorvägen är avloppstunneln från Kungälv till Ryaverken.
Citera
2013-08-09, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RoughsTower
Den som syns från motorvägen är avloppstunneln från Kungälv till Ryaverken.

Så det är med stor sannolikhet ingångar till samma tunnel då.
Citera
2013-09-07, 22:43
Medlem
Var förbi Bofinken igen för att ta mig en titt på den bakre porten till Bofinken. Man kan ju säga så mycket att om man inte vet var man ska leta så hittar man den inte. Riktigt väl gömd.

En liten dörr bara. Inte stor port som huvudingången.

Jag var även uppe vid masten. Där fanns något fundament med en bultad lucka på. Bredvid ett hål i marken som såg ut som en gammal gång fylld med sten.. Har det varit någon nödutgång på hjässan som fyllts igen?

(Glömde helt att fota fundamentet... Idiot som man är).
Citera
2013-12-23, 16:38
Medlem
FarbrorKruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsifnori
Var förbi Bofinken igen för att ta mig en titt på den bakre porten till Bofinken. Man kan ju säga så mycket att om man inte vet var man ska leta så hittar man den inte. Riktigt väl gömd.

En liten dörr bara. Inte stor port som huvudingången.

Jag var även uppe vid masten. Där fanns något fundament med en bultad lucka på. Bredvid ett hål i marken som såg ut som en gammal gång fylld med sten.. Har det varit någon nödutgång på hjässan som fyllts igen?

(Glömde helt att fota fundamentet... Idiot som man är).

Jasså ... Finns det en bakre port också? Var och besökte Bofinken för ett par dagar sedan, synd att man inte visste det då. Måste ju vart riktigt gömd då jag sprang runt och kikade på stället... Det fundamentet du pratar om tror jag också vart någon nödutgång, men inte säker. Vore visserligen konstigt att de skulle bulta fast en nödutgång. Har säkert ett par bilder liggandes på detta fundament, lägger upp om så önskas
Citera
2013-12-23, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorKrut
Jasså ... Finns det en bakre port också? Var och besökte Bofinken för ett par dagar sedan, synd att man inte visste det då. Måste ju vart riktigt gömd då jag sprang runt och kikade på stället... Det fundamentet du pratar om tror jag också vart någon nödutgång, men inte säker. Vore visserligen konstigt att de skulle bulta fast en nödutgång. Har säkert ett par bilder liggandes på detta fundament, lägger upp om så önskas

Japp, bakdörren från tryckvågstunneln. Man kan bli blöt i mörkret...
Citera
2014-06-17, 22:57
Medlem
Kommer man in?
Citera
2014-06-18, 00:05
Medlem
Grishnacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loosy
Kommer man in?

Ja med nyckel

http://www.ruinturist.se/galleries/ledningscentralen/
Citera
2014-06-18, 00:26
Medlem
LINK82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loosy
Kommer man in?

Säger som Grishnac, med nycklar eller rätt kontakter.

Uttern - https://www.flickr.com/photos/gbgunderground/sets/72157643850748823/
Citera
2014-06-18, 23:53
Medlem
Fina bilder, tack!
Citera
2014-11-30, 17:21
Medlem
Grishnacs avatar
Så efter ett antal år av väntan så var det dags att få krypa in i den omtalade HC Uttern/Spoven.

Dom som följt UE forumet vet vad det är och här finns en rapport för den nyfikne:

http://www.ruinturist.se/galleries/Uttern/
Citera
2014-11-30, 21:01
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grishnac
Så efter ett antal år av väntan så var det dags att få krypa in i den omtalade HC Uttern/Spoven.
Dom som följt UE forumet vet vad det är och här finns en rapport för den nyfikne:
http://www.ruinturist.se/galleries/Uttern/

Vet inte vilken väg du tog om du behövde krypa...
Bra att du inte lägger ut bilder på aktiv utrustning (om du hittade den), det är onödigt.

Stället är så stort att varje gång man är där hittar man nya grejer, en del av det du fotat har jag inte sett, intressant. Kanske dags att uppdatera ditt tidigare inlägg....

(FB) UE i Göteborg (Sammanfogade trådar)

/capmac
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in