2013-12-23, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Nej, det kan jag inte. Det går alltid att urskilja unika moment i varje mordfall, men trots det löses enkla mord mellan partners/expartners på mycket kortare tid.

Intressant att du tog upp det där med att kroppen saknades. Om polisen inte hade låst in sig på FS och sökt i Brobacka hade sökområdet i Spekeröd kunnat utökas. Det tog MPS två-tre timmar att hitta kroppen.

Eftersom polisen redan sökt i Brobacka slapp MP göra det. De kompletterade varandras sökinsatser.
Tycker du det är bra att Marina hittades? Det verkar inte så.
Citera
2013-12-23, 11:46
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Då ser jag det som att han "spelade" i förhöret. Kanske t.o.m. ljög.
Ljög om att han kände till master när han själv drog upp det? Det ser inte jag det som.
Citera
2013-12-23, 11:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom polisen redan sökt i Brobacka slapp MP göra det. De kompletterade varandras sökinsatser.
Tycker du det är bra att Marina hittades? Det verkar inte så.
Hade polisen sökt lite mer i Spekeröd hade inte MPS behövt söka alls.

Jo, synd att det inte skedde tidigare.
Citera
2013-12-23, 11:50
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Då var ditt påstående: "- I normalfallet hade han dömts för länge sedan." taget ur luften då. Visst gjorde MPS en fantastisk insats. All heder åt Peder. Kan du tänka dig att styrka det här med sms:ets innehåll. Det borde vara en smal sak att ladda upp anonymt och på så sätt visa att sms:et inte var taget helt ur luften, det också.

Tror inte den möjligheten finns att just sms-listan kan laddas upp eller beläggas- Det ser klent ut på den fronten.
Citera
2013-12-23, 11:50
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det var MGM som LJ såg vid rastplatsen, går dessa tider ihop?
Dessutom så borde ju hela resan väl tagit mer än 20 minuter från dödsfallet tills det att kroppen dumpades och då hade dödslukten redan börjat avsöndras.

Båda bilarna blev ju kollade med likhund, visserligen missade de blodfläck och annat men om nu något av fordonet använts så borde hunden ha markerat, jämför med Bodenfallet, där fick hunden vittring i KJ,s bil direkt.

Hade någon bil dragkrok och fanns det någon släpkärra att tillgå?
Senast redigerad av Reimer 2013-12-23 kl. 11:56.
Citera
2013-12-23, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Han flyttade inte in efter dag 1. Jag hade pojkvän i början när vi träffades.

Fetat: de där tänker jag inte ens svara på. För dessa frågor visar bara att du inte har en aning om vad anstalten.nu är för någonting.
Men..
Ok, jag visste inte vad "anstalten" var för något, trodde det var ett Community för kriminella,
Men spela roll..
Jag undrar ändå vad du tänkte när du
1, träffade honom
2, lät honom flytta in
3, vågar sova med honom bredvid

Om han inte flyttade in dag 1,
När flyttade han in?
Var sov han under tiden?
Vilket datum var det nu igen när han kom till dig med bussen, då ni sågs första gången?

Jag skriver inte det här för att vara taskig utan jag undrar verkligen.
Vad fick dig att falla för honom?
Citera
2013-12-23, 11:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Då var ditt påstående: "- I normalfallet hade han dömts för länge sedan." taget ur luften då. Visst gjorde MPS en fantastisk insats. All heder åt Peder. Kan du tänka dig att styrka det här med sms:ets innehåll. Det borde vara en smal sak att ladda upp anonymt och på så sätt visa att sms:et inte var taget helt ur luften, det också.
I normalfallet hade FS dömts för länge sedan, det motiverade jag. Om du menar SMS 29 juli, så finns det i en offentlig handling hos HR. Du kan ladda upp själv.
Citera
2013-12-23, 11:54
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Tror inte den möjligheten finns att just sms-listan kan laddas upp eller beläggas- Det ser klent ut på den fronten.
Det här fallet har rymt så många lögner redan, här har Q ett strålande tillfälle att styrka sin trovärdighet. Jag ser fram mot svaret. Även ett ickesvar är ett svar.
Citera
2013-12-23, 11:55
Medlem
MrsMagoos avatar
Aktbilagan 96 va inte sekretessprövad utan det görs just nu.- Den va inte heller scannad.
Så den kommer säkert upp så småningom i tråden. Och då ska vi se på följande.

Aktb 95
Kompletterande bevisuppgift i mål B 4577-13
I bifogat tilläggsprotokoll intaget protokoll över mobiltelefonundersökning med lista över raderade SMS från Fredrik Svenssons mobiltelefon åberopas och då särskilt SMS 2010-07-29 från Marina Johanssons telefon och SMS 2010-07-07 angående fordonsfråga.
Urban Svenkvist

Citat:
Det här fallet har rymt så många lögner redan, här har Q ett strålande tillfälle att styrka sin trovärdighet. Jag ser fram mot svaret. Även ett ickesvar är ett svar.

Ja, men det blir nog svårt att styrka detta. Som du ser så är den inte prövad utan prövas just nu. Så ja, det saknas en del underlag kan man säga. Möjligt att uppgifterna är muntliga.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-23 kl. 11:59.
Citera
2013-12-23, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Som jag sa spelar det inte någon roll. Däremot att dom här två har sysslat med sadosex.
Och det tror jag mycket på faktiskt. Jag förstår om han ljugit dig full med skit, men om man funderar lite så är det nog väldigt troligt. Eller högst sannolikt att dom lekt sadosex.

Jag har aldrig tänkt den tanken innan, men tänk om FS och Marina hade lite pisksex den där dagen, precis som FS sa.
Kanske han inte presterade och att straffet han fick var så pass förnedrande att han kände sig tvungen att döda henne, för att därefter ta ur mun-bollen.

Denna teori blev lite troligare nu när vi vet att även FS ägnade sig åt sådana lekar.
Citera
2013-12-23, 12:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Jag har aldrig tänkt den tanken innan, men tänk om FS och Marina hade lite pisksex den där dagen, precis som FS sa.
Kanske han inte presterade och att straffet han fick var så pass förnedrande att han kände sig tvungen att döda henne, för att därefter ta ur mun-bollen.

Denna teori blev lite troligare nu när vi vet att även FS ägnade sig åt sådana lekar.

Självklart öppnar det för teorier och minskar samtidigt andra alternativa masochister.
Det behövdes som sagt inte för hon och Fredrik hade sadosex. Det kanske inte va lika intressant längre med alla smygkontakter osv.
Citera
2013-12-23, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Hade polisen sökt lite mer i Spekeröd hade inte MPS behövt söka alls.

Jo, synd att det inte skedde tidigare.

Det är så lätt att vara efterklok. Fråga FS om sms:et t.ex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in