2013-12-23, 11:00
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Jag tror att det finns en möjlighet faktiskt eftersom kedjan runt halsen är den samma som Fredrik har på andra bilder, men det har ingen stor betydelse. Det räcker att Marina sagt att dom hade sadosex.

Det kanske du inte visste?

Tro vad du vill. Du har fel hur som helst, för det är inte F
Citera
2013-12-23, 11:02
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Tro vad du vill. Du har fel hur som helst, för det är inte F

Som jag sa spelar det inte någon roll. Däremot att dom här två har sysslat med sadosex.
Och det tror jag mycket på faktiskt. Jag förstår om han ljugit dig full med skit, men om man funderar lite så är det nog väldigt troligt. Eller högst sannolikt att dom lekt sadosex.
Citera
2013-12-23, 11:04
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Som jag sa spelar det inte någon roll. Däremot att dom här två har sysslat med sadosex.
Och det tror jag mycket på faktiskt. Jag förstår om han ljugit dig full med skit, men om man funderar lite så är det nog väldigt troligt. Eller högst sannolikt att dom lekt sadosex.

Vad skulle det spela för roll OM dom nu skulle gjort det då? På vilket sätt tycker du det är relevant?
Citera
2013-12-23, 11:07
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Vad skulle det spela för roll OM dom nu skulle gjort det då? På vilket sätt tycker du det är relevant?

Det är relevant eftersom man sitter och tjatar om sexkontakter och BDSM som alternativa kontakter och sexlekar som gick överstyr.
Det är väl så att hon inte behövde gå så långt för att leka sadosex. Hon hade ju Fredrik.
Så för att klargöra att han bodde där i 4 år, så har dom säkert ägnat en hel del åt detta. Och några sexkontakter som alternativa blir liksom lite väl orimliga i sig, och smygmobiler osv totalt ointressanta.

Det är inte OM Fredrik har fått pisk utan hur Fredrik fått pisk. Här ska allt fram precis som han gjort då han delat ut privata bilder, så om du inte fattar varför så gör nog andra det.
Citera
2013-12-23, 11:33
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
[--//--]Det vet jag inte, men om han är skyldig har det gått mycket bra hittills. I normalfallet hade han dömts för länge sedan.
Kan du inte ta fram några andra "normalfall" där någon dömts för mord med avsaknad av kropp.
Citera
2013-12-23, 11:39
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Kan du inte ta fram några andra "normalfall" där någon dömts för mord med avsaknad av kropp.
Nej, det kan jag inte. Det går alltid att urskilja unika moment i varje mordfall, men trots det löses enkla mord mellan partners/expartners på mycket kortare tid.

Intressant att du tog upp det där med att kroppen saknades. Om polisen inte hade låst in sig på FS och sökt i Brobacka hade sökområdet i Spekeröd kunnat utökas. Det tog MPS två-tre timmar att hitta kroppen.
Citera
2013-12-23, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Om det var MGM som LJ såg vid rastplatsen, går dessa tider ihop?
Dessutom så borde ju hela resan väl tagit mer än 20 minuter från dödsfallet tills det att kroppen dumpades och då hade dödslukten redan börjat avsöndras.

För min del känns lj:s vittnesmål inte så trovärdigt.
Han kan sett FS en natt senare, när FS eventuellt dumpade kroppen, elller inte alls.

Skulle vara kul att läsa de sista förhören kring detta.
Citera
2013-12-23, 11:43
Medlem
Citat:
Ja, eftersom han är fullt på det klara med vad det handlar om så fort det kommer upp i förhör.

Då ser jag det som att han "spelade" i förhöret. Kanske t.o.m. ljög.
Citera
Medlem
Tulpanpernillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnurra-pa-traden
Ser man på är M upptagen med annat svarar hon inte, utan skickar SMS.

FS var nog typen som slog sina frågor till transportstyrelsen direkt, inte fan väntade han.
Vad gjorde JE i Övre Röra 7/7 ?
Kommer J.E att vara vittne i HR ?
Citera
Medlem
Citat:
Han mästeridioten själv glömmer att Marinas mobil pejlades under bostaden mestadels under dagen, så ärthjärnan Fidde kanske borde förutsett detta. Och inte bara haft tur för man missat en blodpöl.

Sen tänkte han väl sig inte för då han städade mellan 2-4 augusti i det låsta sovrummet.
Eller då döskallen tog, pass, pengar, väska och inte en lämnade kläderna kvar som hon måste tagit av sig. Den sk resan som det skulle se ut som kommer sänka honom helt.
Bilen på pendeln redan 28 juli 12:50, och sms från Ålevatten under bostaden till systern och fordonsfråga`?

Ärligt talat så verkar FS inte ha känt till möjligheten att pejla mobiltelefoner förrän han målat in sig i ett hörn under förhör.

Han skickade säkert sms:et för att det skulle verka som att M tänkte stanna borta ett tag till, för att vinna tid.
Sen upptäckte han vad han gjort, lätt hänt om man är stressad och fipplar med mobiler, datorer osv under press..
Då raderade han sms:et och trodde inte någon skulle märka att det funnits.
Citera
2013-12-23, 11:45
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Kommer J.E att vara vittne i HR ?

Nej, men Fredrik och varför han gjort en fordonsfråga. Jag hoppas frågan om pisk kommer fram också, så Hanssons korthus blåser ner helt.
Visste du att Fidde va med på sadosex? Kan dom ha lekt vampyrlekar med tror du?
Citera
2013-12-23, 11:45
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Nej, det kan jag inte. Det går alltid att urskilja unika moment i varje mordfall, men trots det löses enkla mord mellan partners/expartners på mycket kortare tid.

Intressant att du tog upp det där med att kroppen saknades. Om polisen inte hade låst in sig på FS och sökt i Brobacka hade sökområdet i Spekeröd kunnat utökas. Det tog MPS två-tre timmar att hitta kroppen.
Då var ditt påstående: "- I normalfallet hade han dömts för länge sedan." taget ur luften då. Visst gjorde MPS en fantastisk insats. All heder åt Peder. Kan du tänka dig att styrka det här med sms:ets innehåll. Det borde vara en smal sak att ladda upp anonymt och på så sätt visa att sms:et inte var taget helt ur luften, det också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in