2013-12-22, 21:22
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Det är givetvis olyckligt. Kikar igenom hela sändningen just nu och det är uppenbart att stämningen blir mer och mer extrem ju längre tiden lider. Men det är heller inte så konstigt när varje artist tar ut svängarna mer än den förra i sitt ogillande mot SD. Till slut övergår det till rent häckel och hat. Inget konstigt, för det är så människor gör och vi hade sett exakt samma sak om det vore en nationalistisk manifestation utan tydliga gränser för vad som får sägas.

Nej, stämningen blev inte mer och mer extrem. Det var människor som talade mot SD. Det tror jag att man får göra i en demokrati. Det var också människor som talade om gemenskap, om tro på demokratin, om tolerans, om friheter och rättigheter med mera. Det får man också göra i en demokrati. Det fanns många olika åsikter, men alla enades i att man ville visa att rasism och nazism inte är OK. Det kan knappast vara särskilt provokativt.
Medlem
elinoelins avatar
Men demonstrerar de emot riktig rasism och nazism?
Eller är det automatiskt mot SDs väljare som vanligt?
Jag gillar inte heller rasism och nazism, men tycker det är helt ok att rösta på SD.

Man börjar verkligen tröttna på häxjakten på SDare nu.
Är det så svårt för folk att begripa att rasfrågor och invandringspolitik är två helt olika saker?
Och ja de som ogillar invandrare kommer dra sig till SD.
Men varför ska alla andra i partiet behöva stå till svars för det?

Nej jag börjar fundera på att visa mitt missnöje mot detta genom att rösta på SD själv.
Tycker det har gått för långt.
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Jag förstår ärligt talat inte var du vill komma. Du får skriva det i klartext.

Är du korkad eller spelar du bara?
Ni kör en manifestation mot hat och våld. Jag visade vilken majoritet av människor som står för hatet och våldet i samhället. Det är ju dom ni demonstrerar mot. Alltså måste ni vara rasister.
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Det är givetvis olyckligt. Kikar igenom hela sändningen just nu och det är uppenbart att stämningen blir mer och mer extrem ju längre tiden lider. Men det är heller inte så konstigt när varje artist tar ut svängarna mer än den förra i sitt ogillande mot SD. Till slut övergår det till rent häckel och hat. Inget konstigt, för det är så människor gör och vi hade sett exakt samma sak om det vore en nationalistisk manifestation utan tydliga gränser för vad som får sägas.

Det har blivit en tävling, den som hatar SD mest inom etablissemanget vinner. Förmodligen såg många svenskar igenom detta hat och tog avstånd. Förhoppningsvis får vi även se en del nya SD-medlemmar
2013-12-22, 21:24
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Nej, stämningen blev inte mer och mer extrem. Det var människor som talade mot SD. Det tror jag att man får göra i en demokrati. Det var också människor som talade om gemenskap, om tro på demokratin, om tolerans, om friheter och rättigheter med mera. Det får man också göra i en demokrati. Det fanns många olika åsikter, men alla enades i att man ville visa att rasism och nazism inte är OK. Det kan knappast vara särskilt provokativt.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

"Han glömde berätta att en 34-årig ledare från Revolutionära fronten misstänks för dråpförsök vid samma demonstration.

Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om "Jimmie Åkesson - skicka grisen till slakt" och långa tal om helt andra politiska frågor fick mig till slut att förstå att jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.

Jag tror det var den största politiska och medmänskliga miss jag någonsin sett någon göra. Jag åkte linje 17 tillbaka hem, nedslagen. På ena sidan dessa vidriga nazister. Och på den andra detta hat."

Så, vad var det du sa igen?
2013-12-22, 21:24
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Faktiskt en av de vettigaste artiklar jag läst i Expressen på mycket länge:
http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

När hon skriver så, hon som brukar stå i första ledet för mångkultur och islamisering, så måste det rimligtvis ha varit ganska grovt där i Kärrtorp idag.

Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om "Jimmie Åkesson - skicka grisen till slakt" och långa tal om helt andra politiska frågor fick mig till slut att förstå att jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.
Jag tror det var den största politiska och medmänskliga miss jag någonsin sett någon göra.

Otroligt att läsa detta i Expressen idag, som krönika efter den stora "anti-nazistiska" manifestationen i Kärrtorp. Här har etablissemanget och PK-vänstern gått bort sig ganska rejält.
2013-12-22, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
Är du korkad eller spelar du bara?
Ni kör en manifestation mot hat och våld. Jag visade vilken majoritet av människor som står för hatet och våldet i samhället. Det är ju dom ni demonstrerar mot. Alltså måste ni vara rasister.

Sorry, du måste säga det rakt ut. Vilken majoritet av människor står för hatet och våldet i samhället? Sluta antyd. Säg det.

Det demonstrationen var emot var nazism och rasism i allmänhet och det nazistiska angreppet på vanliga människor, barn, barnfamiljer och pensionärer i Kärrtorp förra söndagen i synnerhet.
2013-12-22, 21:26
Medlem
ProsecutorDredds avatar
Citat:
Sorry, du måste säga det rakt ut. Vilken majoritet av människor står för hatet och våldet i samhället? Sluta antyd. Säg det.

Det demonstrationen var emot var nazism och rasism i allmänhet och det nazistiska angreppet på vanliga människor, barn, barnfamiljer och pensionärer i Kärrtorp förra söndagen i synnerhet.

Kan inte du bemöta innehållet i Expressens artikel istället....
2013-12-22, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pramus

"Han glömde berätta att en 34-årig ledare från Revolutionära fronten misstänks för dråpförsök vid samma demonstration.

Jag tror det var den största politiska och medmänskliga miss jag någonsin sett någon göra. Jag åkte linje 17 tillbaka hem, nedslagen. På ena sidan dessa vidriga nazister. Och på den andra detta hat."

Så, vad var det du sa igen?

Har redan kommenterat denna sorgliga krönika i ett annat inlägg i tråden. Krönikan är väldigt subjektiv och inte en objektiv skildring. Men det är intressant att det finns människor här på FB som nu vill använda sig av en krönika på Expressen, världens mest sverigefientliga tidning, som källa.
2013-12-22, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProsecutorDredd
Kan inte du bemöta innehållet i Expressens artikel istället....

(FB) Demonstration mot rasism Söndag 22/12 Kärrtorp IP och andra inlägg.
2013-12-22, 21:28
Medlem
ProsecutorDredds avatar
Citat:
Har redan kommenterat denna sorgliga krönika i ett annat inlägg i tråden. Krönikan är väldigt subjektiv och inte en objektiv skildring. Men det är intressant att det finns människor här på FB som nu vill använda sig av en krönika på Expressen, världens mest sverigefientliga tidning, som källa.

Underbart svar...

Tack den gav mig dagens skratt

Är inte ALLA krönikor subjektiva och väldigt beroende på vem som fattat pennan/skrivit på tangentbordet?

Och vem säger att krönikörens uppfattning skulle vara mindre sann än din?

Man kan se saker ur mer än ett perspektiv...

Men det kanske är för mycket begärt för en person som ser världen som ytterst svartvit?
2013-12-22, 21:29
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:

Om Sveriges mest Sverigefientliga tidning skriver detta, ja då är det verkligen anmärkningsvärt och värt att ta upp detta. Hatet mot SD och uppmuntran till politiskt våld måste verkligen ha varit enormt!!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in