2013-12-22, 20:54
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Jag förstår inte riktigt vad som är syftet med demonstrationen? De som är rasister kommer ju fortfarande att vara det och de som röstar på SD och liknande kommer fortfarande att göra det.

Politiskt korrekta personer har behov av att känna sig goda och det gör de när de går på dessa spektakel. Det är helt enkelt osäkra människor som försöker få en klapp på axeln av etablissemanget och höra hur duktiga de är, helt enkelt en bunt osäkra människor.
2013-12-22, 20:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
SD är ju inte rasister. SD har nolltolerans mot rasism. Följaktligen borde SD ha gått i främsta ledet och gjort denna sak till sin egen.
Med samma människor som sjunger om att mörda SD

Bara rödgröna är tillräckligt dumma. Reinfeldt och Jimmie räknade ut detta på förhand.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Bajen, AIK och Djurgården drar ju iaf in enorma skattepengar och skapar meningsfullhet åt många. Det är bra mycket mer än man kan säga om denna demo.

Tycker du ja!
Medlem
traskes avatar
Citat:
SD är ju inte rasister. SD har nolltolerans mot rasism. Följaktligen borde SD ha gått i främsta ledet och gjort denna sak till sin egen.

Skulle jag som röstar på SD varit där idag och berättat vilka jag röstar på så hade jag blivit spottad på och förmodligen sönderslagen. Undrar hur Jimmie Åkesson skulle klarat sig då?
2013-12-22, 20:56
Medlem
Ludermassignegers avatar
Fyfan vilket hjon man måste känna sig som om man går på en Demonstration mot rasism uppbackad av systemet.
2013-12-22, 20:57
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:

Vilket de knappast hade haft något problem med att göra om arrangörerna hade portat våldsbejakande extremister som AFA eller RF, men icke. Allt det här vet du förstås, men undviker att nämna. Kanske borde de övriga riksdagspartierna demonstrera tillsammans med SMR nästa gång, så länge demonstrationen i sig har en officiell paroll som de alla kan skriva under på.
2013-12-22, 20:58
Medlem
Abalams avatar
Citat:
Den andra delen, demonstrationen idag, blir extra stark eftersom den har skapat en känsla av att vinden har vänt, att vi inte accepterar hat och våld i samhället.

Men då är ni ju rasister! Alla vet vilka som belastar samhället mest på just punkterna hat och våld.
2013-12-22, 20:59
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Haha bra försök att tysta ner kritik. Du verkar lite desperat, vad är du rädd för?

Det har blivit ett jävla liv härinne på FB för att många människor visar sig vara antirasister. Vad är problemet med en demonstration mot rasism och nazism? Jag tror att det är många härinne som just nu inser att det kommer bli svårt att rekrytera mer människor till främlingsfientliga rörelser. Kanske känner man själv att man trots allt är lite lite främlingsfientlig också, och känner sig träffad och illa till mods över att så många människor ogillar ens åsikter. Men det går att ändra sig och lämna den ryggdunkande SD-sekten. När som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Med samma människor som sjunger om att mörda SD

Bara rödgröna är tillräckligt dumma. Reinfeldt och Jimmie räknade ut detta på förhand.

Det var en rad i en låt av en artist. 99,99% handlade om annat. SD kunde ju ha gjort en poäng av att vara där och nyansera debatten då. Skulle SD ta tydlig ställning mot rasism och främlingsfientlighet skulle man kanske ha en trovärdighet i såna här sammanhang. Men skulle man ta sin nolltolerans på allvar skulle ju naturligtvis partiet upphöra att acceptera.
2013-12-22, 21:01
Medlem
Blankts avatar
Vilket skämt den här demonstrationen var, massa ungar som skriker "din mamma" och "bort med SD", fyfan...Vart är detta landet påväg? Det ända jag såg där var massa hippies och vänsteraktivister. Och att man blandar in SD i detta är ju bara ännu mer patetiskt då dem har nolltolerans för nazism. Usch...
2013-12-22, 21:01
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alibjorn
Jag vet inte om du var där?

Själv var jag där och hörde ingen säga att någon sd:are skulle mördas?

Stämmer verkligen det?

1:43:00

http://www.svtplay.se/video/1692961/extra-pa-webben-fran-karrtorp

Citat:
Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om "Jimmie Åkesson - skicka grisen till slakt..."

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

EDIT: Artisten Stebbe Staxx som är med i Kartellen har tidigare framfört hot inte bara mot Åkesson utan även Åkessons mamma. Ganska grova grejer bör tilläggas.
2013-12-22, 21:02
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Politiskt korrekta personer har behov av att känna sig goda och det gör de när de går på dessa spektakel. Det är helt enkelt osäkra människor som försöker få en klapp på axeln av etablissemanget och höra hur duktiga de är, helt enkelt en bunt osäkra människor.

Och oPolitiskt korrekta personer har behov av att känna sig arga och bittra framför datorskärmen för att de inte själva kan annat än känna sig bittra och misslyckade och sparka neråt. Det är helt enkelt osäkra människor som försöker få en klapp på axeln av andra bittra män och höra de inte ensamma, helt enkelt en bunt osäkra män.

Fast jag ska nog erkänna att ni gör mitt liv lite bättre - känner mig lite mer lyckad tack vare er
2013-12-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Demonstrationen "kapades" inte av vänstern. Den arrangerades av vänstern. Liberalerna visste detta men brydde sig inte eftersom budskapet om hat och våld mot nazism, nationalism och t.o.m SD ändå lockade så mycket.
Jaså? Det är ju i så fall än märkligare! Är detta vad vänstern således står för? Har någon vänsterpartist (eller liknande) fördömt eller alls kommenterat de antidemokratiska yttranden vi kan läsa om i tråden?

Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Helvete vilken samling kränkta rasister. Vad sägs om att lägga ner den här energin på att skaffa ett jobb eller plugga er till en hjärna?
Du har aldrig läst någonting djupare än Fantomen, så knip käft

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in