2013-12-22, 20:46
Medlem
traskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
Ja, och krig är fred, frihet är slaveri och okunskap är styrka.

Inget av det du skriver är sant och resten är ren spekulation, så det är klart att du inte får något att gå ihop. Det var en demonstration som började som en manifestation mot nazistiskt klotter i Kärrtorp. De två kvinnor, helt vanliga sådana, som satte igång den manifestationen talade naturligtvis idag och gav bakgrunden till det som hände. Det är vanliga människor som engagerar sig nu, mot rasism och nazism. Jag förstår inte varför det är ett problem om man inte själv är rasist eller nazist.

Och du, håll en trevligare ton tack.

Problemet är ju att ni kallar de som röstar på SD för rasister eller vänta nu. Det ordet har ju tappat all kraft, det är ju nazister som gäller nuförtiden.
2013-12-22, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FYRB
Bajen, AIK eller Djurgården.. Vi brukar ju pröjsa deras evenemang.
Bajen, AIK och Djurgården drar ju iaf in enorma skattepengar och skapar meningsfullhet åt många. Det är bra mycket mer än man kan säga om denna demo.
2013-12-22, 20:50
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
En antinazistisk demonstration kapas av vänstern och stöps om till en antidemokratisk sammankomst där man uppmanar till mord av politiska motståndare. Och detta sändes alltså live i TV.
Demonstrationen "kapades" inte av vänstern. Den arrangerades av vänstern. Liberalerna visste detta men brydde sig inte eftersom budskapet om hat och våld mot nazism, nationalism och t.o.m SD ändå lockade så mycket.
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Om mobbningsmanifestation slutar med att människor dansar och sjunger om att mobbarna ska mördas så kan man nog kalla det för en mobbningsfest. Fast i det här fallet så gick man inte ens på mobbarna (nazister) utan SD och partiets företrädare. Vad de motsvarar i mobbningsliknelsen vet jag inte.

Jag vet inte om du var där?

Själv var jag där och hörde ingen säga att någon sd:are skulle mördas?

Stämmer verkligen det?
Medlem
Hur tror ni morgondagens löpsedlar sett ut om Jimmy Åkesson (SD) gått sida vid sida med organiserade, våldsbejakande och kriminellt belastade nazister i en demonstration mot kommunisternas hot? Ja, svaret är givet, men i morgon kommer löpsedlarna inte innehålla en rad om Jonas Sjöstedt´s lierande med det största hotet mot sverges demokrati, dvs. den organiserade och grovt kriminella extremvänstern. Gammelmedia kommer inte kunna skriva en rad om denna megaskandal eftersom det politiska samhällsklimatet kantrat och inte tillåter någon form av ifrågasättande.
Jag börjar faktiskt bli mörkrädd.
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av different_trip
Självmål?

Det fanns inga positiva rörelser, bara hat mot oliktänkande.
När Expressen skriver att det var ett vänstermöte för extrema åsikter, då jävlar är det fan det också.

Det var en väldigt inspirerande gemenskap där helt vanliga människor som kanske inte brukar vara ute och demonstrera, visade sin tro på demokrati och sin avsky mot rasism och nazism.

Det som jag tror gör det som hände båda helgerna i Kärrtorp så starkt är ju att barn, barnfamiljer, pensionärer m fl blivit hänsynslöst anfallna av nazister. Det finns väldigt många vittnesmål, jag känner flera personligen, som vittnar om att man var på torget med sina barn och vänner och blivit urskillningslöst attackerade av nazister.

Den andra delen, demonstrationen idag, blir extra stark eftersom den har skapat en känsla av att vinden har vänt, att vi inte accepterar hat och våld i samhället. Människor är trötta på individualism, egoism, hat mot invandrare, bögar och kvinnor. Det vill säga, människor är trötta på allt det de rasistiska och nazistiska rörelserna står för. Det borde ju alla icke-rasister applådera.
Medlem
LouizCyphers avatar
Helvete vilken samling kränkta rasister. Vad sägs om att lägga ner den här energin på att skaffa ett jobb eller plugga er till en hjärna?
Medlem
Jag förstår inte riktigt vad som är syftet med demonstrationen? De som är rasister kommer ju fortfarande att vara det och de som röstar på SD och liknande kommer fortfarande att göra det.
2013-12-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av traske
Problemet är ju att ni kallar de som röstar på SD för rasister eller vänta nu. Det ordet har ju tappat all kraft, det är ju nazister som gäller nuförtiden.

SD är ju inte rasister. SD har nolltolerans mot rasism. Följaktligen borde SD ha gått i främsta ledet och gjort denna sak till sin egen.
2013-12-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Jag förstår inte riktigt vad som är syftet med demonstrationen? De som är rasister kommer ju fortfarande att vara det och de som röstar på SD och liknande kommer fortfarande att göra det.

I en demokrati får man säga sin åsikt. Ibland vill man utnyttja den rätten. Inte minst fann många människor en stark gemenskap idag, en känsla av att inte stå ensamma mot de mörka högerkrafterna i samhället.
2013-12-22, 20:53
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LouizCypher
Helvete vilken samling kränkta rasister. Vad sägs om att lägga ner den här energin på att skaffa ett jobb eller plugga er till en hjärna?

Haha bra försök att tysta ner kritik. Du verkar lite desperat, vad är du rädd för? Och på tal om jobb och utbildning, läs vad du skrivit och fundera på det ett tag
2013-12-22, 20:53
Avslutad
Samma med Hijabbupproret som senare visade sig vara iscensatt av islamister kopplade till muslimska brödraskapet.

Rödgröna och media gör knut på sig själva genom att medverka i dessa manifestationer. Sverige behöver en ledare och inte massa svansar till ministrar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in