2013-12-22, 21:03
Avslutad
Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om “Jimmie Åkesson – skicka grisen till slakt” och långa tal om helt andra politiska frågor fick mig till slut att förstå att jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.

Bra jobbat Löfven och gänget !!
2013-12-22, 21:03
Medlem
pramuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheretheslimelive
SD är ju inte rasister. SD har nolltolerans mot rasism. Följaktligen borde SD ha gått i främsta ledet och gjort denna sak till sin egen.

Du förstår själv att det aldrig skulle funka, då vänstern skulle attackerat dem på direkten. Är du dum eller spelar du bara dum? Sen har man varit ute från SD och påpekat just det problemet runt att politiker går sida vid sida med våldsvänstern, detta är inget man vill vara en del av.

Många inom vänstern kallar folk som röstar på SD obildade, bönder etc, ni kanske borde ställa er framför spegeln och kolla på er själva? Aldrig någonsin tidigare hade jag varit med om såna inkompetenta människor som när jag under en kort tid i min ungdom var aktiv på den mer vänstra sidan. Denna tid där fick mig att förstå vilka människor som dras till vänstern. Idag kan jag öppet säga till alla jag känner att jag avskyr vänstern mer än något annat.
2013-12-22, 21:04
Medlem
DrArrogantos avatar
Citat:
Det här var naturligtvis en fantastisk manifestation av helt vanliga människor som tar ställning mot rasism, nazism och mot våld mot oskyldiga. Ingen bitterhet här på FB kan ändra på det faktum att Kärrtorp är en vändpunkt för Sverige. Här börjar vanliga människor att aktivera sig. Sverige har vaknat. Bara inte på det sätt ni internetkrigare vill.

Lustigt att inte SD var på plats för övrigt, SD har ju en klar och tydlig nolltolerans mot rasism, då borde man ju ha gått i första ledet och gjort demonstrationen till sin sak.

Varför skulle vanligt folk ta avstånd från det? Det borde väl vara självklart för alla något sånär normalfuntade människor?

Eller menar du att vi har ett samhälle lett av sjuklövern som är så illa fungerande att detta inte alls är en självklarhet? Där man måste vara tydlig med sin uppfattning i en sån här fråga?

Hur kunde det bli såhär då, vad har gått fel?
2013-12-22, 21:04
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Vilket de knappast hade haft något problem med att göra om arrangörerna hade portat våldsbejakande extremister som AFA eller RF, men icke. Allt det här vet du förstås, men undviker att nämna. Kanske borde de övriga riksdagspartierna demonstrera tillsammans med SMR nästa gång, så länge demonstrationen i sig har en officiell paroll som de alla kan skriva under på.

Du vet att samhället har en skyldighet att försvara även nazister va? De brukar få ordentligt med polisbeskydd när de demonstrerar. Det fanns inga människor som skyltade med att de var med i AFA eller RF, inga banderoller, ingenting. Det var ett fantastiskt antal vanliga människor från alla åldrar och ett stort antal rörelser och politiska partier, som var där och legitimerade demonstrationen.

Citat:
Ursprungligen postat av Abalam
Men då är ni ju rasister! Alla vet vilka som belastar samhället mest på just punkterna hat och våld.

Jag tror inte att alla vet det. Du får gärna förklara, helst uppbackat med trovärdiga källor.
2013-12-22, 21:06
Medlem
Fiskfjolls avatar
Det var inte en demonstration mot rasism. Det var en demonstration mot alla oliktänkande som inte delar den rådande politiska normen.
Medlem
ProsecutorDredds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Detta tillsammans med aggressiva utfall från scenen, sånger om “Jimmie Åkesson – skicka grisen till slakt” och långa tal om helt andra politiska frågor fick mig till slut att förstå att jag inte alls, som jag trott, var på en antinazistisk demonstration, utan på ett vänstermöte med extrema inslag. 15 000 av demonstrationsdeltagarna droppade av, kvar var 1000 frälsta med knytnävarna i luften.

Bra jobbat Löfven och gänget !!

Kan inte några av trådens vänstersympatisörer kommentera ovanstående? Och mot bakgrund av Expressens krönika om vad som skanderades så krävs det väl en vänsterpajas för att anse att det var en seger för yttrandefriheten, mot rasismen etc etc
Medlem
LouizCyphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddman84
Jaså? Det är ju i så fall än märkligare! Är detta vad vänstern således står för? Har någon vänsterpartist (eller liknande) fördömt eller alls kommenterat de antidemokratiska yttranden vi kan läsa om i tråden?

Du har aldrig läst någonting djupare än Fantomen, så knip käft

Jag har läst din mammas kundbok också. En riktig kioskvältare.
2013-12-22, 21:08
Medlem
Wheretheslimelives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Det var inte en demonstration mot rasism. Det var en demonstration mot alla oliktänkande som inte delar den rådande politiska normen.

Det är fel. Det var väldigt mycket mångfald på plats. Människor från alla åldrar, olika rörelser, olika politiska partier.
2013-12-22, 21:08
Medlem
ProsecutorDredds avatar
Citat:
Du vet att samhället har en skyldighet att försvara även nazister va? De brukar få ordentligt med polisbeskydd när de demonstrerar. Det fanns inga människor som skyltade med att de var med i AFA eller RF, inga banderoller, ingenting. Det var ett fantastiskt antal vanliga människor från alla åldrar och ett stort antal rörelser och politiska partier, som var där och legitimerade demonstrationen.

Jag tror inte att alla vet det. Du får gärna förklara, helst uppbackat med trovärdiga källor.

Kan du förklara för mig VARFÖR nazister behöver polisbeskydd?

Jag anser att nazister och högerextrema är allmänt begränsade i sitt tänkande men de har VÄLDIGT gott sällskap av vänsterpajaser som idioterna i AFA, Rättvisepartiet och andra organisationer där hat dominerar
2013-12-22, 21:09
Medlem
crusades avatar
Ett vettigt inlägg på Expressen.

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/
2013-12-22, 21:11
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll

Men de som talade var lika oliktänkande de med. Liberaler och individualister pekades ut som det stora hotet av en rabiat kommunist. SR, SVT, DN, polisen, moderaterna, socialdemokraterna och en rad andra maktfaktorer var enligt Megafonen det stora samhällsproblemet.
Senast redigerad av SmokeOn 2013-12-22 kl. 21:21.
2013-12-22, 21:11
Medlem
alibjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
1:43:00

http://www.svtplay.se/video/1692961/extra-pa-webben-fran-karrtorp

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/britta-svensson-raddare-och-ledsnare-an-nar-jag-akte-dit/

EDIT: Artisten Stebbe Staxx som är med i Kartellen har tidigare framfört hot inte bara mot Åkesson utan även Åkessons mamma. Ganska grova grejer bör tilläggas.

Jag hör fan inte vad de sjunger - men om det stämmer så tycker jag det skitdåligt och helt fel. Är själv emot både dödsstraff och hårdare straff.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in