2013-12-22, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Det är ju inte ett ord som är sant i hennes böcker. Åren efter har lögnerna och överdrifterna nedmonterats, en efter en. Det är egentligen nu man ska läsa dem för första gången, efter att ha samlat på sig fakta och information. Då skulle man ha ett helt annat förhållningssätt till dem än vad man hade när man tittade i de när de gavs ut.

Man får väl hoppas att B-anerna som får för sig att börja glittra, hittar till denna tråd.

Jag har kollat i hennes böcker på senare tid och man häpnar när man läser dem igen. Man undrar hur i helvete man kunde tro på henne. Fast jag tyckte redan från början att nåt var skumt med dem, det var mycket som verkade osannolikt och överdrivet, men jag trodde ju aldrig i den omfattningen....
Tyvärr så avskräcks nog inte bernyanerna som vi skulle önska. Det ser man när man läser kommentarerna i hennes blogg och de bernyaner som hittar hit försvarar ju sin gudinna in absurdum.... Hon har haft sina sekt-anhängare i typ tio år nu, och det avtar tyvärr inte trots att Berny passerat trettio och tappat sina glittrande vingar för länge sedan...
Citera
2013-12-22, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Jag har kollat i hennes böcker på senare tid och man häpnar när man läser dem igen. Man undrar hur i helvete man kunde tro på henne. Fast jag tyckte redan från början att nåt var skumt med dem, det var mycket som verkade osannolikt och överdrivet, men jag trodde ju aldrig i den omfattningen....
Tyvärr så avskräcks nog inte bernyanerna som vi skulle önska. Det ser man när man läser kommentarerna i hennes blogg och de bernyaner som hittar hit försvarar ju sin gudinna in absurdum.... Hon har haft sina sekt-anhängare i typ tio år nu, och det avtar tyvärr inte trots att Berny passerat trettio och tappat sina glittrande vingar för länge sedan...

Exakt. Jag tyckte att mycket verkade väldigt osannolikt. Men kunde samtidigt inte sätta fingret på kärnan i det hela.
Citera
2013-12-22, 14:38
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donnamanlove
Till exempel här (http://cdn.buzznet.com/assets/users15/twixter/default/berny-p-lsson--large-msg-117544770934.jpg) kan man dock inte anklaga henne för att vara fet, och det är väl från Vingklippt-tiden?

Usch, jag ogillar verkligen att diskutera kvinnors kroppar på det här sättet. Ger mig dålig smak i munnen. Men ja, hon var absolut smal under vingklipp-tiden. Som störst var hon nog i samband med den hemska bilden som togs på henne efter hemlösheten. Dock är jag 99% säker på att hon bodde hos Bengt när den här bilden togs. När man tittar på bilderna på henne och Nicklas när de lufsar runt utomhus så är hon mycket mindre.
Citera
2013-12-22, 14:46
Medlem
donnamanloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kardnialvokal
Usch, jag ogillar verkligen att diskutera kvinnors kroppar på det här sättet. Ger mig dålig smak i munnen. Men ja, hon var absolut smal under vingklipp-tiden. Som störst var hon nog i samband med den hemska bilden som togs på henne efter hemlösheten. Dock är jag 99% säker på att hon bodde hos Bengt när den här bilden togs. När man tittar på bilderna på henne och Nicklas när de lufsar runt utomhus så är hon mycket mindre.

Att hon bodde hos Bengt då kan mycket väl stämma.
Men ja, hennes kroppsvikt är dock onödig att diskutera. Och det är dessutom en av få saker hon faktiskt aldrig gnällt om, vad jag kan minnas.
Citera
2013-12-22, 15:43
Medlem
Citat:
Men ja, hennes kroppsvikt är dock onödig att diskutera. Och det är dessutom en av få saker hon faktiskt aldrig gnällt om, vad jag kan minnas.
Nej hon har ju sagt att hon trivs med sina kurvor. Personligen tycker jag dock hon var sötare när hon var smalare. Men orkar hon så finns det ju så sjukt många billiga gym i Malmö att det torde vara enkelt att fixa. Fitness24seven tar ju bara 99 spänn i månaden för (sjuk)pensionärer och har öppet dygnet runt så då gör de tinget om hon har ställt fel dygnsrytmen och hon kan dessutom ha hela gymmet för sig själv, det finns så många F24 i Malmö att om hon tränar nattetid är hon garanterad att ha lokalen för sig själv. Om de tär en osäkerhetsgrej, vill säga.. Många tror att gym är fulla med perfekta kroppar som dömer en men så är det inte, det är mest average joes.
Citera
2013-12-22, 16:28
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:

Ja, det är nog det enda vad gäller henne som jag anser är genuint oförtjänt och oschysst. Fattar inte meningen med att värdera någons kropp. Sen står jag fast vid att hon är en jävla douchebag och pinsam idiot men det är en annan sak.
Citera
2013-12-22, 16:34
Medlem
Den här Bengt verkar bra skum, låter Berny bo hos sig och nån antydde att han haft tvivelaktiga relationer med kvinnliga patienter. Nån som vet nåt mer om honom, var praktiserar han som läkare, enbart privat eller åt landstinget också? Nån som vet nåt om han anmälts för nåt?
Citera
2013-12-22, 16:40
Medlem
Kardnialvokals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DugDeepeer
Den här Bengt verkar bra skum, låter Berny bo hos sig och nån antydde att han haft tvivelaktiga relationer med kvinnliga patienter. Nån som vet nåt mer om honom, var praktiserar han som läkare, enbart privat eller åt landstinget också? Nån som vet nåt om han anmälts för nåt?

Vet inte om det finns något öppet register över anmälda läkare, tror inte det. Men han driver Hjärneken ute i Limhamn (Malmös mest svenska överklassområde) http://www.hjarneken.se/

Får ett generellt oseriöst intryck av hemsidan. Dessutom finns där inget stationärt telefonnummer utan endast hans eget mobilnummer.
Citera
2013-12-22, 16:51
Medlem
Citat:
Vet inte om det finns något öppet register över anmälda läkare, tror inte det. Men han driver Hjärneken ute i Limhamn (Malmös mest svenska överklassområde) http://www.hjarneken.se/

Får ett generellt oseriöst intryck av hemsidan. Dessutom finns där inget stationärt telefonnummer utan endast hans eget mobilnummer.

Söker man på numret går det till

Neuromedicine Behavior Lab Scandinavia AB
Amicitiagatan 37
21618 Limhamn

Verkar vara en skum hemsida, en läkarmottagning som inte har annat än ett mobilnummer.... Det ska man dra öronen åt sig av. Fattar hur Berny lyckats få sin Aspergers/adhd-diagnos, det är inte svårt att skaffa hos oseriösa mottagningar.

Jag kan kolla upp denne Bengt på hsan och ivo. Men då behöver jag hans efternamn och gärna år när han är född eller helst hela personnumret. Nån som har uppgifter kan pm:a mig så kan jag kolla?
Citera
2013-12-22, 19:03
Medlem
kupochans avatar
Citat:
Ja, det är nog det enda vad gäller henne som jag anser är genuint oförtjänt och oschysst. Fattar inte meningen med att värdera någons kropp. Sen står jag fast vid att hon är en jävla douchebag och pinsam idiot men det är en annan sak.

Det jag reagerade på är hur hon överdriver, skarvar och förvränger sanningen av sig själv.
Varför är det "coolt" att föreställa sig själv att vara "sjukligt smal".
Hon själv nämner rätt ofta i boken hur alla är så smala och vackra, att nyckelben sticker fram och allt.
Jag reagerade på det helt enkelt, eftersom jag även där tycker att beskrivningarna är på gränsen till romantiserande av en allvarlig ätstörning.

Nu känner jag mig lite dum , men det jag menade var inte att jag tycker hon är tjock eller ska ändra sin kropp eller så.
Hon får som sagt se ut hur hon vill och jag vill inte klanka ner på hennes kropp alls.
Jag hade tyckt det varit lika konstigt om hon hade överdrivet åt andra hållet, att hon var superstor eller så. Hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera
2013-12-22, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kupochan
Det jag reagerade på är hur hon överdriver, skarvar och förvränger sanningen av sig själv.
Varför är det "coolt" att föreställa sig själv att vara "sjukligt smal".
Hon själv nämner rätt ofta i boken hur alla är så smala och vackra, att nyckelben sticker fram och allt.
Jag reagerade på det helt enkelt, eftersom jag även där tycker att beskrivningarna är på gränsen till romantiserande av en allvarlig ätstörning.

Nu känner jag mig lite dum , men det jag menade var inte att jag tycker hon är tjock eller ska ändra sin kropp eller så.
Hon får som sagt se ut hur hon vill och jag vill inte klanka ner på hennes kropp alls.
Jag hade tyckt det varit lika konstigt om hon hade överdrivet åt andra hållet, att hon var superstor eller så. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Jag tänker lite som du, att anledningen till att hennes kropp kom upp till diskussion nu var att Berny själv pratar om hur lite hon äter och att det här i tråden ansågs rimma illa med att hon faktiskt är ganska mullig (i proportion då till hur lite hon påstår sig äta själv).
För min del spelar det faktiskt ingen roll om Berny väger 50 kg eller 75, det jag reagerar på och som irriterar mig är att hon verkar gå så hårt in för att missköta sig själv och sin kropp när hon själv upprepade gånger säger att hon vill ändra sitt beteende. Och med allt stöd och och all hjälp och alla chanser hon fått att sluta missbruka och börja ta hand om sig men ÄNDÅ sumpar det. Jag tycker att det är det som är tragiskt, att hon går in så hårt för att förstöra sin kropp och sin tillvaro trots att folk i hennes omgivning försöker hålla henne på fötter.
Senast redigerad av DugDeepeer 2013-12-22 kl. 19:42. Anledning: stavfel
Citera
2013-12-22, 19:44
Medlem
kupochans avatar
Nu har Emma och hennes hund anlänt i värsta vrålåket! Oj, hon måste ju vara rik!
http://web.stagram.com/n/bernyblue/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in