[quote=Haruism|46705018]
Det finns självantändande element i kosmos.. menar du att människan förmår utröna exakt vad som förandleder självantändning? Och hur skulle du vilja beskriva kärlekens uppkomst, var börjar det ena och var tar det andra vid.. det finns åtskilda fenomen och det finns liksom semi- elelr omlott-karaktär på en hel del fenomen.
Människan är ju ett fenomen, för itne så längesedan hade människan inte en susning om sin uppbyggnad, då pratar vi enbart om form som tydligt går att ta på.. bara det var en resa i sig.. men nej? det vr gudomligt tror du? .. skulle GUD? ha åsamkat den utveckling som skett, för det var inte alls mödosamt va?
Medan din religion redan vet allt om allt. Inte illa.
T.ex har människor utan guds hjälp beundrat och begrundat så starkt att man upptäckt en massa, skulle de enbart beundra, så veti tusan om de också skulle sitta och begära begär..
Religionerna begär en hel del, hur kan det komma sig.. man vill ha men inte avge.
Om.. så är det isf bön.. men inte delaktighet. Det vara först efter lagliga statsreformer trospaket motvilligt asade sig in i den mänskliga sfären.
Men kvarlevorna av dem som älskar sin religion lite väl, finns än.. alla munk- och nunneordnar.
Nä en ängelstork med turbovingar och röntgenblick kom ju med livet, inget smutsig som har med blod vdvett och tårar att göra.. rent ska det vara.. så abstrakt som möjligt. inte ska väl människor ha cred, nej för tusan! så god ska hon inte tro sig vara.
Och till syvende och sist är vi lite fina och säger bara gd, kanske bara nickar.. och helst inte titta i ögonen.. då kan det bli för konkret och till och med oguda-aktig.
Citat:
Rätt spännande att du har ett ägarförhållande till något sså abstrakt som irrationell tro - vad får dig att tro att du äger en religion?
Min religion finner det ologiskt att allt existerar av sig självt, och tror att Gud står bakom allt, inklusive evolutionen.
Det finns självantändande element i kosmos.. menar du att människan förmår utröna exakt vad som förandleder självantändning? Och hur skulle du vilja beskriva kärlekens uppkomst, var börjar det ena och var tar det andra vid.. det finns åtskilda fenomen och det finns liksom semi- elelr omlott-karaktär på en hel del fenomen.
Människan är ju ett fenomen, för itne så längesedan hade människan inte en susning om sin uppbyggnad, då pratar vi enbart om form som tydligt går att ta på.. bara det var en resa i sig.. men nej? det vr gudomligt tror du? .. skulle GUD? ha åsamkat den utveckling som skett, för det var inte alls mödosamt va?
Medan din religion redan vet allt om allt. Inte illa.
Citat:
Wow.. nu fårstår jag iofs inte det här med beundran. Människan beundrar, men också begrundar... vad begrundr man i den religion du gillar då?
Så vi beundrar därför världen och universum, och ser Guds makt i allt Gud skapat. Sen tror vi på den stora smällen Big Bang eftersom den finns så finns motsatsen som vi får kalla Big Rip det stora rivet, när det sker försvinner tron på Gud eftersom allt vi vet som är universum är borta.
T.ex har människor utan guds hjälp beundrat och begrundat så starkt att man upptäckt en massa, skulle de enbart beundra, så veti tusan om de också skulle sitta och begära begär..
Religionerna begär en hel del, hur kan det komma sig.. man vill ha men inte avge.
Om.. så är det isf bön.. men inte delaktighet. Det vara först efter lagliga statsreformer trospaket motvilligt asade sig in i den mänskliga sfären.
Men kvarlevorna av dem som älskar sin religion lite väl, finns än.. alla munk- och nunneordnar.
Citat:
Det var minsann att ta stora fenomen till slutsatser.
Sedan kan vi även ta denna slutsats "Då universum nu beräknas ha existerat i 14 miljarder år"
Kan man beräkna en början, kan man beräkna ut slut. Som många vill ha universum som evigt och kommer alltid finnas där, det är det samma som Gud kommer att alltid finnas där för evigt, men nu vet vi att inom astronomi vad vi ser som rymd som är universum har händelsen Big Bang och en ålder på universum, då kan vi även vänta oss ett slut, som vi ser som för evigt.
Kan man beräkna en början, kan man beräkna ut slut. Som många vill ha universum som evigt och kommer alltid finnas där, det är det samma som Gud kommer att alltid finnas där för evigt, men nu vet vi att inom astronomi vad vi ser som rymd som är universum har händelsen Big Bang och en ålder på universum, då kan vi även vänta oss ett slut, som vi ser som för evigt.
Citat:
*Är du rädd för döden?
Försvinner vårt universum, försvinner våran syn på Gud.
Citat:
Om Gud existerar kan bara du avgöra själv, då jag själv tror på det finns bara en Gud, och det är den ende Gud som finns för allt. Så Gud kan ha många namn men det är den samme Gud som är en Gud om man tror på en Gud, den ende Guden.
Ergo ; han finns bara när man tror.Om Gud existerar kan bara du avgöra själv, då jag själv tror på det finns bara en Gud, och det är den ende Gud som finns för allt. Så Gud kan ha många namn men det är den samme Gud som är en Gud om man tror på en Gud, den ende Guden.
Citat:
du skulle kunna underlätta det, genom att kalla krig för krig och kärlek för kärlek, varmt är varmt, snäll är snäll och personliga känningr och smak för vidlyftighet och frivoltande tolkning, ger sagor med änglar och spöken. vi andra säger fortfarande att en sten är en sten, ett berg är ingen sten.. metall är material och med det skapar vi saker att göra olika saker och så vill vi en massa.. som tar tusentals ord att skriva ner.. religionen säger änglar helveten och brinna i helveten.. fint, verkligen lätt för de troende tt förhålla sig till,m för de behöver ju knappast orientera sig med det liv man haft det lite svårt att komma ut till.
För mer information om min Syn jag har får ni fråga mig, kan nämna redan nu det finns inget paradis eller helvete som skilda boningar. där helvetet är den plats där den som har syndat kommer att straffas och paradiset är den plats där den som har gjort gott kommer att belönas efter livets slut. Helvetet finns mitt i bland oss nu och Djävulen vandrar runt och tar plats, men det finns ett Himmlavalv bortom våran himmel och rymd vi ser, där alla själar får sin eviga vila, det sker när man levt färdigt. Så man ska inte be Gud om en plats i ett paradis och man skall heller inte försöka fly från ett helvete när det finns mitt i bland oss.
Nä en ängelstork med turbovingar och röntgenblick kom ju med livet, inget smutsig som har med blod vdvett och tårar att göra.. rent ska det vara.. så abstrakt som möjligt. inte ska väl människor ha cred, nej för tusan! så god ska hon inte tro sig vara.
Och till syvende och sist är vi lite fina och säger bara gd, kanske bara nickar.. och helst inte titta i ögonen.. då kan det bli för konkret och till och med oguda-aktig.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-12-22 kl. 17:00.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-12-22 kl. 17:00.