2013-12-22, 18:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Genom att skicka ett SMS från Marinas mobil i Stora Höga till sin egen i Övre Röra och förneka det? Jag har svårt att se hur han kunde lämna fältet öppet för så många möjligheter som möjligt med det. Kan du?
Röker du också på? Du verkar ha svårt med närminnet.

Jag har redan sagt att jag tror att haschtomten har blandat ihop mobilerna och av misstag skickat ett sms från marinas mobil till sin, när avsikten istället skulle varit att skicka detta sms från sin mobil till marinas. Det passar perfekt, även med raderingen. Skulle ge extra tid för en "alt gm" att hinna mörda o röja upp. Tyvärr gjorde han ett misstag så han fick spola den planen. Det här gick vi igenom igår men det har du glömt, alltså?
Citera
2013-12-22, 18:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Det som är underligt i detta är också att Marina så sent som 00.38 (tror jag det var) beklagar sig över att dagen "gått åt helvete".

Borde de inte varit sams efter att FS gått med på att hålla sig borta? Något FS hävdar gjordes under kvällen.
Ja, MJ:s chattar kolliderar med FS:s utsaga om att de var bästa vänner. - Han ljuger uppenbarligen - eller har raderat valda delar av kvällen...
Citera
2013-12-22, 18:45
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Det som är underligt i detta är också att Marina så sent som 00.38 (tror jag det var) beklagar sig över att dagen "gått åt helvete".

Borde de inte varit sams efter att FS gått med på att hålla sig borta? Något FS hävdar gjordes under kvällen.

Nja.. män och kvinnor har ju en förmåga att tolka saker lite olika.. du vet.. Mannen frågar: Är du sur? Kvinnan svarar (med sur röst vilket tyvärr inte alla män registrerar..) Nej, gud nej! varför skulle jag vara det? Mannens reptilhjärnas slutsats: Hon är inte sur. Vad skönt. Det blir ligga ikväll

Det kan ju även vara så att även om man är "sams" så är det rätt vanligt att kvinnor ventilerar verbalt mer än män. Vi "hänger oss kvar" lite längre i vårt sinnestillstånd.

Just det skulle jag inte hänga upp mig så mycket på. Det finns isåfall andra saker som kan te sig lite märkligt i mitt tycke.
Citera
2013-12-22, 18:51
Avslutad
Citat:

Håller med, det låter inte som att de är sams när hon skriver det. Låter som att fortfarande är irriterat mellan dem. Och att marina i den kontexten skulle tagit upp med FS att han skulle hålla sg borta nästa natt finns inte på kartan. Att han skulle gått med på det låter ännu mer orimligt.
Citera
2013-12-22, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Nja.. män och kvinnor har ju en förmåga att tolka saker lite olika.. du vet.. Mannen frågar: Är du sur? Kvinnan svarar (med sur röst vilket tyvärr inte alla män registrerar..) Nej, gud nej! varför skulle jag vara det? Mannens reptilhjärnas slutsats: Hon är inte sur. Vad skönt. Det blir ligga ikväll

Det kan ju även vara så att även om man är "sams" så är det rätt vanligt att kvinnor ventilerar verbalt mer än män. Vi "hänger oss kvar" lite längre i vårt sinnestillstånd.

Just det skulle jag inte hänga upp mig så mycket på. Det finns isåfall andra saker som kan te sig lite märkligt i mitt tycke.

Jo, men motsägelser av detta slag i en mordutredning är inte bra.
Någonting hände ju i sovrummet några timmar senare, och då menar jag inte något av det mer angenäma man kan syssla med där.
Citera
2013-12-22, 18:56
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Det hade hon inte litat på. - Skulle du lita på en labil inneboende?
Har hon sagt labil inneboende till GM?
Citera
2013-12-22, 18:58
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Röker du också på? Du verkar ha svårt med närminnet.

Jag har redan sagt att jag tror att haschtomten har blandat ihop mobilerna och av misstag skickat ett sms från marinas mobil till sin, när avsikten istället skulle varit att skicka detta sms från sin mobil till marinas. Det passar perfekt, även med raderingen. Skulle ge extra tid för en "alt gm" att hinna mörda o röja upp. Tyvärr gjorde han ett misstag så han fick spola den planen. Det här gick vi igenom igår men det har du glömt, alltså?
Har du glömt att jag förklarade det? Man känner igen sin egen mobil. Det är svårt att förväxla mobiler. Särskilt om det är olika märken.

Dessutom förklarar det inte hur det öppnar för fler möjligheter.
Citera
2013-12-22, 18:59
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Jo, men motsägelser av detta slag i en mordutredning är inte bra.
Någonting hände ju i sovrummet några timmar senare, och då menar jag inte något av det mer angenäma man kan syssla med där.

Nja.. jag kan nog ändå tycka att det just i det fallet är en tolkningsfråga man och kvinna emellan.

SMS:ets innebörd stör mig mera faktiskt.
Citera
2013-12-22, 19:05
Medlem
Citat:
Nja.. jag kan nog ändå tycka att det just i det fallet är en tolkningsfråga man och kvinna emellan.

SMS:ets innebörd stör mig mera faktiskt.

Ja. Man förstår varför FS förnekade det sms:et.
Oavsett anledning till texten är det inte något FS hjälpt av iallafall.
Det passar inte alls in i hans historia.
Citera
2013-12-22, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Har du glömt att jag förklarade det? Man känner igen sin egen mobil. Det är svårt att förväxla mobiler. Särskilt om det är olika märken.

Dessutom förklarar det inte hur det öppnar för fler möjligheter.
Jaha, så för att du "förklarar det" så är det så? Jag skulle vilja påstå att teorin att fidde blandar ihop två mobiler som han sitter och fipplar med, är otroligt mycket troligare än att marina tappat sig själv på blod och skjutit en gnagare för att kunna försvinna ostört. Det var rätt många som förklarade för dig hur otrolig den teorin var utan att du lät dig rubbas.

Har du glömt att man hittade röka hos fidde? Hur svårt tror du att det är att blanda ihop vem som skulle ha ett sms från vem när man är hög som ett hus?

Självklart öppnar det för fler möjligheter om fidde skulle påstått sig vara borta två istället för en natt.
Citera
2013-12-22, 19:08
Medlem
Citat:
Min gubbe hade köpt det direkt. Garanterat. Jag hade även jag velat vara där. Jag hoppas att du kan gå och att fler kan och kan återge i tråden efteråt.

Oj. Jag vet nog inget förhållande som hade klarat en sådan förfrågan utan problem efteråt.
Citera
2013-12-22, 19:10
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jaha, så för att du "förklarar det" så är det så? Jag skulle vilja påstå att teorin att fidde blandar ihop två mobiler som han sitter och fipplar med, är otroligt mycket troligare än att marina tappat sig själv på blod och skjutit en gnagare för att kunna försvinna ostört. Det var rätt många som förklarade för dig hur otrolig den teorin var utan att du lät dig rubbas.

Har du glömt att man hittade röka hos fidde? Hur svårt tror du att det är att blanda ihop vem som skulle ha ett sms från vem när man är hög som ett hus?

Självklart öppnar det för fler möjligheter om fidde skulle påstått sig vara borta två istället för en natt.
Att min teori var felaktig gör inte din bättre. Använder man en Sony Ericsson till vardags vet man knappt hur man skickar SMS från Nokia.

Hur öppnar det för fler möjligheter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in