Citat:
Ursprungligen postat av
MrsMagoo
Högsta instans har bestämt sig för att Fredrik Svensson inte talar sanning vilket ska sägas är ytterst graverande inget annat. Bevis finns och det är enligt HD sannolikt att han döms med det som finns i dag.
Ska man behöva bokstavera detta gång på gång?
Inte för mig i alla fall,
Det skulle vara lätt att överge tråden och invänta domen, men så finns dessa "män som älskar mördande män" som hela tiden fjantar sig med detaljer som de inte förstår, förvränger eller har en aning om.
Det känns vansinnigt att en tjej som blivit mördad i sin säng ska smutskastas av dessa individer, vilket jag tycker de gjort både direkt och indirekt.
Sprider ut rykten och misstankar och stoltserar med en slaskhink!
Jag har läst samma doc som Q,
-och det är märkligt hur denne valt ut de delar av materialet som passar herr S att publicera här!
Tex nämns av vissa ofta att L inte var på rastplatsen den dagen då han skulle sett lådmannen,
men, några har väl sett förhöret med frun där hon påpekar att datum/tid inte stämmer med vad L först angav.
I och med att man fann kroppen i det emballage man gjorde (de av FS förnekade & sedermera försvunna VITA presenningarna samt utseendet av "vit låda") blev LJs vittnesmål intressant.
Från början var det mest dilligt.
Vi vet inte vilken telefon L ringde från, uppenbart en annan då endast ett samtal av den frekventa telefontrafiken fanns reggat på den som undersökts.
Nu kommer mer info i och med den nya huvudförhandlingen så det är bara dumt att försöka mörka och ställa upp tvivel.
Herregud..
Och Maskrosen, man känner bara en stor oro för dig. Det är tragiskt, verkligen. Även om F är oskyldig till mordet på M så är det knappast en kille att sträva efter.
Jag skulle aldrig sova i samma hus som honom.