Citat:
Ursprungligen postat av
bevisareligon
Jag har länge varit en stark ateist och har alltid försökt att göra mitt yttersta för att verkligen förstå mig på folket som tror på en Gud. Det här är er chans att bevisa att en Gud faktiskt existerar.
Jag kommer personligen ge 5000 Svenska kronor till den personen som kan BEVISA att en Gud existerar.
Jag kommer inte acceptera:
Jag vill inte ha några inlägg om Hinduism eller någon annan religon utan bara kristendomen.
Något stycke eller citat från Bibeln.
Jag vill inte ha några spam inlägg som "Gud skapade allt det finns ingen annan förklaring" eller "Evolutionen är en bluff"
Jag vet inte hur min religion anses som samlar lärdom av tidigare religioner, som är en nytänkande religion. Min religion finner det ologiskt att allt existerar av sig självt, och tror att Gud står bakom allt, inklusive evolutionen. Så vi beundrar därför världen och universum, och ser Guds makt i allt Gud skapat. Sen tror vi på den stora smällen Big Bang eftersom den finns så finns motsatsen som vi får kalla Big Rip det stora rivet, när det sker försvinner tron på Gud eftersom allt vi vet som är universum är borta.
Sedan kan vi även ta denna slutsats "Då universum nu beräknas ha existerat i 14 miljarder år"
Kan man beräkna en början, kan man beräkna ut slut. Som många vill ha universum som evigt och kommer alltid finnas där, det är det samma som Gud kommer att alltid finnas där för evigt, men nu vet vi att inom astronomi vad vi ser som rymd som är universum har händelsen Big Bang och en ålder på universum, då kan vi även vänta oss ett slut, som vi ser som för evigt.
Försvinner vårt universum, försvinner våran syn på Gud.
Om Gud existerar kan bara du avgöra själv, då jag själv tror på det finns bara en Gud, och det är den ende Gud som finns för allt. Så Gud kan ha många namn men det är den samme Gud som är en Gud om man tror på en Gud, den ende Guden.
För mer information om min Syn jag har får ni fråga mig, kan nämna redan nu det finns inget paradis eller helvete som skilda boningar. där helvetet är den plats där den som har syndat kommer att straffas och paradiset är den plats där den som har gjort gott kommer att belönas efter livets slut. Helvetet finns mitt i bland oss nu och Djävulen vandrar runt och tar plats, men det finns ett Himmlavalv bortom våran himmel och rymd vi ser, där alla själar får sin eviga vila, det sker när man levt färdigt. Så man ska inte be Gud om en plats i ett paradis och man skall heller inte försöka fly från ett helvete när det finns mitt i bland oss.