2013-12-22, 14:45
Medlem
DeadLikeMes avatar
Vad är det för fel på vänstern idag egentligen? Förr kunde de samla arbetarna och demonstrera mot verkliga orättvisor i samhället. Idag är det demonstrationer mot rasism och nazism som gäller. Något media, politiker och i stort sett hela svenska folket redan är emot. Vad är då poängen med en demonstration? Vill de få det till att det bara är vänstern som är emot nazism?

Inte konstigt att det knappt är några invandrare i publiken. De fattar väl inte heller vad poängen är med denna demonstration.
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoniii
Hela fråga om etnicitet är så bakåtsträvande. Vad är etnicitet egentligen, tom nationalitet, allt är påhittat trams. Vi är en ras och det är människa, men visst har kultur stor påverkan på hur vi utformas som människor. Gemensam eller liknande kultur kan man ha utöver landgränser. Kultur tycker jag är relevant och det är där jag tycker att nationalitet kommer in. Jag tycker att man har rätt att identifiera sig med nationen man föds i. Hur mycket man tar åt sig av den kultur och tradition som finns i landet är upp till var och en, men indelning av människor efter något betydelselöst som "etnicitet" tycker jag är rätt idiotiskt.

Fullständigt felaktigt. H. sapiens är en art. Vi har dessutom skäl att diskutera de olika underarterna bland mänskligheten sedan det framkommit att vissa grupper är hybrider av andra arkaiska människoarter. Etnicitet, eller ras, är inte alls betydelselöst - tvärtom är det de mest betydelsefulla eftersom du inte är någonting mer än en vindpust i grenarna utan dina gener.
Medlem
TigerKids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Jo. Undra varför SVT inte kan zoom in artisterna och har dåligt ljud. Är det någon jude som planera att tjäna en slant på detta uppträdande på någon DVD och därav har inte SVT rättigheterna för detta?
Det är en snabbinsatt liten direktsändning på webb-TV - inte en koncertsändning. En livesändning med bra ljud lär kräva planering och budget...
2013-12-22, 14:46
Medlem
moondawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Casualer
En RF huggen tydligen.
Är det verkligen så väl ? Källa ?
2013-12-22, 14:46
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenskaper
Har du problem med det? Ligger väl ändå inte så långt borta med tanke på den snarlika våldsideologin!
Jag har problem med det din ärthjärna. Det motverkar sitt syfte. Har ni tagit över hjärnorna från nittiotalets bulor eller arbetar ni bara hårt på att bli idioter?
2013-12-22, 14:47
Medlem
MrPuddis avatar
Folk går omedvetet(kanske medvetet) hand i hand med andra extremistiska grupper som är för politiskt våld. Men sådant blundar media mestadels för. Jag undrar egentligen hur smarta människorna som deltar där egentligen är? Varför ska man bara upplysa om vissa vindar och helt skita i de andra? Snacka om partiskhet!

Vi är så snabba i det här landet. Kan det inte vara bra att tänka lite innan man går igång med något?
Medlem
psnrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Finns det någon som fortfarande sänder från demonstrationen? Expressen snackar i studion nu.

http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=2514258

sänder fortfarande...
Medlem
iKQQLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeOn
Finns det någon som fortfarande sänder från demonstrationen? Expressen snackar i studion nu.

Tv4
2013-12-22, 14:49
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psnr
http://www.tv4play.se/program/nyheterna?video_id=2514258

sänder fortfarande...

Tack!
2013-12-22, 14:50
Medlem
Aigiss avatar
Fan vilken lam rapportering från media, "det har handlat om kärlek". Ja om det är kärlek att hata SD så.
2013-12-22, 14:51
Medlem
Kan någon förklara vad som är grejen med att gå en vända på stan med en skylt i handen och skrika att man inte vill ha rasister på våra gator? Eller, varför gör man det?

Provocerar det inte mer än vad det gör nytta?
2013-12-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pangew
Kan någon förklara vad som är grejen med att gå en vända på stan med en skylt i handen och skrika att man inte vill ha rasister på våra gator? Eller, varför gör man det?

Provocerar det inte mer än vad det gör nytta?
Många bonuspoäng i vänskapskretsen, antagligen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in