2013-12-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ett23fyra
gillade dom musiken?

Verkar inte så. Men vem kan klandra dem?
2013-12-22, 14:05
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashwound
Bortser man från rubriken och läser artikeln hittar jag bara uttalanden såsom av en Aftonbladet-reporter. Var kommer siffran 16000 från egentligen?

16000? Enligt Sjöstedt är det 20000.

Citat:
Mellan 15-20 000 samlades i Kärrtorp i en mäktig manifestation mot rasism och nazistiskt våld. Fantastisk känsla. pic.twitter.com/All3BJk0Kg
Medlem
Skuggvarelses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Vi får hoppas att Kärrtorp med fler förorter längs den grenen av gröna linje bli riktig bombad av hakkors och sånt framöver.

Jag hoppas alla med möjlighet att röra sig i Stockholms berörda förorter, innerstan och för all del - var som helst i landet - fortsätter klottra och klibba nationalistiska budskap. Om man inte har egna klibbor - rita ett hakkors. Det är en symbol för vita människors fortlevnad. Det går fort att rita och är en symbol alla känner igen. Själv fylls jag med djup vördnad och tillfredsställelse när jag ser klistermärken för vitvänlig agenda i det offentliga rummet, särskilt hakkors.
Medlem
Stratakastas avatar
shit vad löjligt allt är, känns som någon flummig hippie rörelse. Vita Svenskar emot nazism och rasism mot mörkhyade människor.

Edit: demostrationen handlar om HBQT dumheter, kommunism, anti SD. Allt är dumheter seriöst, någon som är insatt vet hur löjligt detta är.

14:10 pratar de om ARBETAR KLASS, vad fan vet dessa töntar om att arbeta, jävla fjantar -__-
shit, som invandrare skäms jag för dessa människor
Senast redigerad av Stratakasta 2013-12-22 kl. 14:12.
2013-12-22, 14:06
Medlem
SmokeOns avatar
Kommer någon från regeringen att tala eller har de redan gjort det?
2013-12-22, 14:07
Medlem
18971981s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AussieRedMan
Tror ni staxx o Jason kommer köra Jimmie gul o blå?
Hoppas dom gör det, vill se vad medierna rapporterar då
2013-12-22, 14:07
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutomatKarbin
Är du seriös? Han hade blivit slaktad av RF och AFA.

Om så blev fallet skulle han med sin ev död göra mer för Sverige än han någonsin kan göra som partiledare för Sd. Miljoner och miljoner ögon skulle för alltid öppnas och även om man inte gillade honom skulle man säga att han inte förtjänade att dödas för sin åsikts skull.

Tvärt om skulle han åkt dit. Vilken ögonöppnare det skulle bli för medelsvensson med bilder av en misshandlad och blodig Åkesson, om vad de demonstrerande s k anti-rasisterna är kapabla till.

Han skulle definitvt varit där - en större win/win skulle Sd näppeligen kunnat göra av egen kraft!
2013-12-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvarelse
Jag hoppas alla med möjlighet att röra sig i Stockholms berörda förorter, innerstan och för all del - var som helst i landet - fortsätter klottra och klibba nationalistiska budskap. Om man inte har egna klibbor - rita ett hakkors. Det är en symbol för vita människors fortlevnad. Det går fort att rita och är en symbol alla känner igen. Själv fylls jag med djup vördnad och tillfredsställelse när jag ser klistermärken för vitvänlig agenda i det offentliga rummet, särskilt hakkors.
2013 och du propagerar för nazism, fan sorgligt.
2013-12-22, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
Nu snackar hon om SD och att de kommer åka ur riksdagen 2014. Trodde att det var en demonstration mot rasism??

Nej, precis som ViGillarOlika, näthat, kvinnohat, anti-rasism, nazism så är även dessa menade som anti-SD kampanjer. Det är en del av valkampanjen inför valet 2014. Det är panik nu för att man vet att SD växer snabbt. Det gäller att skrämma så många som möjligt att rösta på partiet. Sådana här kampanjer får snarare motsatt effekt. Tror det svenska folket börjar få nog att ständigt bli påminda om hur rasistiska vi är medans vi vet vilka dom riktiga rasisterna är.
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
shit vad löjligt allt är, känns som någon flummig hippie rörelse. Vita Svenskar emot nazism och rasism mot mörkhyade människor.

Ja, alla som sett den vita hippierörelsen på 70-talet vet exakt vilket megaflum detta är. Det tyder enbart på att folk förlorat förtroendet för politiker och att samhället genomgår en förändring. Sen har de ingen aning om vart det leder.

Medlem
Storalfs avatar
Spontant känns det som att sd gör väldigt rätt att inte delta i det här.
2013-12-22, 14:10
Medlem
Lottizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashwound
Inte första gången media överdriver antalet deltagare kraftigt. Vi minns väl med värme Breivik-demonstrationen där detta tydligen var 40.000 personer .

Tittar man på denna bild tror jag inte många skulle hävda att det är 16000 personer. Inte en chans.

Bortser man från rubriken och läser artikeln hittar jag bara uttalanden såsom av en Aftonbladet-reporter. Var kommer siffran 16000 från egentligen?

En fotbollsplan har cirka 7 140 m² area. Typ 80% av den fotbollsplanen är full med människor, vilket innebär 5712 m² area med människor. Säg att det står ca 2 personer per kvadratmeter i snitt så är det isf ca 14k på plats. Säg att de står lite glesare så är det färre, men kommit och gått folk. Så är nog inte en helt felaktig uppskattning.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in