2013-12-22, 10:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Därför att svaret var en bil från Ljusdal. En lokal bil, kanske. Fundering om vem som var uppe vid huset, kanske?

Jag menar att hade svaret varit ointressant hade FS aldrig ställt frågan.

Borde varit i samband med att denne hämtade/lämnade Marina. FS kanske står och gömmer sig i ett fönster och smyger. Svartsjuka..

"Marina lever sitt egna liv" enligt FS.
I helvete att hon gjorde.
Citera
2013-12-22, 10:41
Avslutad
Citat:
Jag tror att du har glömt att svara på en fråga.
Smsen kom i omvänd ordning, ok? Men annars är det samma resonemang.

Känner du förresten till etymologin för ordet "petimeter"? Från franskan "petit maitre", dvs lill-magister.
Citera
2013-12-22, 10:48
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fin
Jag menar att hade svaret varit ointressant hade FS aldrig ställt frågan.

Borde varit i samband med att denne hämtade/lämnade Marina. FS kanske står och gömmer sig i ett fönster och smyger. Svartsjuka..

"Marina lever sitt egna liv" enligt FS.
I helvete att hon gjorde.
Eller så var FS nyfiken på en bil som kom upp till huset. Det är inte så mycket biltrafik där, efter vad jag förstår. Marina gjorde fordonsfrågor på bilar som hon tyckte uppförde sig konstigt. Var hon svartsjuk?
Citera
2013-12-22, 10:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Smsen kom i omvänd ordning, ok? Men annars är det samma resonemang.

Känner du förresten till etymologin för ordet "petimeter"? Från franskan "petit maitre", dvs lill-magister.
Nej, det är en stor skillnad. Det var sannolikt Marina som skickade SMS till systern och GM som skickade SMS till FS. Motsats ordning hade varit omöjlig, om Marina levde vid SMS till systern och var död vid SMS till FS.

Jag har bett dig att hålla dig till sanningen upprepade gånger. Nu uppmanar jag dig.
Citera
2013-12-22, 11:31
Avslutad
Citat:
Nej, det är en stor skillnad. Det var sannolikt Marina som skickade SMS till systern och GM som skickade SMS till FS. Motsats ordning hade varit omöjlig, om Marina levde vid SMS till systern och var död vid SMS till FS.

Jag har bett dig att hålla dig till sanningen upprepade gånger. Nu uppmanar jag dig.
Varför var det sannolikt marina som skickade sms:et till systern? För att du har bestämt det? Vem har sett henne den dan, förutom fidde vars uppgifter ska tas med en stor nypa salt eftersom han är huvudmisstänkt för mordet? Det är tvärtom sannolikt att det var mördaren som redan då hade kontroll över marinas telefon och sms:ade systern.

En del av oss har andra liv utanför Flashbacks krimtrådar. Vi sitter inte alla och dagligen lyssnar igenom bandupptagningar från rättegångar. Ringer domstoössekreterare osv. Man kan blanda ihop ett par datum. Då är det ju trevligt om man får ett trevligt påpekande av de inte har liv utanför forumet, o tid att kolla alla detaljer.
Citera
2013-12-22, 11:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tulpanpernilla
Det är så inskränkt att tycka vad man borde göra och inte göra efter sitt eget tyckande.
Tänk dig att dåvarande T.Q satt och berätta hur han åt upp fingrar från den han mördat.

Varför ska man sitta och skrika ut sin förtvivlan i förhör??
Nog är FS ett kräk, men att jämföra hans galenskap med Qvicks är väl att ta i? Eller menar du att Q:s reaktioner på anklagelser var normala och allmängiltiga? För att fullfölja analogin borde ju i så fall FS också snacka om att käka fingrar. Då blir han ju friad - 2035.
Citera
2013-12-22, 11:41
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Varför var det sannolikt marina som skickade sms:et till systern? För att du har bestämt det? Vem har sett henne den dan, förutom fidde vars uppgifter ska tas med en stor nypa salt eftersom han är huvudmisstänkt för mordet? Det är tvärtom sannolikt att det var mördaren som redan då hade kontroll över marinas telefon och sms:ade systern.

En del av oss har andra liv utanför Flashbacks krimtrådar. Vi sitter inte alla och dagligen lyssnar igenom bandupptagningar från rättegångar. Ringer domstoössekreterare osv. Man kan blanda ihop ett par datum. Då är det ju trevligt om man får ett trevligt påpekande av de inte har liv utanför forumet, o tid att kolla alla detaljer.
Det finns tillräckligt många indicier, upprepade i tråden, för att Marina levde 28.

Kronologin kring försvinnandet är inte så svår att hålla reda på utan att lyssna på bandupptagningar och ringa domstolssekreterare att det det är för mycket att begära av deltagare i diskussionen att inte blanda ihop ordningen mellan händelser. Det är inte första gången du kommer med felaktiga påståenden, och orsakar att tråden förlängs med att ställa tillrätta. Kontrollera nästa påstående.
Citera
2013-12-22, 11:59
Avslutad
Citat:
Det finns tillräckligt många indicier, upprepade i tråden, för att Marina levde 28.

Kronologin kring försvinnandet är inte så svår att hålla reda på utan att lyssna på bandupptagningar och ringa domstolssekreterare att det det är för mycket att begära av deltagare i diskussionen att inte blanda ihop ordningen mellan händelser. Det är inte första gången du kommer med felaktiga påståenden, och orsakar att tråden förlängs med att ställa tillrätta. Kontrollera nästa påstående.
Fiddes utsaga och ett vittne som tycker sig se en kvinna i en förbipasserande bil, eller har du nåt mer?

Undrar vem som förlänger tråden mest?
Citera
2013-12-22, 12:17
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vid experimenten med madrassen lade man på 79 kilo vikter som skulle motsvara hennes kroppsvikt. Ingen dålig bit att hantera.
En detalj från FUP:
Det står att skotthålet i väggen var ovanför sängen. Hur kunde det då vara hål i madrassen efter kulan? Kan ha missat något för jag bläddrade snabbt förbi detta.

Den här personen måste ju vara the "devil in disguise". Här finns ju potential för flera offer än en kvinna och några katter och hundar. -Han skryter på ett ställe för någon av brudarna att han skurit halsen av en man.
På vilken sida i FUP står det om den saken?
Citera
2013-12-22, 13:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastakrydda
Hur många mattor saknas och av vilka storlekar?
När låg de förmodade saknade mattorna där senast, såvitt du vet? (det här förstår jag om du inte vill svara på, respekteras isåfall!)
Såvitt jag vet har ett mord ägt rum och gm kan ha vidtagit en hel del kamouflerande åtgärder inkl. ommöbleringar. - I FUP, s. 168, bild 90, ser man en fåtölj. Denna fåtölj hör samman med den ljusa soffgruppen utanför sovrummet – men synes nu helt malplacerad och inträngd (bild 89). Den kan ha flyttats för att dölja att en större matta tagits bort under soffgruppen. – I övrigt synes en fårskinnsmatta ha försvunnit från sovrummet.
Citera
2013-12-22, 13:23
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maskroos
Enligt F så fick han se inzoomade bilder av blodet.

Enligt FUP talar man om vilka bilder han fick se, så det är bara att titta vilka som gäller.
Nej, då ljuger Fredrik Svensson för dig. Går du på allt han säger?

Jag tycker du ska vara mer kritisk till allt han säger. Det är liksom inte vem som helst HD belägger med att inte tala sanning.

Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
På vilken sida i FUP står det om den saken?
Ingenstans givetvis.
Senast redigerad av MrsMagoo 2013-12-22 kl. 13:26.
Citera
2013-12-22, 13:28
Medlem
maskrooss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Enligt FUP talar man om vilka bilder han fick se, så det är bara att titta vilka som gäller.
Nej, då ljuger Fredrik Svensson för dig. Går du på allt han säger?

Jag tycker du ska vara mer kritisk till allt han säger. Det är liksom inte vem som helst HD belägger med att inte tala sanning.

Ingenstans givetvis.

Jag har inte skrivit någonstans vad jag tror. Jag skrev vad F har sagt, och han har sagt att han fick se inzoomade bilder. Varken du eller jag kan veta om detta stämmer, men jag ser ingen anledning till varför jag ska lita fullt ut på Fup.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in